اخبار و رویدادها: دوشنبه های استارتاپی در دانشگاه شاهرود

دوشنبه های استارتاپی در دانشگاه شاهرود
سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴- ۱۱:۰۹:۳۵



دبیر انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه شاهرود از برگزاری دوره « آشنایی با استارتاپ و مدل های کسب و کار در حوزه فناوری موبایل » دوشنبه هر هفته در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، سید مسعود طباطبایی افزود: دوره «آشنایی با استارتاپ» در راستای گسترش فرهنگ ایده محوری و ترویج فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه ها و در میان دانشجویان، دوشنبه هر هفته به مدت  پنج جلسه در تالار لاله برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این سمینار مهندس یونس یونسیان و مهندس خسرو آقایی از اعضای تیم پژوهشی "کلوب برندینگ اپیدمی" و مدرسین و مربیان حوزه علم و فناوری سخنرانی خواهند کرد.

طباطبایی اظهار داشت: از دانشجویان علاقه مند به شرکت در این همایش دعوت می شود جهت ثبت نام به دفتر انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر و فناوری اطلاعات  و یا دفتر انجمن علمی زبان مراجعه کنند .

یونس یونسیان مدرس سمینار استارتاپ در دانشگاه شاهرود هم آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان با زیر ساخت های ایجاد کسب و کار و شرکت های نوپا(استارتاپ)را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره بیان کرد.

وی با  تاکید بر اهمیت تلفیق مباحث بینا رشته ای در حوزه برندینگ، مدیریت دانش و شناسایی فرآیندها و زیرساخت های بنیادین در تجاری سازی ایده ها و تثبیت حلقه ارزش از ایده تا بازار افزود: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای استقرار و استحکام حضور برندهای معتبر ملی و جهانی در کشور می تواند زمینه ساز توسعه و رشد اقتصادی باشد.

عضو تیم  پژوهشی (کلوب برندینگ اپیدمی) همچنین  با شاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رویکرد جامعه به سمت اقتصاد دانش بینان و تر ویج اقتصاد درون زا تصریح کرد: برگزاری دوره های استارتاپ می تواند فرهنگ کسب و کار را جهت برون رفت از معضل بیکاری به عنوان مهمترین مولفه تشکیل ارگانیسم و اکوسیستم اقتصاد مبتنی بر شرایط فعلی کشور گسترش دهد.

یونسیان به تشریح اهمیت پیاده سازی این مدل ها برای شرکت های ریسک پذیر و مخاطره جو بر اساس زیر ساخت اقتصاد مقا ومتی پرداخت و گفت: برندهای ایرانی و کسب و کارهای افتتاح شده در ایران بخشی از هویت و اعتبار جامعه ایرانی و به ویژه حوزه کسب و کار هستند.

وی با بیان اینکه هر کشوری با حضور برندهای معتبر و نام های تجاری بین المللی موجود در آن به بازارهای کسب و کار وارد می شود افزود: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای استقرار و استحکام حضور برندهای معتبر ملی و جهانی در کشور می تواند زمینه ساز توسعه و رشد اقتصادی کشور باشد.

مدرس سمینار استارتاپ در دانشگاه شاهرود خاطر نشان کرد: گسترش و توسعه برندهای ملی و بین المللی در کنار هم و ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی برای فروش کالاها و خدمات ایرانی از اهداف اساسی دانشگاه است. 

 

 

12345