اخبار و رویدادها: کسب جایگاه هفتم توسط دانشگاه صنعتی شاهرود در بخش فناوری پنل های خورشیدی

کسب جایگاه هفتم توسط دانشگاه صنعتی شاهرود در بخش فناوری پنل های خورشیدی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳- ۱۱:۵۹:۴۱

کسب جایگاه هفتم توسط دانشگاه صنعتی شاهرود در بخش فناوری پنل های خورشیدی

به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)  ، در بازه زمانی 2022-2003 ، دانشگاه صنعتی شاهرود بر اساس اعلام پایگاه وب آو ساینس در جایگاه جهانی تولیدات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در فناوری های سبز، جایگاه هفتم را در بخش فناوری پنل های خورشیدی کسب نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)  ، در بازه زمانی 2022-2003 ، این دانشگاه بر اساس اعلام پایگاه وب آو ساینس در جایگاه جهانی تولیدات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در فناوری های سبز، جایگاه هفتم را در بخش فناوری پنل های خورشیدی کسب نمود.

دکتر سید احمد فاضل‌ زاده رئیس مؤسسه ISC  در این خصوص گفت: با توجه به نیازهای ملی و منطقه ای به موضوعات علمی و فناوری در حوزه های سازگار با محیط زیست، موسسات پژوهشی و فناوری و شرکت های دانش بنیان می توانند در راستای جهش تولید فناورانه برنامه ریزی نمایند.

فاضل زاده افزود: رشد روزافزون تولیدات صنعتی و عدم توجه به مسائل زیست محیطی، به یکی از معضلات عمده کشورهای جهان تبدیل شده و این عامل سبب شده است که صنعت هم تحت تاثیر قرار گیرد. کشورهای در حال توسعه برای حمایت از اهداف توسعه پایدار خود نیاز به دسترسی به فناوری های سبز مقرون به صرفه و کارآمد دارند. فناوری های سبز به فناوری هایی اطلاق می شود که تهدیدات سلامت انسانی و محیطی را به حداقل برسانند  که به نوبه خود موجب کاهش اثرات زیست محیطی حاصل از فعالیت مجموعه ­های فناوری کمک نماید.

رئیس مؤسسه ISC همکاری بین‌المللی و سیاست‌های دولتی مناسب را در این راه ضروری دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان برای استقبال از این فناوری های بسیار مهم، سندهای مفصلی در دست تهیه است تا بتوانند در آینده این تحولات سهمی داشته باشند. در ارزیابی و تحلیل وضعیت پژوهش و فناوری ایران، با وجود ظرفیت‌های اساسی در آموزش، پژوهش و فناوری کشور، باید برنامه ریزی در بخش فناوری های سبز مورد توجه قرار گیرد؛ لذا بررسی و تحلیل جایگاه فناوری های سبز کشورهای پیشرو جهانی و اسلامی در بازه زمانی 20 ساله می تواند نقش موثری در سیاست گذاری و بهبود وضعیت فناوری های سبز و تاثیر آن در جامعه داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ موسسه آنکتاد UNCTAD وابسته به سازمان ملل فناوری های سبز را به فنّاوری های پنل های خورشیدی (سامانه ای که انرژی نور خورشید را دریافت و به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند)، برق خورشیدی متمرکز (سامانه ای که انرژی خورشیدی را به صورت متمرکز به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند)، زیست توده و سوخت زیستی (نوعی منبع انرژی تجدیدپذیر که در مقایسه با سوخت های فسیلی آلودگی کمتری برای محیط زیست ایجاد می کند)، انرژی باد، هیدروژن سبز (هیدروژن تجدیدپذیر با هدف تسریع کربن زدایی) و وسایل نقلیه الکتریکی تقسیم بندی نموده است.

رتبه دانشگاه صنعتی شاهرود در بین دانشگاه های کشور در فناوری های سبز

 

photo10987179394 (1)


کلمات کلیدی: #کسب #جایگاه هفتم #دانشگاه صنعتی شاهرود #بخش فناوری پنل های خورشیدی #...3
12345