آخرین بروزرسانی: 1401/10/11

دكتر مرتضی ایزدی فرد

دانشیار دانشکده فیزیک و مهندسی هسته ای

دکتری تخصصی فیزیک ماده چگال

دانشگاه محل فارغ التحصیلی: لينشوپينگ سوئد

 سوابق آموزشي و پژوهشي

 تدریس در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فیزیک ماده چگال

راهنمایی و هدایت چندین رساله دکتری

راهنمایی و هدایت ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد

استاد نمونه آموزشی دانشگاه (2 دوره)

چاپ بیش از ۷۰ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی

ارائه بیش از ۱۰۰ مقاله کنفرانسی در کنفرانس های معتبر داخلی و خارجی

داوری ده ها مقاله علمی پژوهشی، طرح پژوهشی و کتاب

استاد نمونه پژوهشی دانشگاه (2 دوره)

دبیر کمیته اجرایی و عضو کمیته اجرایی کنفرانس سالانه فیزیک ایران (2 دوره)

راه اندازی چندین آزمایشگاه آموزشی و پژوهشی دانشگاه مانند آزمایشگاه اپتیک، آزمایشگاه فیزیک محاسباتی و آزمایشگاه نانو فیزیک (رشد بلور و مشخصه یابی)

عضو پیوسته انجمن فیزیک و انجمن بلور شناسی و کانی شناسی ایران

ثبت پتنت بین المللی با همکاری دانشگاه تربیت مدرس:

Recovering a degraded solar cell: Application US15/984,361 events: Publication of US10347432B2: 2019-07-09

سوابق اجرايي

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه

رئیس دانشکده فیزیک و مهندسی هسته ای

مدیر گروه فیزیک دانشگاه

دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه

دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه‌های استان سمنان

عضو هیئت اجرایی جذب دانشگاه

عضو هیئت ممیزه دانشگاه

عضو شورای دانشگاه

عضو شورای فرهنگی دانشگاه

عضو کمیسیون تخصصی ریاضی، فیزیک و علوم زمین هیئت ممیزه دانشگاه

عضو کمیسیون موارد خاص دانشگاه

عضو هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات انضباطی دانشجویان

دبیر هیئت ممیزه دانشگاه

رئیس کمیسیون‌های تخصصی هیئت ممیزه دانشگاه

عضویت در شورای دانشجویی دانشگاه، شورای اداری مالی دانشگاه، شورای راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه

آخرین بروزرسانی: 1400/9/3

      

آخرین بروزرسانی: 1394/3/11

• نظارت بر حسن اجراي امور آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، دانشجويي، اداري و مالي، عمراني، امور خدمات علمي و كليه ارتباطات داخلي و بين¬المللي دانشگاه و هماهنگي واحدهاي مختلف و پاسخگويي به مراجع ذيصلاحيت.
• تعيين خط مشي اجرايي دانشگاه در قالب سياست هاي علمي، آموزشي و پژوهشي.
• هدايت فعاليتهاي فرهنگي، آموزشي، پژوهشي، اداري و مالي و عمراني دانشگاه.
• ارايه گزارش سالانه دانشگاه به هيأت امناء
• نظارت برحسن اجراي فعاليت‏هاي جاري دانشگاه و پيگيري اشكالات و تخلفات احتمالي و ارجاع آنها به مقامات ذي‏صلاحيت .
• مسؤوليت امور مالي و اداري دانشگاه در حدود مقررات مصوب.
• نصب و عزل اعضاي هيأت رييسه (با رعايت تبصره هاي «یک» و «دو» ماده «4») و رؤساي دانشكده ها و مؤسسات و واحدهاي وابسته و مديران گروههاي آموزشي برابر ضوابط مربوط.
• اجراي مصوبات و آيين‏نامه‏ها و بخشنامه‏هاي صادرشده از سوي وزارت.
• تهيه و پيشنهاد سياستها، اهداف و خط‏مشي‏ها براي طرح در هيأت امناء.
• ارايه پيشنهاد تأسيس، توسعه، انحلال و ادغام واحدها به شوراي دانشگاه.
• ارايه پيشنهاد همكاريهاي علمي با ساير مؤسسات آموزشي يا پژوهشي داخلي و خارجي به شوراي دانشگاه
• نمايندگي حقوقي دانشگاه نزد مراجع ذيصلاحيت.
• نظارت بر امور انضباطي دانشگاه (هيأت علمي، دانشجويان، كارمندان) در چهارچوب ضوابط و مقررات.
• تلاش در جهت بهبود و روشمند کردن فعالیتها برابر ضوابط مربوط.
• سایر مواردی که برابر مقررات و ضوابط برای اداره امور، جزء لاینفک وظایف رئیس دانشگاه می باشد.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. دانشگاه به توسعه رشته های کامپیوتر علاقمند است ولی با توجه به الزامات وزارت علوم پس از جذب اساتید متخصص میسر خواهد بود. دانشگاه به جذب اساتید کامپیوتر اولویت داده است.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام.به مجوز نیاز دارد. در دست اقدام است.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. آنقدر پروژه نیمه کاره از گذشته در کشور وجود دارد که با توجه به محدودیت بودجه عمرانی باید سالهای متمادی صبر کنیم. خوشبختانه با اهتمام بسیار و تهیه منابع توانستیم پروژه های عمرانی دانشگاه را مدیریت نماییم و پیشرفت خوبی داریم.

پاسخ: سلام عزیز. لطفا شکایت مکتوب خود را به مدیر امور اداری بدهید. بیمه دانا بداند که تحت نظر است و چنانجه عملکرد مناسبی نداشته باشد موقعیت خود را از دست خواهد داد.

