اخبار و رویدادها: کلیه مقالات چاپ شده در مجلات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود دارای شناسه اسنادی الکترونیک DOI شدند

کلیه مقالات چاپ شده در مجلات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود دارای شناسه اسنادی الکترونیک DOI شدند
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵- ۰۹:۱۵:۲۳

کلیه مقالات چاپ شده در مجلات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود دارای شناسه اسنادی الکترونیک DOI شدند

با پیگیری واحد مجلات اداره چاپ و نشر دانشگاه کلیه مقالات چاپ شده در مجلات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود دارای شناسه اسنادی الکترونیک DOI شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکترامیدرضا معروضی ضمن اشاره به این که کلیه مقالات چاپ شده در مجلات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود دارای شناسه اسنادی الکترونیکDOI شدند افزود: این اقدام با پیگیری واحد مجلات اداره چاپ و نشر این دانشگاه انجام شده است.

مدیر مجلات علمی و امور چاپ و نشر دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار داشت: "Digital Object Identifier مخفف DOI، رشته ای از کارکترهاست که برای شناسایی اسناد الکترونیکی در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد، این شناسه از دوبخش کد ناشر و کد سند تشکیل می شود که توسط علامت اسلش "/"از یکدیگر جدا می شوند.

وی تصریح کرد: اکثر ناشران معتبر که در نشر مقالات و کتب علمی فعالیت می کنند، از این شناسه که یک استاندارد بین المللی محسوب می شود به عنوان یک کد منحصر به فرد برای مقالات و کتب منتشر شده خود در اینترنت استفاده می کنند.

دکتر معروضی در پایان گفت: شناسه DOI علاوه بر یک کد شناسایی، ابزاری برای لینک داده به صفحه اصلی مقاله در سایت ناشر است که با داشتن این شناسه و وارد کردن آن در سایت http://dx.doi.org شما به صفحه اصلی مقاله هدایت خواهید شد .


کلمات کلیدی: #مجلات علمی
12345