اخبار و رویدادها: غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود

غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴- ۱۰:۵۷:۰۵

غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی شاهرود

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود در هشتمین روز دهه مبارک فجر با حضور در مزار دو شهید گمنام این دانشگاه با آرمان های شهداء و آمام راحل(ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در مراسم غبار روبی مزار شهدای گمنام این دانشگاه که همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر به همت معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس و امام شهدا گفت: ما امروز جهت تجلیل و ادای احترام به مقام شامخ شهدا که جان خود را در  دفاع از میهن اسلامی فدا کردند حضور پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: شهدا با گذشتن از جان و مال خود از کشورمان و آرمان‌های رهبر انقلاب دفاع کرده و امروز آرامش حاکم بر جامعه را مدیون خون شهدا هستیم.

سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در رابطه با شهادت اظهار داشت: شهادت درجه ای است که خداوند نصیب افرادی می کند که لیاقت آن را داشته باشند. یعنی، واقعا اهل تقوا بوده و عاشقانه آن را طلب کنند.

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند:« وقتی آخرالزمان فرا میرسد خوبان امت من با شهادت گلچین می شوند افزود: ان شاء الله خداوند مرگ همه ما را شهادت در راه خودش قرار بدهد. »

دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در محل یادمان شهدای پردیس مهندسی و فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود آرام گرفته اند.

شهرستان شاهرود با تقدیم بیش از یک هزار شهید به انقلاب اسلامی یکی از شهرستان پیشتاز عرصه جهاد و شهادت در کشور به شمار می رود.

12345