پاسخ: سلام عزیز. همواره در کنار شما خواهم بود. شما و سایر نیروهای شرکتی نقش مهمی در امور جاری و پیشرفت دانشگاه دارید. هر کجا حقی از شما ضایع شد به مدیر امور اداری اطلاع دهید. وظیفه دارم که از حقوق شما دفاع کنم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. دانشگاه های جامع شامل رشته های علوم انسانی نیز می شود. تعدد دانشگاه های تازه تاسیس با عنوان دانشگاه جامع و توسعه بی رویه رشته ها و عدم نیاز جامعه، موجب تنزل جایگاه این دانشگاه ها در نزد افکار عمومی گردید. در چند سال اخیر با توسعه بی رویه رشته ها مخالفت شده و تقویت کیفی مورد نظر بوده است. از نگاه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی یک دانشگاه تخصصی محسوب می شود. توجه وزارت علوم به تولید فناوری و کارآفرینی و ماموریت گرایی، دانشگاه های صنعتی را برجسته نموده است. دانشگاه صنعتی شاهرود در جایگاه هفتم بین بیست و پنج دانشگاه صنعتی کشور قرار دارد و با انتخاب شعار تولید دانش و فناوری و با برخورداری از اعضای هیات علمی توانمند و زیرساخت های مناسب آزمایشگاهی به پیش می رود.
پاسخ: همکار عزیزم سلام. تعدد دانشگاه های تازه تاسیس با عنوان دانشگاه جامع و توسعه بی رویه رشته ها و عدم نیاز جامعه، موجب تنزل جایگاه این دانشگاه ها در نزد افکار عمومی گردید. وزارت علوم در چند سال اخیر با توسعه بی رویه رشته ها و دانشکده ها مخالفت و به تقویت کیفی دعوت می نماید. صدور مجوز برای رشته جدید یا دانشکده و جذب نیرو با موانع بسیاری روبرو می شود و نیازمند احراز شرایط خاص است. با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه، توسعه کمی و کیفی در دستور کار دانشگاه قرار دارد. توجه کنیم که رتبه بندی دانشگاه ها نه بر اساس تعداد رشته بلکه با دستاوردهای پژوهشی، فناوری و کارآفرینی با شاخص های کیفی انجام می شود. ما نیاز با جدیت برای بهبود شاخص های کیفی تلاش می کنیم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. آیین نامه آموزشی و بسیاری از اطلاعات مورد نیاز دانشجویان روی سایت قرار دارد. با خواندن آن متوجه می شویم که این غیبت هر چند مجاز جزو جمع ساعات ۳/۱۶ غیبت درس محسوب می شود. در پرسش های آموزشی ابتدا مدیر گروه یا کارشناس آموزشی، بعد رئیس دانشکده سپس اداره کل آموزش و در آخر اگر جواب نگرفتیم به معاون آموزشی مراجعه نماییم. مراجعه به رئیس دانشگاه برای امور معمول آموزشی نیست.

پاسخ: پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. به مدیر دانشجویی مراجعه نمایید. پرداخت وام توسط صندوق رفاه وزارت انجام می شود و دانشگاه مداخله ندارد. با توجه به روند مالی، بازگشت پول از حساب دولتی زمانبر است. تسویه مالی وجوه خوابگاه با دانشجویان تا عید نهایی می شود. افراد موظفند که به درخواست های قانونی پاسخ دهند. اگر برخورد بد دیدید به مدیر قسمت بگویید.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. سپاسگزارم. درخواست شما را به مدیر دانشجویی می دهم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. بنا بر اظهار معاون فرهنگی وزارت، برگزاری کنسرت در دانشگاه ها ممنوع است ولی اجرای موسیقی در بین برنامه منعی ندارد. دانشگاه از برنامه های فرهنگی جوان پسند با رعایت موازین شرعی استقبال می کند.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. همه ما موظفیم که در تکریم مراجعه کنندگان بکوشیم. از کارمندان دانشگاه خواسته ام که رسیدگی به امور دانشجویان را در اولویت قرار دهند. کارمندان دانشکده ها و مدیریت های ستادی مانند آموزشی، دانشجویی و فرهنگی باید طبق برنامه، دستور مدیر و مقررات به مراجعات و امور کارشناسی رسیدگی نمایند. اگر به درخواست قانونی شما رسیدگی نشد به مدیر قسمت مراجعه نمایید و اگر کارشناس مربوط حضور نداشت از او بپرسید. کارمندان از ساعت ۱۲ الی ۱۳ بخاطر صرف نهار و ادای نماز از پاسخ به مراجعات معذورند.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. ارزشیابی دانشجویان، رضایتمندی از اکثر اساتید ارجمند را نشان می دهد. این مورد خاص را با مدیر گروه در میان بگذارید. حق دانشجو بر استاد و حق استاد بر دانشجو از مصادیق حق الناس است. باید در انجام وظیفه بکوشیم. قبل از پرسش از دیگران از خود بپرسیم که برای اصلاح خود چه کرده ایم. هرگز گریزی نیست. هر کس نتیجه عمل خود را می بیند.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. اساتید شما پس از طی مراحل چند گانه بررسی و تایید صلاحیت علمی و عمومی جذب شده اند.

پاسخ: بزرگوارید. شما را درک می کنم و در کنار شما هستم.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. چنانچه به رئیس دانشکده عمران مراجعه نمایید این سوء تفاهم بر طرف می شود. شما فرزندان عزیز ما هستید و ماموریت دانشگاه آموزش شماست. بر اساس گزارش مدیر تعمیرات، استفاده غیر مجاز از آسانسور موجب خرابی مکرر آن شده است. خبر سقوط آسانسور دانشگاه صنعتی شریف همه را متاسف کرد و باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کرد. بنا به درخواست رئیس دانشکده، آسانسور برای استفاده محدود کارتی شده است. معمولا دانشجویان در طبقات اول و دوم و اساتید و کارمندان در طبقات بالاتر رفت و آمد دارند. امیدوارم هیچگاه دانشجویان به پا درد و کمر درد مبتلا نشوند. با مدیریت رئیس دانشکده علاوه بر اساتید و کارمندان به دانشجویانی که مشکل تردد دارند کارت داده می شود. همه باید در تکریم و احترام به یکدیگر بکوشیم. با مراجعه به سایت با خواندن مطالب مورد نیاز در وقت خود صرفه جویی کنیم و در مراجعه به مسئولین سلسله مراتب را رعایت نماییم.

