اخبار و رویدادها: نشست انرژیهای تجدید پذیر در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

نشست انرژیهای تجدید پذیر در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲- ۱۰:۳۲:۳۹

نشست انرژیهای تجدید پذیر در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

با هدف ارتباط بیشتر و ارائه نیازمندی های وزارت نیرو و خدمات دانشگاه صنعتی شاهرود در قالب طرحهای صنعتی و طرح ها و پایان نامه های دانشجویی، جلسه تبادل نظری در روز چهارشنبه 22/ 09/ 1402 در سالن بایزید بسطامی این دانشگاه برگزار شد

با هدف ارتباط بیشتر و ارائه نیازمندی های وزارت نیرو و خدمات دانشگاه صنعتی شاهرود در قالب طرحهای صنعتی و طرح ها و پایان نامه های دانشجویی، جلسه تبادل نظری در روز چهارشنبه 22 آذر ماه 1402 در سالن بایزید بسطامی این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر شعبانی کیا مدیر دفتر پژوهش و فناوری شرکت انرژی های تجدیدپذیر  وزارت نیرو و هیات همراه و نیز محققینی از دانشکده های برق، مکانیک، عمران، شیمی و مواد، زمین و فیزیک به دعوت مدیریت ارتباط با صنعت حضور داشتند. دکتر حسن پور معاون پژوهشی و فناوری با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: این گونه نشست ها گام مهمی در شناخت خدمات قابل ارائه دانشگاه به صنعت خواهد بود. وی اظهار امیدواری کرد این جلسات گام مهمی در ارتباط موثر و سودمند بین دانشگاه و صنعت باشد.

در ادامه این نشست دکتر باقری مدیر ارتباط با صنعت به بیان توانمندی های این دانشگاه پرداخت وی ضمن معرفی آزمایشگاه ها و خدمات قابل ارائه به  صنعت به بیان قراردادهای منعقد شده و درآمد دانشگاه از این راه پرداخت. وی گفت: برخی تجهیزات آزمایشگاه های دانشگاه صنعتی شاهرود در کشور بی مانند است و مراکزی مانند مرکز هدایت شغلی، آپا، شتاب دهنده، مرکز رشد و مرکز کامپیوتر با برخورداری از دانش روز به کمک محققین اقدام نموده اند.

در ادامه دکتر شعبانی کیا هدف از برگزاری این نشست را اعلام نیازهای وزارت نیرو و شناسایی توانمندیهای منابع انسانی و تجهیزات دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان کرد وی تغییر رویکرد از سوخت های فسیلی به انرژیهای تجدید پذیر را دستور کار این وزارت قلمداد کرد و ضمن بیان نیازهای این حوزه گام های برداشته شده بسیار موثر دانست. شعبانی کیا افزود: وزرات علوم دانشگاه ها و مراکز علمی که در بحث انرژی های تجدپذپر دارای تجربه و تحقیقات هستند را به وزارت نیرو معرفی می نماید و حضور مدیران وزارت نیرو در دانشگاه صنعتی شاهرود ناشی از همین معرفی است. وی افزود وزارت نیرو از ایده ها، طرح ها و پروپوزالهایی که به تجاری سازی ختم می شود حمایت می کند و با افرادی که تحقیقات در حیطه انرژی های تجدید پذیر دارند تفاهم نامه امضاء خواهد کرد.


کلمات کلیدی: #دانشگاه صنعتی شاهرود #انرژی های تجدیدپذیر #ارتباط با صنعت #آزمایشگاه ها
12345