اخبار و رویدادها: توسعه همکاری های دانشگاه شاهرود و شرکت زغالسنگ البرز شرقی

توسعه همکاری های دانشگاه شاهرود و شرکت زغالسنگ البرز شرقی
یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳- ۱۶:۱۵:۲۸



در نشست مشترک مسئولان دانشگاه شاهرود و شرکت زغالسنگ البرز شرقی دو طرف بر توسعه همکاری های دوجانبه تأکید کردند.

در نشست مشترک مسئولان دانشگاه شاهرود و شرکت زغالسنگ البرز شرقی دو طرف بر توسعه همکاری های دوجانبه تأکید کردند.

رئیس دانشگاه شاهرود در ابتدا ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از حضور مهندس ربیع نژاد مدیر عامل شرکت زغالسنگ البرز شرقی در دانشگاه شاهرود، گزارش کوتاهی از وضعیت موجود دانشگاه در ابعاد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ارائه کرد.

دکتر فاتح ضمن اشاره به بهره مندی همه مؤسسات از دانشگاه گفت که رسیدگی به دانشگاه موجب ارتقای شهرستان خواهد شد. وی اظهار نمود که هم اکنون دانشگاه بخاطر تخریب جاده از اردوگاه فرهنگی و آموزشی حضرت ولی عصر (عج) در منطقه دهملاء محروم شده است. این اردوگاه به  خاطر داشتن یکی از معدود معادن آموزشی کشور و فضای طبیعی با قابلیت ژئوپارک و پارک ژئوتوریسم امکان بسیار مناسبی برای آموزش های زمین شناسی و معدنی برای دانشجویان سراسر کشور را دارد. وی به برخی از پتاسیل های این اردوگاه در ابعاد علمی، آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: علاوه بر امکان بهره برداری دانشگاه های استان های دیگر در ابعاد آموزشی و رفاهی از این اردوگاه، در حوزه گردشگری و توریسم نیز با توجه به منطقه جغرافیایی خاص این اردوگاه و محیط زیست مناسب و حیات وحش  قابل استفاده است، همچنین منطقه حفاظت شده تپال امکان جذب تورهای علمی و گردشگری را نیز دارد.

وی در ادامه تاکید نمود که دانشگاه شاهرود و کشور به دلیل فرسایش و تخریب جاده توسط سیل از این امکان مناسب محروم شده است. دکتر فاتح به برنامه ریزی کوتاه و بلندمدت برای بازسازی جاده اشاره کرد. وی ضمن تشکر از آقای مهندس ربیع نژاد به خاطر توجه به دانشگاه، تعمیر و بازسازی جاده با استفاده از امکانات محلی را درخواست نمود.

مدیر عامل شرکت زغالسنگ البرز شرقی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این شرکت در حوزه های اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن در محدوده سلسله جبال البرز، بر همکاری های دوجانبه تأکید کرد و افزود: آن چه که در توان ما باشد در خدمت دانشگاه هستیم و برای تعمیر و بازسازی جاده پس از مطالعه گزارش فنی به زودی اقدام می کنیم.  

مهندس ربیع نژاد با اشاره به برنامه ریزی کوتاه و بلندمدت برای استفاده بهینه از اردوگاه ولی عصر(عج) دانشگاه شاهرود، گام اول در این خصوص را در کوتاه مدت اصلاح مسیر دسترسی، راه سازی و امکان تردد آسان برشمرد و گفت: در برنامه ریزی بلند مدت، امکان بررسی اساسی در همه حوزه ها در ابعاد کلان وجود دارد و تلاش می کنیم که در دستور کار حوزه زیر ساخت معادن کشور قرار گیرد.

در این جلسه که با حضور دکتر محمدعلی مولایی معاون اداری و مالی، دکتر محمد عطایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر علی دستفان معاون پژوهشی و فناوری، دکتر حمید آقاجانی رئیس دفتر ریاست دانشگاه، دکتر علیرضا عرب امیری رئیس دانشکده مهندسی معدن، دکتر پرویز امیدی رئیس دانشکده علوم زمین، دکتر رضا خالوکاکائی از اساتید دانشکده معدن، دکتر محسن نظری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل برگزار شد، مسئولان دانشگاه شاهرود و شرکت زغالسنگ البرز شرقی به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای اجرایی توسعه همکاری ها پرداختند.
منبع خبر: http://www.shahroodut.ac.ir/fa/news/showitem.php?id=930915132102
12345