پاسخ: سلام بر شهیدان. آنها یادآوری می کنند از خود بپرسیم برای خدمت به مردم چه کرده ایم؟

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. پرسش خود را از کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه بپرسید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. از ارسال پرسش، پیشنهاد یا انتقاد ممنونم. اینجانب به وقت شما در نوشتن نامه ارزش می گذارم و همه نامه ها را می خوانم. چنانچه در نامه از فردی نام ببرید نامه را نمایش نمی دهم ولی به انتقاد یا شکایت شما رسیدگی می کنم. چه بسا درخواست شما در دست اقدام است ولی آن را در صفحه مشاهده نمی کنید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. از رئیس دانشکده بپرسید. دروس دانشجویان طبق برنامه ترم بندی ارائه می شود. البته طبق شرایطی امکان ارائه درس خارج از برنامه ترم بندی وجود دارد.
پاسخ: همکار عزیزم سلام. موضوع بررسی شده است. امکانات دانشکده کشاورزی مانند مزرعه، چاه آب، ساختمان ها و خوابگاه، سرمایه کمی نیست که بتوان از آن گذشت. پردیس مرکزی، زمین و ساختمان خالی مطابق با نیازهای آن دانشکده ندارد. اعتبار مصوب نیز برای احداث دانشکده کشاورزی در پردیس مهندسی وجود ندارد. بعلاوه، پردیس مهندسی چندان نزدیکتر به شهر نیست. بنابراین، به جای ایجاد مشکلات جدید برای دانشجویان بهتر است رفت و آمد به آن پردیس را تسهیل نمود. با عنایت به استقبال از دانشگاه صنعتی شاهرود، پردیس ها را تقویت می کنیم.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. سوال آموزشی را بهتر است از مدیر آموزش، رئیس دانشکده یا معاون آموزشی با در نظر گرفتن سلسله مراتب بپرسیم. دانشگاه ملزم به رعایت آیین نامه آموزشی است. اینجانب از مدیران خواسته ام تا جایی قانون اجازه می دهد با دانشجویان مساعدت نمایند.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. همه ما موظفیم که در تکریم مراجعه کنندگان بکوشیم. اگر فردی برخورد نامناسب داشت به حساب همه نگذاریم. از کارمندان دانشگاه خواسته ام که رسیدگی به امور دانشجویان را در اولویت قرار دهند. کارمندان دانشکده ها و مدیریت های ستادی مانند آموزشی، دانشجویی و فرهنگی باید طبق برنامه، دستور مدیر و مقررات به مراجعات و امور کارشناسی رسیدگی نمایند. اگر به درخواست قانونی شما رسیدگی نشد به مدیر قسمت مراجعه نمایید و اگر کارشناس مربوط حضور نداشت از او بپرسید. انتظار می رود دانشجویان عزیز، اطلاعات درخواستی را با رجوع به سایت و مطالعه آیین نامه ها و دستورالعمل ها بگیرند و طبق مقررات برای درخواست های خود اقدام نمایند. کارمندان از ساعت ۱۲ الی ۱۳ بخاطر صرف نهار و ادای نمازاز پاسخ به مراجعات معذورند. لازم است شوونات محیط اداری و بهداشت محیط را رعایت کنیم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. گزارش معاون آموزشی از سیستم گلستان با نظر شما همخوانی ندارد. روز شنبه ساعت ۱۵تا ۱۷ با وقت قبلی به اینجانب مراجعه نمایید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. این رشته تازه تاسیس است ولی دانشگاه طبق برنامه این رشته را تقویت می کند. گروه مهندسی شیمی 3 هیات علمی دارد بزودی 4 نفر می شود. ضمن آنکه دانشکده مکانیک، دانشکده شیمی و گروه مواد در بعضی دروس به این رشته می توانند کمک کنند. دروس رشته های دیگر نیز مطابق برنامه ترم بندی ارایه می شود. افتادن در درس گرفتاری دارد. از معاون آموزشی می خواهم که به موضوع با در نظر داشتن تازه تاسیس بودن رشته رسیدگی نماید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. با توجه به وسعت زیاد پردیس مهندسی، از معاون اداری و مالی خواسته ام که جهت تردد دانشجویان عزیز یک سرویس نقلیه بصورت ویژه در این پردیس دور بزند. ولی پردیس مرکزی متفاوت است. وسعت پردیس مرکزی کم و پیاده ها اولویت دارند. خیابان اصلی پردیس مرکزی محل تردد پیاده ها است. بخاطر حفظ سلامت پیاده ها از خطر تصادف، کاهش آلودگی صوتی، داشتن هوای پاک و تامین امنیت عمومی بهتر است تردد خودروها در این پردیس در کمترین مقدار خود باشد. اجازه دهیم که دانشجویان عزیز از پیاده روی در هوای پاک لذت ببرند. ضمنا پارکینگ در محل درب اصلی پردیس ها پیش بینی شده است.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. البته که ارزشیابی مهم است و سرفصل درس را باید پوشش داد. جای تامل دارد. شما به ارزیابی دانشجویان دسترسی ندارید ولی صحبتی از طرف بقیه می کنید. اگر نام فرد را می بردید صحت آن را بررسی می کردم. بهتر است سوال خود در مورد استاد را از مدیر گروه، رئیس دانشکده یا معاون آموزشی با در نظر داشتن سلسله مراتب بپرسید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. مدیر گروه، رئیس دانشکده و معاون آموزشی هم پرسش و پاسخ دارند. در اعتراض شما مشخص نیست که درخواست قانونی یا شکایت شما چیست؟ آیا مدیر گروه می داند؟ آیا انتقاد خود را به رئیس دانشکده منتقل کرده اید؟ آیا معاون آموزشی دانشگاه می داند؟ اگر درخواست خود را به موقع در دانشکده مطرح نمایید در حذف و اضافه امکان ترمیم هست.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. در هنگام ورود دانشجویان به دانشگاه جلسات توجیهی گذاشته می شود و آیین نامه های آموزشی را به آنها می دهند که دنبال نمایند. اطلاع شما از روال امور آموزشی یک ضرورت است. آیا می دانید که برای امور آموزشی به چه فردی باید مراجعه کنید؟ آیا می دانید که دانشجوی تمام وقت هستید و امور آموزشی خود را باید شخصا پیگیری نمایید؟
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. برگزاری دروس عمومی با نظم جدید در ساختمان دانشکده ها در دست بررسی و اقدام است. تقلیل رفت و آمد به پردیس مرکزی و ارائه متنوع دروس عمومی فراهم می شود.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. شنبه ساعت ۱۵ تا ۱۷ با وقت قبلی از دفتر ریاست در خدمت شما هستم. نگرانی شما نگرانی من است. حتما از معاون آموزشی دانشگاه خواهم خواست که موضوع را بررسی و رسیدگی کند. باید دید که استاد شما با چه مشکلی مواجه شده است. تاخیر در کار شما قبل تامل است زیرا بسیاری از دانشجویان ارشد در ترم پنجم دفاع می کنند.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. تقویت تشکل های دانشجویی و کانون های فرهنگی در دستور کار دانشگاه قرار دارد. از فعالیت های دانشجویان استقبال می کنم. با تبریک به دانشجویان به اطلاع می رسانم تا کنون پس از حضور نماینده وزارت در جلسات هیات نظارت به دو تشکل دانشجویی به نام های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود (دفتر تحکیم وحدت) مجوز داده ایم. این دو تشکل سرگرم انجام مراحل بعدی مطابق اساسنامه خود هستند.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. برگزاری ترم تابستانی تحت شرایطی مفید است. قبلا موضوع برگزاری ترم تابستانی را جهت بررسی و اقدامات لازم به معاون آموزشی دانشگاه ارجاع داده ام
