اخبار و رویدادها: تجمع بزرگ جامعه دانشگاه صنعتی شاهرود در همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین

تجمع بزرگ جامعه دانشگاه صنعتی شاهرود در همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۰:۱۴:۴۵

تجمع بزرگ جامعه دانشگاه صنعتی شاهرود در همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین

جامعه بزرگ دانشگاه صنعتی شاهرود همزمان با تجمع بزرگ دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ظهر روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 در محل مسجد پیامبر اکرم (ص) این دانشگاه به پا خاستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، جامعه بزرگ این دانشگاه همزمان با تجمع بزرگ دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ظهر روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 در محل مسجد پیامبر اکرم (ص) این دانشگاه به پا خاستند.

در این تجمع، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه با سردادن شعار، حمایت خود را از وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش و رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه اعلام و محکوم کردند.

در تجمعی که امروز دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا برگزار کردند، دکتر حجت الاسلام و المسلمین حسینی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در سخنرانی خود بیان داشت: بعد از هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی و استکباری به ملت ستمدیده فلسطین، شاهد شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌گناه فلسطینی بودیم، بعد از این جنایت موج جدیدی از بیداری در کشورهای اروپایی و آمریکا در میان دانشگاهیان شکل گرفت.

وی با اشاره به وظیفه دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا بیان کرد: دانشگاه به عنوان ساحت علم ورزی و تاثیرگذار بر وضعیت کشور نقش مهمی در روشن نگه داشتن چراغ دفاع از مردم فلسطین دارد و برگزاری راهپیمایی و تحصن در فضای دانشگاه نقش مهمی در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان حامی مردم بی‌گناه فلسطین خواهد داشت.

 لازم به ذکر است، وزارت علوم‌ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشگاهیان سراسر کشور در یکشنبه نهم اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز ظهر در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه تجمع داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است: به همین مناسبت دانشگاهیان کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان های اصلی دانشگاه ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام می دارند.

این اطلاعیه می افزاید: خیزش اخیر دانشگاهیان به ویژه در بسیاری از دانشگاه های بزرگ آمریکا و اروپا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم بی پناه غزه تنها طی ۶ ماه، منجر به جنبش بزرگ دانشجویی ضداسراییلی در آمریکا و اروپا و جریان سازی موثری علیه این رژیم غاصب شد که از بدو تاسیس آن بی سابقه است و حمایت جهانی از مردم مظلوم فلسطین را به دنبال داشت.

دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش های بشردوستانه را رقم زدند و موجی مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند.

3


کلمات کلیدی: #تجمع بزرگ #جامعه دانشگاه صنعتی شاهرود #همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان #حمایت از مردم فلسطین #...3
12345