اخبار و رویدادها: دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان ششمین کارگاه کشوری آمار و احتمال فازی

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان ششمین کارگاه کشوری آمار و احتمال فازی
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵- ۱۹:۰۱:۴۲

دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان ششمین کارگاه کشوری آمار و احتمال فازی

ششمین کارگاه کشوری آمار و احتمال فازی با موفقیت در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.


به مناسبت پنجاهمین سال معرفی نظریه مجموعه های فازی و گرامی داشت نود و پنجمین سال تولد پروفسور زاده، مبدع این نظریه، گروه آمار دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود ششمین کارگاه کشوری آمار و احتمال فازی را در تاریخ های 29 و 30 اردیبهشت 1395 در تالار کتابخانه مرکزی پردیس مهندسی و فن آوریهای نوین با حضور سخنرانان کلیدی و مدعو و سخنرانان تخصصی از سراسر کشور برگزار کرد.
آقای دکتر محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود و استاد کنترل به عنوان سخنران ویژه، سخنرانی علمی خود را تحت عنوان معرفی و کاربرد سیستم های فازی ارائه کردند.
در طی برگزاری کارگاه، آقایان دکتر ماشاالله ماشینچی استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر سید محمود طاهری دانشیار دانشگاه تهران و دکتر بهرام صادقپور گیلده دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سخنرانان کلیدی این کارگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.
از بین مقالات واصله، بدلیل محدودیت زمانی کارگاه، تعداد 18 سخنرانی تخصصی  انتخاب شدند. مقالات برگزیده ارائه شده در کارگاه، در مجله محاسبات نرم پس از داوری مجدد مجله، به چاپ خواهد رسید.
حدود 70 نفر از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد علاقمند به این حوزه از علم، در این کارگاه شرکت کردند.
یکی از برنامه های مفرح کارگاه، بازدید از مکان های تاریخی مقبره های ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی، دو عارف نامی کشور و مجموعه های باستانی شهر بسطام بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.
در برنامه افتتاحیه این کارگاه، برسم یادبود از زحمات جناب آقای دکتر ماشاالله ماشینچی به عنوان پیشکسوت در این حوزه از علم، توسط رئیس دانشگاه و معاون پژوهشی و رئیس دانشکده و دبیر کارگاه با اهدا لوح سپاس و تقدیم هدایا، تقدیر به عمل آمد.
این کارگاه بدنبال برگزاری پنجمین کارگاه آمار و احتمال فازی که در آبان 1394 در دانشگاه گیلان برگزار شد، با تصویب پیشنهاد گروه آمار دانشگاه صنعتی شاهرود مبنی بر  برگزاری این کارگاه و حمایت انجمن های علمی آمار ایران و سیستم های فازی ایران فعالیت خود را رسما آغاز کرد.
در برنامه اختتامیه کارگاه، دکتر محمد رضا ربیعی دبیر ششمین کارگاه کشوری آمار و احتمال فازی، ضمن تشکر از همکاری مسئولین دانشگاه، اعضای گروه آمار و  دانشجویان تحصیلات تکمیلی، از حضور میهمانان، اساتید و دانشجویان شرکت کننده تقدیر به عمل آوردند. به امید توسعه هر چه بهتر و با کیفیت تر این حوزه از دانش در کشور عزیزمان ایران.

 

 

 

 

12345