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. طبق آیین نامه، دانشجویان ارشد ورودی 94 به بعد باید برای انتخاب مجدد درس پرداخت نمایند. برای سوال و درخواست آموزشی ابتدا به کارشناس ، مدیر گروه بعد معاون یا رییس دانشکده مراجعه کنید. اگر لازم بود می گویند به آموزش کل یا تحصیلات تکمیلی مراجعه کنید. به ندرت ممکن است بگویند به معاون آموزشی مراجعه کنید. مراجعات به رییس دانشگاه برای امور معمول آموزشی نیست.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. خوشبختانه با توسعه خوابگاه ها ، در حال حاضر دانشگاه به همه متقاضیان خوابگاه می دهد. دانشگاه با پرداخت هزینه زیاد به شهرداری، سرویس های نقلیه فعلی را فراهم نموده است. در حالی که خدمات شهری برای شما فراهم است ضرورتی وجود ندارد که برای داخل شهر سرویس بگذاریم. اولویت های بالاتری هست که باید برای آنها هزینه نمود.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. اگر ارزشیابی مهم نبود چرا انجام می شود؟ البته که اهمیت دارد. در سالهای طولانی تدریس خود بخوبی از نظرات دانشجویان برای بهبود کیفیت تدریسم استفاده کرده ام. ضمن آن که ارزشیابی به منزله عملکرد آموزشی استاد محسوب می شود. توجه کنیم که اساتید پس از اعلام نمرات در پاسخ به مراجعات روزهای سختی را می گذرانند. واقعا به استاد سخت می گذرد وقتی نمی تواند پاسخ مثبت دهد. شما فرزندان ما هستید. موفقیت شما موفقیت ماست. اگر خواسته هر یک تامین نشد حمل بر بی احترامی نکنیم. هرگز قضاوت موردی را به جمع نسبت ندهیم. در همگانی نمودن تکریم بکوشیم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. قبلا پاسخ داده شد. آموزش و سلامت شما فرزندان عزیزم هدف ماست و سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها و جذب اساتید برای شماست. چنانچه به مدیر تعمیرات یا رییس دانشکده مراجعه نمایید این سوء تفاهم بر طرف می شود. بر اساس گزارش مدیر تعمیرات، استفاده غیر مجاز از آسانسور دانشکده مکانیک و عمران موجب خرابی مکرر آن شده است. خبر سقوط آسانسور دانشگاه صنعتی شریف همه را متاسف کرد و باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کرد. بنا به درخواست رییس دانشکده عمران و رئیس دانشکده علوم زمین، آسانسور این دانشکده ها برای استفاده محدود کارتی شده است. معمولا دانشجویان در طبقات اول و دوم و اساتید و کارمندان در طبقات بالاتر رفت و آمد دارند. امیدوارم هیچگاه دانشجویان به پا درد و کمر درد مبتلا نشوند. با مدیریت رئیس دانشکده علاوه بر اساتید و کارمندان به دانشجویانی که مشکل تردد دارند کارت داده می شود.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. این آیین نامه، دانشجویان ارشد ورودی 94 به بعد را شامل نمی شود. برای سوال و درخواست آموزشی ابتدا به کارشناس ، مدیر گروه بعد معاون یا رییس دانشکده مراجعه کنید. اگر لازم بود می گویند به آموزش کل یا تحصیلات تکمیلی مراجعه کنید. به ندرت ممکن است بگویند به معاون آموزشی مراجعه کنید. مراجعات به رییس دانشگاه برای امور معمول آموزشی نیست.
پاسخ: متقاضی گرامی: دانشگاه ها و متقاضیان از روند دعوت متقاضیان تحصیل دکتری به زحمت افتادند. قرار است سازمان سنجش برای ورودی های جدید دکتری بصورت متمرکز عمل کند و چند برابر ظرفیت اعلام نماید. آزمون کتبی و مصاحبه علمی انجام می شود و استاد حق انتخاب دانشجوی خود را دارد. هر استادی می خواهد که قویترین دانشجو در حوزه تخصصی خود را انتخاب نماید. لزومی ندارد که دانشجوی این دانشگاه را انتخاب نماید. از این که انتخاب نمی شویم اساتید را متهم نکنیم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. بنا به گزارش معاون آموزشی دانشگاه، آغاز سال تحصیلی با توجه اعلام دیر هنگام نتایج کنکور با تاخیر بوده است. از طرفی برای راحتی دانشجویان امتحانات نیمسال دوم بعد از ماه مبارک رمضان خواهد بود. ایشان گفتند که اسامی ممتازها بموقع اعلام خواهد شد. نگران نباشید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. با تشکر از سوال شما. من هم در ابتدای ریاستم چنین سوالی داشتم آیا بهتر نبود که خوابگاه های دختران در داخل و خوابگاه های پسران در خارج دانشگاه قرار داشت ؟ در عمل، خوابگاه های دانشجویی در طول یک دوره طولانی به وضعیت فعلی در آمده اند. با توجه به نیازمندی های متفاوت زیرساختی خوابگاه های دختران با پسران مثلا سیستم فاضل آب یا محصور نمودن فضا متناسب با پوشش دختران ، امکان استفاده از خوابگاه های قدیمی داخل پردیس مرکزی برای دختران نبوده است. پس از آن مجموعه خوابگاهی بزرگ هفتم تیر برای دختران عزیزم متناسب با نیازهای آنها ساخته می شود. هم اکنون چندین سرویس نقلیه، رفت و آمد بین خوابگاه های دختران و دانشگاه را پوشش می دهد. غذای دانشجویی نیز برای تردد کمتر در خوابگاه ها توزیع می شود. از مسئولین خواسته ام در بهبود امنیت مسیر و سرویس نقلیه بکوشند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به معاون دانشجویی مراجعه نمایید
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. دانشگاه ملزم به اجرای آیین نامه های بالادستی است و تا جایی قانون اجازه دهد خواسته ام که با دانشجویان عزیز مساعدت نمایند. دانشجوی خوبم: برای سوال و درخواست آموزشی ابتدا به کارشناس آموزش ، مدیر گروه بعد معاون یا رییس دانشکده مراجعه کنید. اگر لازم بود به آموزش کل مراجعه کنید. به ندرت لازم است به معاون آموزشی مراجعه کنید. مراجعات به رئیس دانشگاه برای امور معمول آموزشی نیست.
پاسخ: سلام متقاضی گرامی. از زحمتی که متحمل شدید متاسفم. پیش از این فقط مجوز هیات امنا برای جذب نیرو کافی بود. بر این اساس دانشگاه اقدام نمود. در میان کار، اعلام کردند که مجوز سازمان مدیریت هم لازم است. خوشبختانه، پس از پیگیری بسیار، مجوز سازمان مدیریت را اخذ نمودیم. طبق قانون، روند استخدام نیروهای مذکور بزودی نهایی می شود.
پاسخ: سلام عزیز. بهتر است علت را از رییس دانشکده عمران یا استاد این رشته بپرسید. طبق قانون، حق پذیرش دانشجو با استاد است و نمی توان استاد را مجبور کرد.
