اخبار و رویدادها: رعایت اخلاق آموزشی تضمین کننده سلامت فرایند یادهی و یادگیری است

رعایت اخلاق آموزشی تضمین کننده سلامت فرایند یادهی و یادگیری است
یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳- ۱۵:۱۱:۴۹

رعایت اخلاق آموزشی تضمین کننده سلامت فرایند یادهی و یادگیری است

استاد علم اخلاق گفت: رعایت اخلاق آموزشی تضمین کننده سلامت فرایند یاددهی و یادگیری در دانشگاه است و موجب افزایش تعهد پاسخگویی مدرسان نسبت به نیازهای دانشجویان می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، حجت الاسلام مسعود آذربایجانی در کارگاه طرح ضیافت اندیشه استادان، رعایت اخلاق آموزشی را تضمین کننده سلامت فرایند یادهی و یادگیری دانست و افزود: هر مجموعه سازمانی دارای کدهای اخلاقی متناسب با ساختار حرفه ای خود است که اخلاق حرفه ای نام دارد.

وی تصریح کرد: آموزش عالی نیز نظامی حرفه ای است و اساتید دانشگاه ها به عنوان افرادی که مسوولیت تعلیم و تربیت دانشجویان را بر عهده دارند باید از اصول اخلاق حرفه ای معلمی آگاهی داشته و به آن پایبند باشند.

حجت الاسلام آذربایجانی گفت: رعایت اخلاق آموزشی موجب افزایش تعهد پاسخگویی مدرسان نسبت به نیازهای دانشجویان می شود.

این استاد علم اخلاق اظهار داشت: بر اساس مبانی اخلاق حرفه ای معلمی، یک استاد به جهت جایگاه تاثیرگذاری که بر رفتار و افکار فراگیران دارد، باید خود را آراسته به فضایل اخلاقی کند و بداند موثرترین روش در انتقال ارزش های اخلاقی مثبت، آشکار شدن آن ها در رفتار واقعی مدرس است.

وی اضافه کرد: یک استاد به جهت وظیفه ای که در قبال برآوردن نیازهای آموزشی دانشجویان دارد، باید با رعایت حداکثری اصول اخلاقی در انجام وظایف حرفه ای، مسوولیت های آموزشی خود را به بهترین نحو به انجام رساند.

حجت الاسلام منصور میراحمدی نیز در این کارگاه در رابطه با اندیشه سیاسی اسلام و انقلاب اسلامی مطالبی را عنوان کرد.

وی تصریح کرد: دین را می‏توان به مجموعه به هم پیوسته ‏ای از باورها و اندیشه‏ های برگرفته از وحی الهی در رابطه با جهان، انسان، جامعه و جهان پس از مرگ تعریف کرد که هدف آن، هدایت انسان به سوی روش بهتر زیستن و کاملتر شدن است.

حجت الاسلام میراحمدی گفت: یکی از موضوعات کلیدی که در بحث «دین و سیاست » نقش بسیار مهمی ایفا می نماید و راه گشای بسیاری از شبهات و ابهامات موجود است؛ تعریف دقیق دو متغیر دین و سیاست است .

کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: دین و دین داری قدمتی به درازای تاریخ بشریت داشته و همواره یکی از مهمترین اشتغالات ذهنی بشر را تشکیل می داده است.

وی بیان داشت: با توجه به حجم عظیمى از احکام اجتماعى و اهداف سیاسى - دینى اسلام، مى‏توان هدف‏گیرى اصلى این دین مقدّس را شناخت.

حجت الاسلام میراحمدی گفت: امام خمینى(ره) در این باره می ‏فرماید: «اسلام دین سیاست است، با تمام شئونى که سیاست دارد. این نکته براى هر کسى که کمترین تدبّرى در احکام حکومتى، سیاسى، اجتماعى و اقتصادى اسلام بکند، آشکار می گردد. پس هر که را گمان بر او برود که دین از سیاست جدا است، نه دین و نه سیاست را شناخته است».

طرح ضیافت اندیشه  استادان در دانشگاه شاهرود با هدف معرفت افزایی استادان در کنار مطالب علمی، ارتقای سطح اخلاقی، فکری و اعتقادی و افزایش بصیرت دینی و قرآنی اساتید برگزار شد.

 

12345