آخرین بروزرسانی: 1400/1/25

یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارها و مدل‌های توسعه خدمات توسعه کسب و کار، ایجاد و راه‌اندازی کلینبک کسب‌و‌کار به منظور نوسازی و بازسازی کسب وکارها است. مأموریت کلینیک کسب‌وکار عبارت است از:

o       نهادینه‌کردن فرهنگ مراجعه صاحبان کسب وکار به مشاوران و متخصصین جهت حل مشکلات بنگاه‌ها.

o       جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل وضعیت کسب‌وکارها و ارائه گزارش به مراکز تصمیم‌گیری .

o       عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی مشکلات بنگاه‌ها و ارائه راه حل مناسب جهت رفع آن‌ها.

o       ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی فنی و مدیریتی درجهت ارتقا و بهبود وضعیت بنگاه‌ها.

o       شناسائی و معرفی کارشناسان و متخصصین برجسته به بنگاه‌های کشور.

o       تشویق و ترغیب بنگاه‌ها به استفاده از خدمات متخصصین.

o       ایجاد ارتباط نزدیک بین بنگاه‌ها و مشاورین حرفه‌ای و ارائه‌دهندگان خدمات کسب وکار.

o       افزایش میزان آگاهی بنگاه‌ها از وجود انواع خدمات مشاوره.

o       تسریع در حل مشکلات و مسایل بنگاه‌ها با کیفیت و هزینه مناسب.

o       تسهیل حضور مشاورین حرفه‌ای در محل شهرک و نواحی صنعتی.

 

مهمترین خدمات کلینیک کسب و کار

4m 

آخرین بروزرسانی: 1399/9/30

5m

بسیاری از مشکلات فنی و نرم افزاری که سازمان ها با آنها روبرو هستند، به گونه ای است که با مراجعه و اخذ نظرات یک متخصص باتجربه در آن زمینه مرتفع می شود. هدف این سامانه ایجاد یک روش ساده برای دستیابی به پاسخ سؤالات و راه حل مشکلات سازمانهای صنعتی و خدماتی است. به همین منظور بخش مشاوره کلینیک کسب و کار دانشگاه صنعتی شاهرود با شبکه ای از متخصصین و مشاورین صنعتی و دانشگاهی آماده بررسی و حل مشکلات موجود در سازمان شما خواهد بود.

 

آخرین بروزرسانی: 1399/10/20

6m

استفاده از فناوری های نو و به روز دنیا در مراحل تولید و بعد از آن، باعث کاهش هزینه تمام شده، افزایش عمر دستگاه ها و در نتیجه سود بیشتر خواهد شد. پیاده سازی این فناوری ها امروزه از نیاز های اساسی واحد های صنعتی می باشد. کلینیک کسب و کار فناوری های روز دنیا را جهت افزایش بهره وری واحد صنعتی شما، در قالب نشست های تخصصی معرفی کرده و در مراحل پیاده سازی و بهره‌برداری نیز در کنار شما خواهد بود

کلینیک کسب و کار  دانشگاه صنعتی شاهرود با بهره مندی از سرمایه های ارزشمند دانشی و فنی می تواند سازمان ها و صنایع مختلف را در مسیر ارتقای فناوری به خوبی یاری رساند.

آخرین بروزرسانی: 1400/1/16

7m

 

برخی از خدمات تخصصی ارایه شده عبارت است از:

1. طراحی مدل کسب و کار

2. بهبود مدل کسب و کار

3. مطالعات امکان سنجی اقتصادی

4. تدوین طرح کسب و کار

5. مشاوره و ثبت اختراع

6. مشاوره و ثبت برند

7. پاسخ به چالش های فناورانه

8. ارزيابي برند كافرما

 

 

ارایه خدمت پاسخگویی به چالش فناوری برای سازمان های صنعتی و خدماتی توسط کلینیک کسب و کار دانشگاه صنعتی شاهرود

 

400084500188_259833

آخرین بروزرسانی: 1400/4/8

8m

افزایش مهارت های نیروی انسانی واحدهای صنعتی  و خدمانی و همچنین بهبود شرایط ذهنی و ارتباطی آن ها یکی از گام های موثر در رسیدن به مجموعه ای منسجم و بهره‌ور می باشد. آکادمی کسب و کار دانشگاه صنعتی شاهرود با در اختیار داشتن اساتید مجرب و با شناسایی نیازهای موجود، دوره های تخصصی و عمومی را متناسب با نیاز های واحد صنعتی و خدماتی شما برنامه ریزی و برگزار می کند.

