اخبار و رویدادها: اولین گردهمایی ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه ی معدن

اولین گردهمایی ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه ی معدن
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸- ۰۸:۵۶:۱۸

اولین گردهمایی ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه ی معدن

به همت قطب علمی مهندسی معدن کشور و خانه معدن ایران اولین گردهمایی ارتباط معدن و صنایع معدنی و دانشگاه برگزار شد

اولین گردهمایی ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه معدن به همت قطب علمی مهندسی معدن کشور و همکاری خانه معدن ایران صبح روز یکشنبه 4 اسفند ماه جاری با حضور متولیان، مدیران صنایع معدنی، روسا و مدیران دانشکده های مهندسی معدن و زمین شناسی کشور در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه برگزار شد.
دکتر عطایی رئیس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه در مراسم افتتاحیه ضمن خیر مقدم، برگزاری این گردهمایی را موجب چاره اندیشی بهتر برای صنعت معدنکاری کشور عنوان نمود و بیان داشت: با حضور رئیس خانه معدن ایران و دیگر صاحب نظران اولین دور از این گردهمایی در این دانشگاه برگزار شد و به صورت مستمر در دانشگاه های دیگر نیز ادامه خواهد داشت. ایشان با اشاره به سیر تحولات دانشگاه ها چنین جلساتی را موجب بارش فکری هر چه بهتر و بیشتر و پوست اندازی ساختار دانشگاه ها عنوان نمود.
دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این گردهمایی ضمن خیر مقدم و تاکید بر حفظ همبستگی و اتحاد هر چه بیشتر در کشور از دکتر محمد عطایی، دکتر علی دستفان معاون پژوهشی و فناوری و دکتر جواد قالیبافان مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه به منظور فراهم سازی زیرساختهای لازم برای کسب موفقیتهای حاصله قدردانی نمود و ابراز داشت: سالهای زیادی در صنعت کشور سرمایه گذاری شده است و باید تلاش کنیم تا از سرمایه گذاری موجود بهترین بهره را ببریم. وی با تاکید بر این موضوع که دانشگاهی می تواند کارآفرین باشد که در سابقه خود آموزش، پژوهش و فناوری را داشته باشد، ابراز داشت: صنعت باید به این نقطه ای برسد که برای رسیدن به اهداف نیازمند ارتباط با دانشگاه است و همچنین دانشگاه ها باید در جایگاهی قرار گیرند که به نیاز صنعت پاسخ مثبت دهند.
در ادامه مهندس محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران نیز بر ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت تاکید نمود و با توجه به نعمتهای موجود در کشور همچون نفت و گاز، بخش معدن را فرصتی استثنایی دانست و خواستار برنامه ریزی استراتژیک در این زمینه شد.
در ادامه این گردهمایی حاضرین طی نشستی در خصوص ارتباط دانشگاه با معادن و صنایع معدنی و چالشهای پیش رو در این حوزه و علت عدم همکاری مناسب بین دانشگاه و صنعت به بحث و گفتگو پرداختند
12345