پاسخ: سلام عزیز. وضعیت معیشت شما بزرگترین نگرانی اینجانب است. برای حل این مشکل، به لطف خداوند امیدوارم. برای پیشرفت دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد. نهایت سعی خود را در تکریم عزیزان بکار خواهم بست. آرزومندم که تکریم همگانی نهادینه شود. از خدمت به شما لذت می برم و به آن افتخار می کنم. همه با هم باید با جدیت کار کنیم. خدمات شایسته ای را عرضه کنیم. جواب مردم را بدهیم. هر یک کار خود را بخوبی انجام دهیم تا چرخ ها بخوبی بچرخند و منزلت شما و جایگاه دانشگاه ارتقا یابد. در این صورت درآمدهای دانشگاه تحقق می یابد و می توانیم به تعهدات خود عمل کنیم. بر این باورم که همدلی، مهربانی و همکاری شادی آفرین است و گره ها را باز می کند.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. چنانچه جواب شما را ندادند از مدیر واحد علت را جویا شوید. در ایام امتحانات موضوع فرق می کند. بسیاری از کارشناسان آموزشی و نیروهای دانشکده ها بخاطر برگزاری امتحانات به عنوان مراقب در جلسه حضور دارند و در این ایام از پاسخگویی معذورند. در سایر ایام، کارشناسان دانشگاه مراجعات حضوری یا تلفنی بسیاری دارند . ضمن آنکه لازم است هر روز وقتی را برای امور کارشناسی و سایر امور محوله بگذارند. در جلسات یا وقت استراحت بین ۱۲ تا ۱۳ به تلفن ها پاسخ داده نمی شود. بسیاری از اطلاعات مورد نیاز شما در آیین نامه ها و شیوه نامه های آموزشی یا تابلو اعلانات واحدها آمده است. اطلاعات بسیاری از طریق وب سایت در اختیار شماست. آنها را بخوبی بخوانید. به اطلاعیه ها توجه کنید. هر اقدامی را باید در وقت خود انجام داد. دفتردار، کارشناسان و مدیر گروه نقش کلیدی در پاسخگویی به دانشجویان دارند. نه تنها وظیفه سازمانی بلکه اخلاق حکم می کند که در تکریم مراجعه کنندگان بکوشیم.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. وظیفه سرپرست امور عمومی دانشکده است که پیگیر امور عمومی ساختمان از جمله سرمایش، گرمایش، نور، نیازمندی ها، نواقص و نظافت باشد. جهت اطلاع از مشکلات لازم است که او سرکشی کند. ولی او یک نفر است و علاوه بر این کار، دفتردار یا کارشناس دانشکده نیز هست. با اطلاع دادن به سرپرست امور عمومی بهترین همیاری را با او و دانشگاه انجام داده ایم. بیاییم با هم خانه خود را آباد نماییم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. جهت تکمیل اطلاعات خود به مدیر گروه مهندسی مواد مراجعه نمایید. امسال سازمان دانشکده شکل گرفت و مهندسی مواد نیز دارای مدیر گروه شد. این رشته هفت هیات علمی دارد و اضافه خواهد شد. تقویت رشته های جدید مهندسی مواد و مهندسی شیمی در دستور کار دانشگاه قرار دارد. خوشبختانه، امسال ساختمان دانشکده مهندسی شیمی و مواد و ساختمان کارگاه های مواد کامل خواهد شد. آزمایشگاه ها و کارگاه ها رشته مواد در دست تجهیز است و بتدریج تکمیل خواهد شد.
پاسخ: همکار عزیزم سلام. دانشجویان عزیز فرزندان ما بوده و همواره مورد توجه مدیران و اساتید هستند. چنانچه به مدیر تعمیرات یا رییس دانشکده مراجعه نمایید این سوء تفاهم بر طرف می شود. بر اساس گزارش مدیر تعمیرات، استفاده غیر مجاز از آسانسور موجب خرابی مکرر آن شده است. خبر سقوط آسانسور دانشگاه صنعتی شریف همه را متاسف کرد و باید از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کرد. بنا به درخواست رییس دانشکده عمران برای استفاده محدود، آسانسور کارتی شده است. اغلب دانشجویان در طبقات اول و دوم و اساتید و کارمندان در طبقات سوم و چهارم رفت و آمد دارند. امیدوارم هیچگاه دانشجویان به پا درد و کمر درد مبتلا نشوند. به همین دلیل استفاده از آسانسور برای اساتید و کارمندان منظور شده است. طبق درخواست روسای دانشکده های مکانیک و عمران کارت در اختیار آنها قرار داده می شود و با مدیریت آنها به دانشجویانی که مشکل تردد دارند نیز کارت داده می شود.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. دانشگاه صنعتی شاهرود، پردیس مرکزی، دفتر رییس
تلفن مستقیم ۳۲۳۹۶۰۰۰
داخلی ۲۳.۳
ایمیل mmfateh@shahroodut.ac.ir
پاسخ: سلام دانشجوی عزیزم. با تشکر از زحمات اساتید ریاضی به برخی نظرات رییس دانشکده ریاضی در مورد روند برگزاری و ارزیابی دروس ریاضی مشترک و دلایل آن توجه نمایید:
۱. سرفصل اين دروس براي تمام رشته هاي فني مهندسي يكسان مي باشد.
۲. تدريس تمام سرفصل مصوب، ارتقای کیفیت تدریس و جلوگيري از تدريس سليقه ای مورد نظر است.
۳. تنوع در انتخاب گروه درسی مطابق سليقه و برنامه ترمي دانشجو فراهم می شود.
۴. ارزشیابی هماهنگ با طرح سوال و تصحیح توسط اساتید مختلف انجام می شود
۵. اين شيوه در بسياري از دانشگاههاي كشور مانند كرمان ، سمنان و اميركبير اجرا مي شود.
۶. نمرات میان ترم، پایان ترم و دو نمره برای استاد در احتساب نمره نهایی منظور می گردد.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. پیشنهاد شما را به شورای فرهنگی می برم. بهتر بود که سوال و پیشنهاد خود را با معاون فرهنگی در میان می گذاشتید. جهت اطلاع، اجرای آیین نامه بالادستی صیانت از حجاب و عفاف در دستور کار دانشگاه قرار دارد. در این آیین نامه به کار فرهنگی و برخورد محترمانه بجای برخورد انضباطی تاکید دارد. اعضای شورای فرهنگی، رعایت حجاب را از جهات مختلف بررسی کرده و می کنند. چه روشی را اجرا کنیم که ناکارآمدی آن را قبلا تجربه نکرده باشیم؟ در رعایت حجاب، آیا دانشگاه تافته جدا بافته از جامعه است؟ آیا وضع دانشگاه بدتر است؟ سابقه نشان می دهد که اقدام فرهنگی ثمربخش در دانشگاه از جنس برخورد فیزیکی یا برخورد انضباطی نیست بلکه جنبه آموزشی داشته و در محتوی و روش اجرایی به تاثیر در اندیشه توجه دارد. بدون تغییر در اندیشه نمی توان انتظار تغییر در زندگی را داشت. بر این باورم که اگر تعامل با دانشجو، منطقی، محترمانه، جذاب و در شان او نباشد نتیجه بخش نخواهد بود. دانشجویان عزیز توجه دارند که ٰدانشگاه یک محیط آموزشی است و شایسته است با پوشش مناسب، شان آن را حفظ کنیم.