IMG-20210601-WA0003

 

 New Microsoft PowerPoint Presentation

آخرین بروزرسانی: 1399/9/30

9m

عارضه یابی سازمانی روشی برای ارزیابی شرکت است که امکان تحلیل موشکافانه حوزه‏ های اصلی و پشتیبان مدیریت کسب و کار را فراهم می‌کند. وقتی درک عمیق‌تری از سازمان وجود داشته باشد، می‌توان مسائل را واقع‌بینانه‌تر حل کرد و بدون صرف وقت برای مسائل کم‌اهمیت به مسائل واقعا مهم پرداخت. از این رو، عارضه یابی نخستین اقدام هر سازمان در جهت فراهم نمودن بستر رشد و توسعه خواهد بود. عارضه یابی مبتنی بر وضعیت حاضر سازمان انجام خواهد شد. مدل­ های مختلفی برای آسیب شناسی و عارضه­ یابی سازمانی وجود دارد که می بایست مدلی استفاده شود که نگاهی همه جانبه به سازمان داشته باشد و تمامی ابعاد مختلف مدنظر به صورت پویا و تعاملی مورد آسیب‌شناسی قرار گیرند.

دانشگاه صنعتی شاهرود با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص، متعهد و دانشمند و با پشتوانه سابقه درخشان در همکاری با بخش های صنعت و خدمات، می تواند نقش مشاوره کلیدی (به عنوان عامل بیرونی) را برای یک سازمان در فرایند عارضه یابی ایفا نماید.

حرکت در مسیر نوآوری باز ...

اداره امور فناوري، تجاري‌سازي و كارآفريني دانشگاه شاهرود در نظر دارد در مسير توسعه مبتني بر مفهوم نوآوري باز با همكاري پارك علم و فناوري استان سمنان، اقدام به برگزاري دوره‌هاي آموزشي و تخصصي جهت ثبت و ارزيابي اختراعات نمايد. علاوه بر آن، در فرايند ارزيابي اختراعات با مراجع ذي‌صلاح مالكيت فكري نيز همكاري نمايد. نوآوري باز، به تحقيق و توسعه به‌عنوان يك سيستم باز و كاملاً منعطف نگاه نموده و معتقد است كه ايده‌هاي ارزشمند و داراي پتانسيل تجاري‌سازي، مي‌توانند از داخل يا خارج شركت حاصل شوند. همچنين اين ايده‌ها، مي‌توانند از طريق منابع داخلي شركت يا خارج از آن، تجاري‌سازي شوند. اين رويكرد، به اين دليل است كه دانش‌هاي مفيد و ارزشمند، بسيار گسترده و توزيع شده بوده و حتي توانمندترين واحدهاي تحقيق و توسعه نيز، بايد به شناسايي، ايجاد ارتباط و به‌كارگيري منابع خارجي دانش، اهتمام ورزند. ايده‌هاي نوظهور فناوري كه در دهه‌هاي گذشته تنها در شركت‌هاي بزرگ امكان رشد و نمو داشت (به دليل امكانات تحقيقاتي بالا و محيط مساعد براي توسعه نوآوري)، حالا ممكن است در شرايطي متفاوت و در يك اختراع فردي، يك استارت‌آپ كوچك فناورانه و يا حتي پژوهش‌ها و تحقيقات دانشگاهي، هويدا شود. موفقيت در چنين فضايي، نيازمند قابليت‌هاي مناسب در ارتباط با محيط خارجي و دستيابي به ايده‌هاي نوآورانه از همه راه‌هاي ممكن است. «حقوق مالكيت فكري» و «نوآوري باز» را مي‌توان دو مفهوم به ظاهر متناقض در حوزه نوآوري دانست. از يك‌سو، نوآوري باز بر تعامل و همكاري‌هاي فناورانه و به اشتراك‌گذاري دستاوردهاي حاصل از اين همكاري‌ها تأكيد داشته و از سوي ديگر، حقوق مالكيت فكري، ابزاري است براي حفاظت از ابداعات و نوآوري‌ها در مقابل اقدامات سوء ديگران. در مجموع، نوآوري باز و حقوق مالكيت فكري را مي‌توان دو روي يك سكه دانست كه بايد در ذهن مديران و سياست‌گذاران شركت‌هاي فناور، نقش بندد.

برگزاری چالش فناوری در حوزه هوش مصنوعی

اداره امور فناوری، تجاری‌سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود با برگزاری شرکت فناپ اقدام به برگزاری چالش فناوری در حوزه هوش مصنوعی خواهد نمود. لینک دانلود معرفی طرح http://research.fanapsoft.com/collaboration/open-problems/ لینک ورود به جلسه http://meeting.shahroodut.ac.ir/karafrinoffice/

ارایه خدمات جدید تخصصی

با بهره گیری از شبکه همکاران حرفه ای مجموعه خدمات ذیل به فعالان حوزه کسب و کار ارایه می‌گردد: 1. طراحی مدل کسب‌وکار 2. بهبود مدل کسب‌وکار 3. مطالعات امکان‌سنجی اقتصادی 4. تدوین طرح کسب‌وکار 5. مشاوره و ثبت برند 6. مشاوره و ثبت اختراع

وبینار انتقال تجربه و مسیر شغلی

اداره امور فناوری، تجاری‌سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود در راستای ارتقای توانمندی دانشجویان و فارغ التحصیلان جهت ورود به بازار کار، اقدام به برگزاری جلسات انتقال تجربه و مسیر شغلی می‌نماید.

