اخبار و رویدادها: کارشناس روابط عمومی دانشگاه شاهرود نویسنده برتر شهرستان شناخته شد

کارشناس روابط عمومی دانشگاه شاهرود نویسنده برتر شهرستان شناخته شد
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳- ۱۰:۵۹:۵۳

کارشناس روابط عمومی دانشگاه شاهرود نویسنده برتر شهرستان شناخته شد

مراسم تقدیر از نویسندگان و مؤلفان برتر شهرستان شاهرود همزمان با هفته کتاب، شنبه 24 آبان ماه در تالار بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که به همت اداره ارشاد و انجمن اهل قلم شهرستان شاهرود با حضور معاون استاندار و فرماندار شاهرود، امام جمعه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، نویسندگان و اهل قلم برگزار شد، خادمان فرهنگ مکتوب، نویسندگان، ناشران و ... تجلیل شدندو از حسن شهنما کارشناس روابط عمومی دانشگاه شاهرود به دلیل تألیف و انتشار 15 عنوان کتاب نفیس در حوزه گردشگری و معرفی شهرستان تقدیر گردید .

در ادامه این مراسم از آثار 5 نویسنده شاهرودی رونمایی شد و انتشارات چهل میقات شاهرود مورد تقدیر قرار گرفت و از چندین کتاب فروشی نیز تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم از خانواده شادروان استاد علی مغانی شاعر گویش شاهرودی که اوایل آبان امسال دارفانی را وداع کرد، تقدیر شد.

 

 به مناسبت معرفی آقای شهنما به عنوان نویسنده برتر شهرستان شاهرود مصاحبه کوتاهی را با ایشان انجام داده ایم که توجه شما را بدان جلب می کنیم.

 

آقای شهنما ضمن معرفی کامل خودتان عناوین تألیفات و آثار خود را ذکر کنید.

من حسن شهنما متولد سال 1336 در شهرستان شاهرود، کارشناس سمعی و بصری روابط عمومی دانشگاه شاهرود و مؤلف کتاب های گردشگری هستم.

15 عنوان کتاب تألیف شده اینجانب عبارتند از: شاهرود شناسی- سال 86، راهنمای گردشگری بسطام چاپ اول - سال 88 ، راهنمای گردشگری بسطام چاپ دوم - سال 89، دفتر خاطرات - سال 88 ، جاذبه های گردشگری شهرستان شاهرود - سال 89 ، شاهرود بهشت کویر- سال 90 ، نگاهی به دانشگاه صنعتی همراه معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان -  سال 90 ، فرومد یاقوت کویر- سال 90، بسطام قطعه ای از بهشت - سال 90، عارفان ایرانی شرحی بر بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی سال 91، عارفانه های بایزید بسطامی سال 91 ، توران دومین زیست کره جهان سال 92 ،معرفی دانشگاه شاهرود (به مناسبت چهلمین سال تاسیس) سال 92، جنگل ابر  سال 93 ، جاذبه های شاهوار سال 93

 

 

 

 آیا در ارتباط با معرفی بیشتر آثار و تألیفات خودتان اقدامی انجام داده اید؟

بله اولاً از طریق خود آثار معرفی مختصری از تألیفات و نحوه تهیه آن انجام شده و ثانیاً وبلاگی به همین منظور به نشانی www.shahnama460.blogfa.com طراحی شده است که امیدوارم بتوانم در آینده ای نزدیک این وبلاگ را تحت عنوان یک سایت خدمت علاقه مندان تقدیم کنم.

 

انگیزه شما از تألیف 15 عنوان کتاب درباره شهرستان شاهرود چیست؟

هدف اصلی من در ابتدا ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی شهرستان شاهرود بوده، همانطور که می دانید شاهرود از جمله شهرستان هایی است که خداوند نعمتش را بر آن تمام کرده است و از این جهت لطفی واسع به مردم این خطه نموده است. شما در یک روز با فاصله زمانی 5/1 الی 2 ساعت از مرکز شهر می توانید در سایه سار درخت های انبوه جنگل ابر بر فراز ابرها قدم بزنید و یا در ماسه های نرم و داغ کویری شاهد گله های شتر باشید و یا به سمت کوه شاهوار حرکت کرده و دیدگان خود را مهمان برف پاک و سفید در ارتفاع 4000 متری کنید، یا از مسیر زیبای جنگل توسکستان به سمت دریای شمال بروید و در یک روز شاهد چهار نوع آب و هوا باشید .

اما زمین حاصلخیزش شما را به باغ های سیب، زردآلو، گیلاس و.... و تاکستان هایی با بیش از ده نوع انگور و مزارع جو و گندم، سیب زمینی و انواع صیفی و دشت های آفتابگردان و گلزار گل های همیشه عاشق شقایق، ‌دعوت می کند. وجود معادن مختلف نعمتی دیگر است و اما کاروان سراهای شاه عباسی در میاندشت، میامی و عباس آباد و دهملا که همگی این بناها دلالت بر صحت مسیر جاده ابریشم دارد. برج کاشانه،‌ مساجد قدیمی،‌ بازار  سرپوشیده و.... همه از پشتوانه های تاریخی این شهر محسوب می شوند.

وجود زیستگاه توران و نمونه های جانوری منحصر به فردش می تواند به تنهایی عامل جذب توریست داخلی و خارجی باشد. مردم خونگرم، مهمان دوست،‌ عارف پرور و اهل دین و اخلاق و علم شاهرود نیز به گواهی وجود عرفا و علمای بزرگ این خطه از قدیم تا کنون عامل مهم تری برای جذب ایرانیان و گردشگران به این سرزمین است. وجود بزرگانی همچون بایزید بسطامی، ابن یمین فرومدی، ابوالحسن خرقانی، فروغی بسطامی، شیخ حسن جوری، پیرمردان طرود، پیرمیشی، پیراردیان، پیر بیدآباد و پیر خوریان باعث شده که شاهرود را ام القرای عرفا بنامند و این مختصر از دریای بیکران لطف و رحمت الهی باعث شد که حقیر تصمیم بگیرم تا با تهیه عکس، فیلم، کتاب،  CD، نقشه و برپایی نمایشگاه های داخلی، برون شهری و برون مرزی ذره ای از این همه نعمت الهی را به نمایش بگذارم تا تمام کسانی که زیبایی ها را می ستایند به اینجا بیایند و در این لذت دیدار شریک ما باشند.

 

در صحبت های خودتان یکی از مهم ترین انگیزه ها را ایجاد اشتغال ذکر کردید اگر ممکن است کمی درباره این موضوع توضیح بدهید.

من تلاش کردم با ایجاد مشاغل وابسته به گردشگری گامی هر چند اندک در جهت مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال در شهرستان بردارم و امیدوارم دیگر عزیزان علاقه مند نیز در هر حوزه و تخصصی که دارند با این تفکر به فعالیت بپردازند تا با کمک و همیاری همه شهروندان عزیزم بتوانیم شاهرود را به یک شهرستان نمونه تبدیل کنیم.

 

و اما سخن پایانی...

در پایان مجدداً یاد آور می شوم که این فعالیت ها را با هدف شناساندن شاهرود به عنوان بزرگترین قطب گردشگری منطقه و شاید ایران به هموطنان و جهانیان انجام داده ام که باعث رونق صنعت گردشگری و اشتغال زایی در شهرستان باشم و در این کار بزرگ همراهی یاران شاهرودی و همشهریان عزیز و شما مسئولین محترم که برای سربلندی شهرستان در جای جای کشور عزیزمان به تلاش و کوشش مشغولید را می طلبد.

 

با تشکر از شما

 

 

 

 

 

12345