اخبار و رویدادها: افتتاح همزمان  133 پروژه شهرستان شاهرود به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود

افتتاح همزمان  133 پروژه شهرستان شاهرود به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶- ۱۸:۲۵:۱۸



133 پروژه شهرستان شاهرود با حضور دکتر سیدشهاب ‌الدین چاووشی استاندار استان سمنان به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، بعداز ظهر روز چهارشنبه 18 بهمن ماه جاری 133 پروژه شهرستان شاهرود با حضور دکتر سیدشهاب ‌الدین چاووشی استاندار استان سمنان و دیگر مسئولین استان و شهرستان به میزبانی این دانشگاه افتتاح گردید.

 دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در شروع آئین افتتاح ضمن بیان خیرمقدم حضور مهمانان به ویژه استاندار سمنان، و گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و ادای احترام به شهدا و امام شهیدان، حضور پررنگ مهمانان در این را نشانه خداقوتی به خدمتگزارن مردم شهرستان شاهرود دانست.

دکتر فاتح ضمن بیان کوتاهی از تاریخچه تاسیس دانشگاه صنعتی شاهرود با یک رشته کاردانی در سال 1352 افزود: این دانشگاه در حال حاضر در 174 رشته در مقاطع مختلف کارشناسی تا دکتری دانشجو می پذیرد. وی با بیان این که دانشگاه دارای هیات های امناء، ممیزه و هیات اجرایی جذب مستقل دارد، از توانمندیهای سخت افزاری و نرم افزاری و زیرساختهای عمرانی دانشگاه مطالبی را عنوان کردند و همه این موفقیتها را مرهون تلاش، کوشش، همدلی، همفکری و همکاری مسئولین دانشگاه، اساتید و کارمندان عزیز با حمایتهای مسئولین کشوری و منطقه ای دانست.

ایشان با اشاره به سطح بندی جدید دانشگاههای ایران براساس طرح آمایش نظام آموزش عالی کشور و قرارگیری این دانشگاه در رده تخصصی با جایگاه ملی را یکی موفقیتهای دانشگاه ذکر کرد و با بیان ماموریت دانشگاه در توسعه آموزش و فناوری در سطح ملی، عنوان کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود زمانی فقط آموزش محور بود ولی در حال حاضر به همت همکاران دانشگاهی مجرب و توانمندیهای تجهیزاتی و آزمایشگاهی با انعقاد قراردادهای علمی و تحقیقاتی به حل مسائل و معضلات کشور می پردازد و پیشگام در کارآفرین شدن است.  دکتر فاتح به اهمیت کارآفرینی دانشگاه ها اشاره کرد و بحران بیکاری را یکی از معضلات کشور برشمرد و گفت: امروز بخش زیادی از بیکاران جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند لذا این مهم می‌طلبد تا تفکر پشت‌ میزنشینی را به کارآفرینی تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در پایان سخنان خود به پروژه های آماده افتتاح دانشگاه در پردیس مهندسی و فناوریهای نوین این دانشگاه اشاره کرد و افزود: پروژه مسجد نور این پردیس با اعتبار حدود سه میلیارد تومان، فاز یک مجموعه کارگاههای آموزشی پردیس مهندسی و فناوریهای نوین با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان و دانشکده مهندسی مکانیک و مواد با زیربنای چهار هزار مترمربع و با اعتبار شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومن پروژه‌هایی است که امروز آماده بهره‌برداری و با حضور استاندار محترم افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام عباس امینی امام‌جمعه شهرستان شاهرود نیز با بیان تبریک دهه مبارکه فجر و گرامیداشت جانفشانیهای شهدا و حضرت امام (ره) گفت: پیشرفت‌های کمی حاصل‌شده در سال‌های اخیر در کشور ستودنی است و نیازمند همتی مضاعف است تا به پیشرفت کیفی، تولید علم و گسترش و توسعه علوم منجر شود تا بتوانیم ملت و همه مردمی را که چشمشان به این انقلاب است، راضی و خشنود کنیم.

دکتر سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: یکی از ویژگیهای دانشگاه صنعتی عدم وابستگی به هیچ بخش و گروهی است. ایشان همچنین افزود: وقتی‌که بحث عدم تمرکز در کشور مطرح شد، یکی از جاهایی که این امر به‌خوبی رعایت می شود، دانشگاه‌ها است.

حسینی شاهرودی همچنین گفت: شاهرود در حوزه دانشگاه‌ها به دلیل مستقل بودن رشد خوبی داشته است و امروز دانشگاه‌های صنعتی شاهرود، علوم پزشکی شاهرود، آزاد اسلامی واحد شاهرود در زمره برترین دانشگاه‌های کشور هستند.

عضو خانه ملت گفت: امروز اگر می‌خواهیم توسعه‌ای در کشور داشته باشیم باید از حمایت مردمی برخوردار باشیم. اگر مردم در میدان باشند و حمایت کنند، موفق خواهیم بود، چرا که تجربه نشان داده هرکجا که دولت به‌سوی مردم دست یاری دراز کرده، مردم به کمک آمده‌اند و اتفاقات بسیار خوبی رخ‌داده است.

مهندس سید محمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان شاهرود در این مراسم با بیان اینکه ۱۳۳ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان به بهره‌برداری رسید، گفت: بیشترین پروژه ها در حوزه راه و ترابری و جهاد کشاورزی است.

هاشمی با بیان اینکه شاهرود از زیرساخت‌های خوبی به لحاظ گردشگری بهره‌مند است، تصریح کرد: ۲۰ مورد از  ۴۵ مجوز بومگردی استان مربوط به شهرستان شاهرود است که نشان می‌دهد با فراهم کردن امکانات لازم برای گردشگران می‌توان به ماندگاری مسافر و رونق اقتصادی شهرستان کمک کرد.

گفتنی است این مراسم با ادای احترام به شهدای گمنام با نواختن مارش توسط گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی () در محل یادمان شهدای گمنام در پردیس مهندسی و فناوریهای نوین آغاز شد.


کلمات کلیدی: #دهه فجر 96 #افتتاح #دانشگاه صنعتی شاهرود #دکتر چاووشی #پردیس مهندسی
12345