برگزاری وبینار انتقال تجربه و مسیر شغلی

اداره امور فناوری، تجاری‌سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود در راستای ارتقای توانمندی دانشجویان و فارغ التحصیلان جهت ورود به بازار کار، اقدام به برگزاری جلسات انتقال تجربه و مسیر شغلی می‌نماید.

نامه درخواست همکاری (1399/10/1)

خواهشمند است مطابق پیوست، نامه درخواست همکاری خود را به انضمام رزومه و سوابق خود و همچنین مواردی که نشان دهنده شایستگی های جنابعالی باشد را برای همکاران ما ارسال فرمائید.

فرم درخواست دریافت خدمات (1399/10/1)

به منظور بهره مندی از خدمات تخصصی کلینیک کسب و کار با تکمیل فرم پیوست و تماس با کارشناسان مرکز، میتوانید درخواست خود را ارائه کنید.

فرایند انجام پروژه ها در کلینیک کسب و کار (1399/10/1)

به منظور آشنایی با فرآینده انجام پروژه توسط کلینیک کسب و کار دانشگاه صنعتی شاهرود فرم پیوست را مطالعه نمایید.

آخرین بروزرسانی: 1399/9/25

اداره امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود با هدف کمک و ارتقاء توانمندی های فردی، گروهی و سازمانی و همچنین توسعه محصولات و خدمات شرکت ها و افراد خلاق و کارآفرین، کلینیک کسب وکار را راه اندازی نموده است. کلینیک کسب وکار با بهره گیری از اساتید، مشاوران خبره، افراد حقیقی و حقوقی متخصص و با تجربه، خدمات مشاوره و آموزش های کاربردی در زمینه کسب وکار وسایر موضوعات مرتبط با مسائل سازمانی و عارضه یابی آن ها ارائه می دهد.

 

به منظور بهره مندی از خدمات تخصصی کلینیک کسب و کار با تکمیل فرم درخواست (در قسمت فرم ها و دستور العمل ها) و یا تماس با کارشناسان مرکز، میتوانید درخواست خود را ارائه کنید.

آخرین بروزرسانی: 1399/9/25

اداره امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود، در بخش کلینیک کسب و کار و به منظور ارائه خدمات بهتر، پیوسته به دنبال همکاری با متخصصین و کارآفرینان برتر است. در همین راستا این اداره همواره به دنبال گسترش شبکه همکاران خود بوده و مشتاقانه از درخواست همکاری شما استقبال میکند.

 

بنابراین اگر در حوزه بهبود شرایط کسب و کار، توانایی، تجربه و تخصص دارید خواهشمند است با تکمیل فرم درخواست همکاری (در قسمت فرم ها و دستور العمل ها) و ارسال آن برای همکاران ما، درخواست خود را ثبت کنید. همکاران ما پس از بررسی رزومه و درخواست شما، با شما تماس خواهند گرفت.

آخرین بروزرسانی: 1399/12/16

اداره امور فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود با بکارگیری متخصیصن حوزه کسب و کار با تلفیق علوم دانشگاهی و تجربه، تا کنون موفق به ارائه خدمات متنوع و احیاء کسب و کارهای فراوانی شده است. بخشی از سوابق اجرائی این اداره که برای سازمان ها و شرکت های مختلفی ارائه شده است، در حوزه های استراتژی کسب و کار، بازاریابی، منابع انسانی و عملیاتی به شرح ذیل قابل مشاهده است:m14

 

IMG-20210106-WA0035

در راستای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کسب و کار، شبکه همکاران ما شبکه وسیعی را شامل می‌شود و از طیف وسیعی از فعالان کسب و کار و مشاوران متخصص تشکیل شده است و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره صنعت، معدن و تجارت، آماده خدمت رسانی است.

در راستای تدوین و تصویب دستورالعمل اجرایی برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی، توانمندسازی، اشتغال و بهره‌مندی(مهتاب) دانشگاه صنعتی شاهرود، شورای تصمیم‌گیری طرح مهتاب متشکل از مدیر امور فناوری و ارتباط با صنعت، مدیر امور فناوری، تجاری‌سازی و کارآفرینی، رئیس مرکز آموزش‌های آزاد، مدیر مرکز رشد، مدیر انجمن‌های علمی دانشجویی و نمایندگان ارتباط با صنعت دانشکده‌ها با مأموریت برنامه‌ریزی کلان برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی و ارزیابی عملکرد برگزار کننده، مدرس و مهارت‌آموز تشکیل شده است.