پاسخ: سلام دانشجوی عزیزم. روز های امتحان و انتظار برای نمرات سخت است. در هر کاری رعایت انصاف شایسته است. توجه بفزمایید که هر استادی قبلا دانشجو بوده است و از شرایط شما باخبر است. به عنوان استاد عرض می کنم که موفقیت خود را در موفقیت دانشجو می دانم. همواره خود را موظف می دانم که کلیه اعتراضات را بررسی و پاسخ دهم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. دانشگاه به کلیه متقاضیان، خوابگاه می دهد. دانشکده نیز برنامه شما را اعلام می کند. به دانشکده و مدیریت امور دانشجویی مراجعه نمایید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. چندی پیش دیداری با دانشکده مکانیک داشتم. در مقایسه با سال گذشته پیشرفت قابل توجه ای را دیدم. بویژه در تجهیز آزمایشگاه ها، انتشار مقالات ISI و قراردادهای تحقیقاتی همکاری با صنعت و جذب هیات علمی. نسبت استاد به دانشجو هم فاصله کمی با استاندارد دارد. به لطف خدا، ساختمان کارگاه ها نیز به زودی تکمیل می شود و بخشی از آن به دانشکده مکانیک اختصاص یافته است. این دانشکده در ردیف دانشکده های پیشتاز دانشگاه قرار دارد و نمره خوبی دارد. در مقایسه با دانشگاه های همتراز وضعیت بهتری داریم. گروه طراحی کابردی نیز فعالتر شده است و برای پیشرفت دانشکده تلاش می کند. آزمایشگاه ها تقویت می شود از جمله آزمایشگاه آنالیز مودال و ارنعاشات در دست تجهیز است. دانشکده مهندسی مکانیک در هر دانشگاه صنعتی، جایگاه ارزنده ای دارد و تقویت آن در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. در وقت ملاقات عمومی در خدمت همه عزیزان هستم. در مورد انتقالی به دانشگاه دیگر، آن دانشگاه برای پرداخت شبانه تصمیم می گیرد. برای سوال و درخواست آموزشی ابتدا به کارشناس آموزش ، مدیر گروه بعد معاون یا رییس دانشکده مراجعه کنید. اگر لازم بود می گویند به آموزش کل مراجعه کنید. به ندرت ممکن است بگویند به معاون آموزشی مراجعه کنید. مراجعات به رییس برای امور معمول آموزشی نیست.
پاسخ: متقاضی گرامی: با تاسف از زحمتی که متحمل شدید بهتر است شما را از روند دعوت مطلع نمایم. اولا متقاضیان توسط سازمان سنجش به دانشگاه معرفی شده اند و افراد با میل خود به دانشگاه مراجعه نموده اند. در تکمیل ظرفیت مشخص است که تعداد پذیرش اندک است. قبل از اقدام سازمان سنجش ، دانشگاه از نام و تعداد متقاضیان اطلاع نداشته است تا در این مورد تصمیمی اتخاذ نماید. مصاحبه حضوری با افراد نیز طبق قانون الزامی است پس اقدام از راه دور مجاز نبوده است. در هر حال باید چاره جویی کرد چون دانشگاه نیز برای مصاحبه تعداد زیاد به زحمت می افتد.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر از رییس دانشکده بپرسید. اخیرا نیز رییس دانشکده جلسه پرسش و پاسخ داشته است. دانشگاه همواره توجه ویژه به جذب هیات علمی دکتری در این رشته داشته است ولی به دلیل کمی دانش آموخته دکتری توفیق چندانی در گذشته نداشتیم. رشته معماری در سایر دانشگاه ها نیز وضعیت مشابه ای دارد. خوشبختانه سه نفر از مربیان را قبلا برای تحصیل دکتری اعزام نمودیم. اخیرا دو هیات علمی دکتری آقای دکتر منصفی با تخصص طراحی شهری و دکتر اطلس باف با تخصص معماری مشغول بکار شدند. در عوض، دو هیات علمی مربی و یک دکتری را از دست دادیم. هر کمبودی توسط هیات علمی حق التدریس جبران می شود. آیا هیات علمی بخاطر شما دانشگاه را ترک می کند یا کنار شما می ماند؟ توجه داشته باشید که ادامه همکاری اعضای هیات علمی تابع مقرارت استخدامی است. در فراخوان اخیر نیز بطور وسیع برای جذب هیات علمی دکتری اقدام کرده ایم. امیدوارم بتوانیم هیات علمی بیشتری را جذب نماییم. به خدا می سپارمتان.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. از اداره آموزش بپرسید. مطابق آیین نامه جدید آموزشی از دانشجوی روزانه در دوره مجاز تحصیل برای انتخاب مجدد درس وجهی اخذ نمی شود.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. در این نامه به عملکرد معاون و مدیر فرهنگی انتقاد شد. البته نامه دیگری نیز در تایید عملکرد ایشان دریافت نمودم. به محتوی هر دو نامه توجه و رسیدگی داریم. با احترام به نظرات همه دانشجویان عزیز، براین باورم که همگی باید تلاش کنیم که انتقاد و نقدپذیری نهادینه شود تا ایران عزیز پیشرفت نماید. در این جهت با رعایت قوانین، احترام متقابل، سعه صدر و پرهیز از تندروی می توانیم قدم به جلو برداریم. عزیزانم: اجازه دهیم که مخاطبمان از خود دفاع نماید و با استدلال و عقلانیت به قضاوت در مورد یکدیگر بپردازیم. زود به یکدیگر کارت قرمز نشان ندهیم. مثلا تقصیری به گردن معاون فرهنگی انداخته می شود که در آن دخالتی ندارد. از جمله آن ها موضوع صدور مجوز برای تشکل هاست که در اختیار هیات نظارت است نه معاون فرهنگی. با تبریک به دانشجویان به اطلاع می رسانم تا کنون پس از حضور نماینده وزارت در جلسات به دو تشکل دانشجویی مجوز داده ایم. از درخواست های جدید هم استقبال می کنیم. در مواردی نیز یک مدیر ناگزیر از اجرای مصوباتی است که خود در آن نقش ندارد. بهتر است نمایندگان دانشجویان با معاون فرهنگی گفتگو نمایند و از نظرات ایشان مطلع شوند. البته هر یک از ما وظیفه داریم که با انتقادپذیری برای رفع عیوبمان و بهبود کارمان تلاش کنیم. فرزندانم بدانید که شما را دوست داریم. بخدا می سپارمتان.
پاسخ: سلام عزیز. خیلی خوب است که ساعت ۱۵ تا ۱۷ شنبه با وقت قبلی شما را ببینم تا از مزایای مورد نظر شما باخبر شوم. زحمات و خدمات بازنشسته های دانشگاه را همواره به یاد دارم. وظیفه است تا جایی قوانین اجازه می دهد جهت حمایت از این بزرگواران قدم بر داریم. خدا نگهدارتان.
پاسخ: سلام دانشجوی عزیزم. اینکه درخواست شما به کمیسیون موارد خاص ارجاع شده است نشان می دهد که خارج از شمول قوانین و مقرارت آموزشی است. ساعت ۱۳ تا ۱۵ شنبه با تعیین وقت قبلی به اینجانب مراجعه نمایید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. تا جایی که خلاف قانون نباشد باید کاری کنیم که امور به راحتی انجام شود. واقعا تامین هزینه ها برای دانشجو دشوار است ولی چه کنیم که دانشگاه ناگزیر است قوانین مالی را رعایت کند.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. مطابق آیین نامه جدید آموزشی از دانشجوی روزانه در دوره مجاز تحصیل برای انتخاب مجدد درس وجهی اخذ نمی شود.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. به همین خاطر دانشکده ها علاقه ای به استفاده از اساتید حق التدریس ندارند. با رییس دانشکده در میان بگذارید.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. کارشناس آموزش به شما توضیح داده است. دانشگاه باید آیین نامه جدید آموزشی را اجرا کند و معنی آن این است که رویه قبلی تغییر کرده است. این تغییر رویه تا مدتی مدیران و کارشناسان و دانشجویان را درگیر می کند و اجتناب ناپذیر است. بنده از مدیران خواستم تا جایی که قانون اجازه می دهد شرایط گذر از آیین نامه قدیم به جدید را هموار نمایند. خوشوقتم که در وقت ملاقات عمومی با وقت قبلی از دفتر شنبه ۱۵ تا ۱۷ شما را ببینم.

