اخبار و رویدادها: نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده عمران

نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده عمران
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴- ۱۵:۲۱:۳۹

نشست هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با دانشکده عمران

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود در دهمین بازدید دوره ای خود با دانشکده عمران دیدار کرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در دهمین نشست دوره ای خود با دانشکده عمران این دانشگاه ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس  تاکید کرد: جهت حفظ جایگاه دانشگاه و ارتقاء بهتر، باید فعالیت های موثرتری را در حوزه پژوهش، آموزش و ارتباط با صنعت داشته باشیم. 
 
دعوت از اساتید برای تشکیل منظم کلاس ها از هفته اول
 
وی  آموزش و پژوهش را دو رکن اساسی پیشرفت دانشگاه دانست و گفت: سایر بخش ها پشتیبانی نمایند. وی افزود: استاد با تشکیل به موقع کلاس و آموزش بر اساس مطالعه و پژوهش می تواند دانشجوی باسواد، منظم و کارآمد تربیت نماید. رئیس دانشگاه با دعوت از اساتید بر تشکیل منظم کلاس ها از هفته اول تصریح نمود که با این اقدام مطلوب، اقتدار دانشگاه و اهمیت آموزش را به نمایش بگذارید. 
دکتر فاتح اظهار داشت: تقویت زیرساخت فضاهای آزمایشگاهی و کارگاهی، عقد قراردادهای تحقیقاتی و  همکاری با صنایع مختلف علاوه بر ارتقاء جایگاه دانشگاه، زمینه  کارآفرینی و اشتغال دانشجویان را افزایش می دهد.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به وجود یک میلیون صندلی خالی در دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها در فضای رقابتی قرار دارند. وی ادامه داد که باید با جذب هیات علمی قوی و گسترش زیرساخت های کامپیوتری، آزمایشگاهی و کارگاهی، آموزش و پژوهش را تقویت نموده جایگاه خود را بالا ببریم و دانشجوی بهتری جذب نماییم. 
 
تغییر در  فرآیند تبدیل وضعیت هیات علمی
وی با بیان اینکه فرآیند تبدیل وضعیت  هیات علمی تسهیل شده است تصریح کرد: که بر اساس استعلام انجام شده از هیات جذب مرکزی، ارتقاء به دانشیاری جهت تبدیل وضع از پیمانی به رسمی آزمایشی و تبدیل وضعیت به رسمی قطعی کفایت می کند.
 
ساخت خوابگاه دختران با کمک اساتید به زودی آغاز می شود 
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با برشمردن طرح های عمرانی دانشگاه افزود: ساختمان کارگاه ها و ساختمان دانشکده مکانیک و مواد خوب جلو آمده و انشاء الله در پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. به این ترتیب بسیاری از نیازهای دانشکده مکانیک، دانشکده عمران و دانشکده مواد تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: فضای سبز پردیس معروف به باغ ایرانی نیز در مرحله درختکاری است و مجموعه ورزشی نیز با منابع داخلی دانشگاه در حال ساخت است.
رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: با کمک فراگیر اساتید، ساخت خوابگاه دختران در فضایی به وسعت چهار هزار و 800 متر زیربنا در کنار خوابگاه دختران حجاب در مرحله اجرای مناقصه است.
 
تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب های جهان
سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این جلسه با تبریک دهه فجر به تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های دنیا اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف دیگر انقلاب های جهان که به وسیله قشر خاصی رخ داده از قبل قشرهای مختلف  مردم شکل گرفته است. 
حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی مکتبی بودن را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: اکثر انقلاب هایی که در دنیا شکل گرفته انگیزه مادی داشته در صورتیکه انقلاب اسلامی ایران تنها با نیت الهی و دینی مردم به وقوع پیوست.
وی رهبری انقلاب اسلامی به وسیله امام (ره) و محبوبیت ایشان در بین مردم را تفاوت سوم این انقلاب با دیگر انقلاب های جهان دانست و تصریح کرد: عشق و علاقه مردم به امام از نوع عشق و علاقه فردی و شخصی نبود؛ بلکه عشق و علاقه به آرمان‌های اسلامی و عقاید شیعی امام بود.
 
جهت گیری صحیح با ارتقا به دانشگاه صنعتی شاهرود
رییس دانشکده عمران هم در این جلسه با قدردانی از پیگیری دکتر فاتح در ارتقاء دانشگاه به دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: ارتقاء دانشگاه اقدام شایسته ای بود که علاوه بر ایجاد شور و اشتیاق در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان، دانشگاه را در مسیر صحیح خود قرار داد.
وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و تعداد رشته گرایش های موجود در دانشکده افزود: با توجه به تاکید دانشگاه بر جذب هیات علمی قوی به عنوان یک شاخص قوی در توسعه و ارتقای علمی، طی 15 ماه گذشته کارنامه خوبی در جذب هیات علمی داشته ایم.
دکتر احمدی جذب رشته راه و ترابری و کارشناسی ارشد رشته زلزله شناسی در مهرماه 96 را از اهداف مهم دانشکده عمران دانست و بر تقویت گرایش سازه های دریایی و سرمایه گذاری در این رشته تاکید کرد.
اخذ بورس دکتری برای رشته هایی نظیر نقشه برداری، راه اندازی کارشناسی رشته نقشه برداری و محیط زیست، درخواست نیروی کارشناسی، افزایش اتاق کار اساتید، ایجاد سالن امتحانات و اتاق دانشجوی دکتری، کمک مالی جهت تجهیز آزمایشگاه محیط زیست و جذب هیات علمی برای رشته سازهای دریایی مواردی بود که از سوی اعضای هیات علمی دانشکده عمران مطرح شد و هیات رئیسه دانشگاه پاسخ داد.
12345