اخبار و رویدادها: رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود: موفقیت های دانشگاه حاصل تلاش همه همکاران است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود: موفقیت های دانشگاه حاصل تلاش همه همکاران است.
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵- ۱۲:۲۲:۵۹

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود: موفقیت های دانشگاه حاصل تلاش همه همکاران است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در روزهای پایانی سال طی جلسه ای از تلاش های همه مدیران این دانشگاه تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح، چهارشنبه پایان سال جاری در شورای دانشگاه از مدیران تقدیر نمود. در این مراسم که در سالن کوثر دانشگاه برگزار شد با تبریک سال نو و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: باید مقام مادر و مقام زن را ارج نهیم چرا که آینده را مادران می سازند.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های دانشگاه در سال گذشته، با تقدیر از همکاران خود اظهار داشت: هر موفقیت بدست آمده حاصل کار شماست. وی افزود: با مطالعه، برنامه ریزی و مشورت، نواقص را رفع و نقاط قوت را بالا ببریم تا ان شاء الله در سال جدید صفحه بهتری را ورق بزنیم.

آموزش مبنای تحول است

دکتر فاتح بیان داشت: باید فکر کنیم که برای آیندگان و نسل های بعد، چه به یادگار می گذاریم؟ مسئولیت ما چیست؟ ایشان با توجه به اهمیت آموزش گفت: آموزش مبنای تحول است و بدون بهبود آموزش نمی توان به پیشرفتی در کشور دست یافت. به عنوان سازمانی که وظیفه ی آموزش را برعهده داریم باید توجه بیشتری به این بعد داشته باشیم و دانشجویی باسواد و کارآمد تربیت کنیم. دکتر فاتح ادامه داد: آموزش بر مبنای پژوهش و تجربه ی عملی می تواند نیروی کارآمد را روانه بازار نماید. وی تقویت محتوی دروس را بسیار با اهمیت خواند و افزود هر مشکلی در جامعه داریم ریشه در آموزش دارد و باید به آموزش در تمام مقاطع سنی اهمیت دهیم.

نیروی انسانی سرمایه اصلی است

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: سرمایه کشور نفت و گاز نیست بلکه نیروی انسانی ماهر و توانمند است. وی افزود: با تکریم و تقدیر از نیروی انسانی در همه سطوح چه کارمندی، کارگری، هیأت علمی و دانشجو،  انگیزه ها را افزایش داده و  ارتقاء دانشگاه را رقم می زنیم. این مهم با بهبود شاخص های ارتقاء انجام می شود.

دانشگاه رشد مناسبی در مقایسه با سال قبل داشته است

وی افزود: امسال دانشگاه رشد مناسبی در مقایسه با سال قبل داشته است و این موفقیت با تلاش همه همکاران حاصل شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با برشمردن برگزاری مناسبت های مختلف طی سال، تاکید کرد به منظور تکریم، تجلیل و توسعه همدلی خوشبختانه هیچ مناسبتی را از دست نداده ایم. وی افزود: انسان پر از انرژی است و با تکریم، انرژی خود را جهت پیشبرد اهداف آزاد می کند.

به اشتغال دانش آموختگان توجه کنیم

ایشان در ادامه با اشاره به رنج بیکاری دانش آموختگان، خواستار تقویت دروس عملی و مهارت آموزی و توجه بیشتر به آزمایشگاه، کارگاه، کارآموزی و بازدید علمی شد و بیان داشت: باید به پایان نامه های کاربردی، فعالیت های فوق برنامه و انجمن های علمی و پژوهشکده دانشجویی بیشتر بها دهیم.

 دکتر فاتح افزود:  به اشتغال دانش آموختگان توجه کنیم و ارتباط با دانش آموختگان را اقزایش دهیم تا عیب کارمان را دریابیم و از ظرفیت این قسمت برای بستن طرح های پژوهشی تلاش کرده و به ارتقاء دانشگاه کمک کنیم.

رئیس دانشگاه در پایان با ارائه گزارش آماری درخصوص تعداد جذب اعضای هیأت علمی درسال 95 از هیأت جذب وهمکاران این واحد تشکر وقدردانی نمود.

وی همچنین با برشمردن اقدامات عمرانی دانشگاه، آنها  را مدیون تلاش های شورای فنی، مدیر عمرانی و همکاران فنی عنوان کرد.

وی هیات ممیزه دانشگاه را مجموعه ای دلسوز دانست که با حفظ استانداردها و توجه به آیین نامه ارتقا، ریل گذاری خوبی جهت حرکت دانشگاه به جلو انجام داده است. دکتر فاتح از نقش ارزنده هیات امنای دانشگاه به نیکی یاد کرد. 

وی در پایان از تلاش های همه روسای دانشکده ها، مدیران ستادی، کارکنان بخش های مختلف دانشگاه تشکر و سالی سرشار از خیر و برکت را برای همه آرزو کرد.

در پایان این جلسه هر یک از معاونان گزارش عملکرد یک ساله خود را ارائه دادند.

12345