پاسخ: سلام عزیز. واقعا تامین هزینه های زندگی برای بسیاری از کارمندان و کارگران ما دشوار است. همواره نگران شما هستم و در این خصوص چاره جویی می کنم. امیدوارم با اختصاص بن کالا در محدوده مصوب، گره ای باز شود. البته برای تامین مالی آن باید بودجه دانشگاه را بخوبی تخصیص دهند یا درآمد اختصاصی پیشنهادی دانشگاه محقق شود. برای این منظور باید همگی تلاش کنیم تا بستر مناسب فعالیت های بیشتر آموزشی و قراردادهای پژوهشی و خدمات آزمایشگاهی فراهم شود. کلیه پرداخت ها تابع قوانین است و هر هزینه ای، ردیف خودش را دارد و فکر نکنیم که اگر مثلا ردیف عمرانی یا تعمیرات را هزینه نکنیم می توانیم وجه آن را به پرسنلی اختصاص دهیم. بنده همواره به تکریم پرسنل توجه داشته ام و آن را علت موفقیت های دانشگاه می دانم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. به رییس دانشکده مراجعه نمایید. راحتی و رفاه شما مورد نظر است ولی برای حفظ امنیت و سلامت دانشجویان و پرهیز از تصادفات چاره ای نیست که از تردد خودرو جلوگیری شود بویژه اینکه فاصله در ورودی و ساختمان ها زیاد نیست.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. حتما باید به تفریح شما هم برسیم و فعالیت های فوق برنامه را تقویت کنیم. وسعت پردیس مهندسی ۱۳۰ هکتار است و اقدامات عمرانی متنوعی در دست اقدام است ولی به چشم نمی آید. خوشبختانه بوستان ۱۵۰۰۰ مترمربع را آماده کردیم و مجموعه ورزشی ۴۷۰۰ مترمربع را در دست ساخت داریم. یک زمین ورزشی هم در پشت خوابگاه ها آماده شد. خیابان ها هم آسفالت شد. البته محوطه سازی آن با توجه به محدودیت بودجه به این زودی تکمیل نمی شود.
برای دسترسی بهتر به امکانات ورزشی و فوق برنامه و سالن شقایق ها در پردیس مرکزی، سرویس های نقلیه را تا ساعت ۱۰ شب اضافه کردیم تا بتوانید به آنجا رفت و آمد کنید. خوشبختانه پردیس معدن آموزشی را هم برای فعالیت های فوق برنامه آماده کردیم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. بله اشکالاتی دارد ولی در بسیاری از دانشگاه ها از این سامانه استفاده می شود. از بخش آموزش خواستم که برای رفع اشکالات با سامانه گلستان در تماس باشند. چقدر خوبه که دانشجویان عزیزم اگر اشکالی می بینند به آموزش منعکس نمایند. بخشی از اشکالات مربوط به اینترنت است که باید مرکز رایانه اقدام کند. لطفا گر سامانه بهتری را می شناسید معرفی کنید

