اخبار و رویدادها: رمضان امسال دانشگاهیان همراه با طرح رایحه رمضان

رمضان امسال دانشگاهیان همراه با طرح رایحه رمضان
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳- ۱۵:۳۸:۲۶

رمضان امسال دانشگاهیان همراه با طرح رایحه رمضان

طنین انداز شدن زمزمه روح بخش کلام وحی، همه روزه در ماه بهار قرآن، که برخوان ضیافت حق، مصحف عشق گشودند؛ فضای دانشگاه شاهرود را عطرآگین ساخت.


اداره کل امور فرهنگی دانشگاه با استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای دومین سال متوالی طرح رایحه رمضان را اجرا نمود. در این طرح که امسال با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دو محل (مسجد پیامبر اعظم، و نمازخانه دانشکده برق واقع در پردیس مهندسی و فناوری های نوین) برگزار و در مجموع 17 سری سوال برای همکاران ارسال گردید.

در این طرح پس از اقامه نماز ظهر و عصر، جزء خوانی قرآن کریم  با تلاوت قاریان دانشگاه شاهرود (آقایان احمد خدابخشیان و محمدمهدی وفایی نژاد)، سخنرانی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود در مسجد پیامبر اعظم و سخنرانی حجت الاسلام حسینی معاون محترم دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود ایراد گردید.

آزمون ها به صورت روزانه شامل 4 سوال (2 سوال آن  از سخنرانیهای مطرح شده و2سوال دیگرآن از مفاهیم قرآن کریم) از طریق سیستم اتوماسیون اداری برای کارکنان و اساتید دانشگاه ارسال و پاسخ ها دریافت گردید.

از ابتکارات این طرح، برقراری سرویس تردددرون دانشگاهی جهت انتقال نمازگزاران روزه دار با هدف ترویج نماز و در جهت رفاه همکاران بود.

شایان ذکر است قرعه کشی این مسابقه در روز 5 مردادماه (29 رمضان المبارک) در مسجد دانشگاه با حضور مسئولین دانشگاه و کارکنان و اساتید برگزار شد و از بین 86 شرکت کننده در این طرح، خانم ها الهام عرب احمدی، بالاترین امتیاز را کسب نمودند و خانم ها سمانه عرب و نفیسه مفیدی و آقایان علی اکبر رجبی، مجتبی هاشم زاده، وحید موتابیان و محمدعلی دوستی به قید قرعه برگزیده شدند.

برندگان این مسابقه به همراه خانواده به سفر مشهد مقدس اعزام خواهند شد. علاوه بر این به 18 نفر از شرکت کنندگان که امتیاز بالایی کسب کرده باشند یک جلد کتاب ارزشمند مفاتیح الحیات هدیه داده می شود.

12345