اخبار و رویدادها: ملاقات رئیس دانشگاه شاهرود با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

ملاقات رئیس دانشگاه شاهرود با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳- ۲۰:۳۳:۱۱



رئیس دانشگاه شاهرود روز شنبه شانزدهم اسفند با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ملاقات نمود.

رئیس دانشگاه شاهرود در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه از سفر کاری خود به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی روزهای شنبه تا دوشنبه ابراز خرسندی نمود. وی گفت که روز شنبه شانزدهم اسفندماه با دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون پارلمانی وزارت، دکتر نصیری قیداری و رئیس سازمان هلال احمر دیدار داشته است. در این دیدار امام جمعه، نماینده، فرماندار و روسای دانشگاه های شاهرود و رئیس پارک و جمعی از معتمدین حضور داشتند و به ایشان قبول مسئولیت را تبریک گفتند. دکتر فاتح با تشکر از سیاست های راهبردی وزیر و عرض تبریک مسئولیت ایشان، پس از معرفی دانشگاه شاهرود اظهار امیدواری نمود که جایگاه دانشگاه ها به عنوان نهاد ملی تقویت شود تا دانشگاه های شهرستانی بخاطر نگاه استانی و مرکز گرایانه تضعیف نشوند و از توانمندی های آنها بطور موثر استفاده شود. وی افزود که چهار سال پیش با تصویب شورای گسترش، دانشگاه صنعتی شاهرود به دانشگاه شاهرود تغییر نام داد و دانشگاه ماموریت یافت که به عنوان دانشگاه جامع فعالیت نماید اما به دلیل طرح تحول در رشته های علوم انسانی عملا رشته های علوم انسانی به دانشگاه شاهرود و سایر دانشگاه ها داده نشد و تغییر نام دانشگاه حاصلی نداشته است. وی درخواست نمود آن گونه که شایسته یک دانشگاه جامع است به دانشگاه شاهرود رسیدگی شود و رشته های پرتقاضا و پرکاربرد مطابق با سیاست های وزارت به دانشگاه شاهرود داده شود. دکتر فاتح با بر شمردن قدم های دانشگاه شاهرود برای توسعه فعالیت های پژوهشی و تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری با موسسات و تقویت ارتباط با صنعت خواستار حمایت وزارت شد. ایشان با تقدیر از نگاه کشوری وزیر اظهار امیدواری کرد که دانشگاه شاهرود نیز تقویت شود.

آقای دکتر فرهادی با بیان برخی سیاست های اصولی و راهبردی تصریح نمودند که جایگاه دانشگاه ها به عنوان نهاد ملی تقویت خواهد شد. وی گفت که توسعه متوازن و هدفمند مد نظر است و رشته های مفید توسعه خواهند یافت و اخیرا موافقت با گسترش برخی رشته های علوم انسانی آغاز شده است. ایشان ادامه داد که عمر بعضی رشته ها بسر آمده و در مورد آنها اقبالی وجود ندارد و توصیه نمودند که به رشته های پرتقاضا و پرکاربرد توجه شود و رشته های جدید و بین رشته ای تاسیس شوند. وی افزود دانشگاه به زمینه هایی که شاخص است بیشتر توجه نماید تا قطب علمی شود و با ماموریت گرایی امکان مرجعیت دانشگاه فراهم شود. همکاری های بین المللی دانشگاه ها و جذب دانشجویان خارجی نیز تقویت گردد. دکتر فاتح نیز با اشاره به سابقه چهل ساله و توانمندی های دانشگاه شاهرود مطرح نمود که دانشگاه شاهرود می تواند قطب علمی در معدن، زمین شناسی و برخی رشته ها شود. ایشان با ذکر همکاری های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شاهرود گفت که امکان مناسبی برای توسعه رشته های بین رشته ای مهندسی و پزشکی فراهم شده است.


دکتر محمد مهدی فاتح روز یکشنبه با مدیر کل طرح های عمرانی، مدیر کل برنامه ریزی درسی، معاون گسترش آموزش عالی دیدار نمود و به تبادل نظر در مورد امور دانشگاه شاهرود پرداخته و به هیات جذب مرکزی و معاونت پژوهشی نیز مراجعه نموده است. بررسی روند تغییر محتوی دروس و بازنگری رشته ها، توسعه رشته ها، طرح های عمرانی، امور تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی و امور بودجه دانشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی در پایان سال پیگیری شده است. ایشان افزود که هیات امنای دانشگاه شاهرود روز دوشنبه برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.













12345