پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی عمران > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1396
پدیدآورندگان:
ایمان محمدیان نامقی [پدیدآور اصلی]، ایمان آقایان[استاد راهنما]
چکیده: پلی اتیلن کراس لینک (XLPE) نوعی عایق مناسب برای کابلهای فشار قوی است که به دلیل ویژگی های مقاومتی، حرارتی و عایقی مناسب، به طور گسترده ای در پوشش کابلهای الکتریکی استفاده می شود. به دلیل روانی پایین XLPE و نبود تکنولوژی مناسب از پرکاربرد ترین روشهای دفع ضایعات XLPE سوزاندن و دفن کردن این ماده در زیر خاک است. که سوزاندن آن باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی می شود و از طرفی دفن کردن آن احتیاج به تملک زمین های بلا استفاده دارد. در این مطالعه از ضایعات خرد شده XLPE به عنوان جایگزین سنگدانه ریز هم اندازه با سایز 1.18 تا 2.36 میلیمتر و با در صدهای حجمی 25، 50، 75 ، مانده بر روی الک 8، در آسفالت گرم استفاده شده است و خواص مکانیکی مخلوط آسفالتی مورد ارزیابی قرار گرفته است. بدین منظور از روش مارشال برای ساخت نمونه ها و تست های مدول برجهندگی و خستگی به روش کشش غیر مستقیم (در دو دمای 5 و 25 درجه سانتی گراد) به منظور ارزیابی رفتار دینامیکی مخلوط آسفالتی و تست مقاومت مارشال برای تعین حساسیت رطوبتی استفاده شده است. نتایج نشان داد که استفاده از ضایعات خرد شده XLPE به عنوان سنگدانه، عمر خستگی و مدول برجهندگی مخلوط آسفالتی را در دمای پایین (5 درجه سانتی گراد) بهبود می بخشد و افزایش XLPE در این دما، مدول برجهندگی و تعداد سیکل منجر به شکست را افزایش داده است و از طرفی در دمای بالا (25 درجه سانتی گراد) مدول برجهندگی و تعداد سیکل منجر به شکست نمونه ها با افزایش XLPE کاهش یافته است. و همچنین در تست حساسیت رطوبتی به روش مارشال، مشاهده می شود که نمونه های حاوی XLPE رفتار خوبی را در مقابل حساسیت رطوبتی از خود نشان داده اند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#پلی اتیلن کراس لینک (XLPE) #آسفالت گرم #ویژگی های مکانیکی #بازیافت

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)