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. امیدوارم که تغییر رشته شما منع قانونی نداشته باشد. خوشحال می شوم اگر بتوانم مشکل شما را حل کنم. شنبه با وقت قبلی به اینجانب مراجعه کنید.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. برای اطلاع از مبنای قانونی اخذ شهریه و سنوان مجاز تحصیل و مصوبات جدید به معاون آموزشی مراجعه نمایید. دانشگاه ملزم به اجرای مصوبات هیات امنا است.

پاسخ: متقاضی عزیز سلام. متاسفم که قبول نشدید. بهتر است جهت تکمیل اطلاعات خود به رییس دانشکده مراجعه کنید. تعداد زیادی برای دوره دکتری در یک رقابت فشرده شرکت کردند ولی در حد انگشت شمار قبول شدند. طبق قانون، حق انتخاب با استاد است و انتخاب دانشجوی قویتر از هر نظر به نفع استاد است. وقتی قبول نمی شویم استاد را به پارتی بازی متهم نکنیم .
پاسخ: متقاضی گرامی سلام. صدور مجوز در اختیار دانشگاه نیست و دانشگاه صرفا اطلاع رسانی نموده است.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. بنده و معاونین از جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه و دانشکده ها استقبال می کنیم. اخیرا این جلسه در دانشگاه با حضور استاندار برگزار شد. با وقت قبلی از دفتر ریاست، ساعت 15 تا 17 شنبه ها ملاقات عمومی با عزیزان دارم. بعلاوه، پرسش و پاسخ در وب سایت دانشگاه برقرار است.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. به معاون دانشجویی مراجعه نمایید. امکان اسکان موقت در خوابگاه یاس برای دختران عزیزم پیش بینی شده است. ضمنا کلیه متقاضیان خوابگاه از امکان خوابگاه برخوردار می شوند.
پاسخ: با سلام و تشکر. در این دوره با صنعتی شدن دانشگاه به وضعیت ممتازی در استان دست یافتیم. این ماموریت به ما نقش برجسته ای در تولید دانش و فناوری داده است و قراردادهای تحقیقاتی دانشگاه با سازمانهای ملی و موسسات بزرگ افزایش چند برابری داشته است. در حال حاضر، تعداد دانشجو و رشته ملاک برتری یک دانشگاه نیست ولی تعداد هیات علمی و تولید دانش و فناوری مهم است. در سالهای اخیر، جذب هیات علمی مناسب بوده است. ما رتبه هفتم را در بین ۲۵ دانشگاه صنعتی کشور داریم و بر اساس گزارش ISC به همراه ۴۳ دانشگاه برتر ایران در جمع موثرترین دانشگاه های جهان هستیم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. حتما. بر اساس مصوبه شورای گسترش در ۹۴/۹/۲۹ دانشگاه ما دانشگاه صنعتی شاهرود است و دانشنامه کلیه دانش آموختگان بنام دانشگاه صنعتی شاهرود صادر می شود.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. نوسازی ساختمان های قدیمی در دستور کار دانشگاه قرار دارد. در سالهای اخیر چند خوابگاه، دانشکده و ساختمان کلاس ها، مجموعه پردیس معدن نوسازی شده است. فرصت این کار در تابستان است. خوشبختانه شاهد پیشرفت روزافزون دانشکده مدیریت هستیم.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. به فکر شما هستیم. به افزایش سهمیه دانشجوی دکتری در جلسه اخیر شورای انفورماتیک رسیدگی شد. ولی این افزایش حدی دارد. افزایش غیر متعارف سهمیه، هزینه زیادی به بودجه عمومی تحمیل می کند. ضمنا، تعیین هر مقدار سهمیه ممکن است برای عده ای کم باشد. این عده معدود نیاز اضافی خود را با هزینه شخصی تامین نمایند.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. کلیه خوابگاه های ملکی به نود های پر سرعت فیبر نوری مجهز شده اند و البته برای اتصال نیاز به لب تاپ دارید. دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به دلیل تنگنای شدید مالی لپ تاپ ندارند به معاون دانشجویی مراجعه نمایند.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. کنترل ورود خودروها برای حفظ امنیت پردیس انجام می شود. اخذ مجوز از حراست لازم است. از ورود خودروهای غریبه بخاطر حفظ سلامت دانشجویان عزیز از خطر تصادف، حفظ اموال و تامین امنیت عمومی جلوگیری می شود. باید پارکینگ در اختیار دانشکده ها نیز توسط سایر خودروها اشغال نشود. ضمنا بخاطر این فاصله زیاد، اتوبوس ها پس از ورود برای انتقال دانشجویان عزیز در پردیس دور می زنند. ملاحظات مختلفی مطرح است. موضوع در دست بررسی است.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. رشته کارشناسی رباتیک قبلا توسط این دانشگاه به وزارت علوم ارایه و توسط وزارت علوم تصویب شده است. اخیرا بازنگری رشته ها در دستور کار وزارت قرار گرفته و ممکن است بعضی از رشته ها حذف شده باشد. البته نگرفتن دانشجو الزاما به منزله حذف این رشته ها نیست. این دانشگاه در تصمیمات وزرات دخالتی ندارد.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. قانون اجازه نمی دهد. تحصیل در دوره شبانه به هزینه شخصی است.

پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. دانشجویان ارشد و دکتری که در مضیقه مالی هستند و قادر به تهیه لب تاپ نمی باشند با تایید استاد راهنما به معاون دانشجویی مراجعه نمایند.
پاسخ: دانشجوی عزیزم سلام. فقط ساعت 12 الی 13 برای صرف نهار و ادای نماز در نظر گرفته شده است. لطفا نام فردی که حضور نداشته با ذکر ساعت و تاریخ به مدیر حوزه اعلام نمایید . بله هیج غذایی مثل غذای خانه نمی شود. سلیقه ها متفاوت است غذا هم عمومی است. برای بهبود لطفا در هر مورد غیر معمول، ناظر دانشگاه را مطلع نمایید. دانشگاه همواره در کنار دانشجویان است و چنانچه غذای طبخ شده مطابق با شرایط قرارداد نباشد پیمانکار را جریمه می نماید.