اخبار و رویدادها: دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیات علمی دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت

دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیات علمی دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶- ۱۴:۰۵:۴۸

دیدار هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود با اعضای هیات علمی دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت این دانشگاه بازدید و با اعضای هیات علمی آن دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، هیات رئیسه دانشگاه روز دوشنبه 15 آبان ماه جاری از دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت بازدید و با اعضای هیات علمی آن دانشكده دیدار و گفتگو كردند. در ابتدای این دیدار صمیمی كه در محل آمفی تئاتر دانشكده برگزار گردید دكتر رضا شیخ رئیس دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت ضمن خیر مقدم به ارائه گزارش اجمالی از تاریخچه و وضعیت كنونی دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت پرداخت.

IMG_0013

رئیس دانشكده صنایع و مدیریت به تربیت بالغ بر 1020 دانشجو توسط 17 عضو هیات علمی در این دانشكده اشاره كرد و با بیان آماری از تعداد رشته، مقاطع، دانشجویان و اعضای هیأت علمی گفت: یكی از ویژگی های بارز این دانشكده و رشته های آن بازار محور بودن است، همچنین وجود رشته های مدیریت وحسابداری در این دانشكده از مزایای آن می باشد كه سبب جذب دانش آموزان بومی در رشته ی علوم انسانی می گردد. در ادامه ایشان هزینه كم این دانشكده و متولی بودن دركارآفرینی را همسو با سند راهبردی دانشگاه دانست.

IMG_0001

در ادامه این نشست كه با هدف هم فكری و هم اندیشی در جهت بررسی چالش ها ی موجود در این دانشكده برگزار شد، دكتر شیخ به بیان مشكلات دانشكده به عنوان چالش های موجود بیان كرد وخواستار رسیدگی وحمایت هیأت رئیسه به این مسائل شد. اعضای هیات علمی دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت نیز به بیان نقطه نظرات خود از قبیل اهمیت رشته های علوم انسانی، كمبود فضای آموزشی با توجه به تعداد زیاد دانشجویان دانشكده، تعداد كم اعضای هیأت علمی و مشكلات موجود درقوانین پژوهشی پرداختند.

در این دیدار صمیمانه رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود دكتر محمد مهدی فاتح، ضمن استقبال از نظرات ارزشمند اعضای هیات علمی دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت و تقدیر از دكتر شیخ جهت فعالیت های مستمر برای پیشبرد اهداف دانشكده خاطر نشان كرد: هر یك از شما با طرح موضوعات مفید از دیدگاه خود در اداره امور به ما كمك می كنید و همین نظرات، پیشنهادات و راه حل های شماست كه موجبات پیشرفت دانشكده و دانشگاه را فراهم می سازد.

دكتر فاتح در پاسخ به سوالات مطرح شده از جانب اعضای هیات علمی دانشكده گفت: فعالیت دانشگاه آموزشی،پژوهشی، فناوری وكارآفرینی است وانتظار من از تمامی دانشكده ها این است كه فعالیت های خود را به این سمت سوق دهند وهمگی به پیشبرد اهداف دانشگاه كمك كنند.

وی درخصوص كمبود اعضای هیأت علمی دانشكده افزود: جذب نیرو برای دانشكده مهندسی صنایع و مدیریت از اولویتهای هیات اجرایی جذب است و براساس نیاز چند دانشكده كه با كمبود نیرو روبرو است، تمام توان دانشگاه معطوف به حل مساله است. رئیس دانشگاه با توجه به پروژه های عمرانی در دست ساخت خاطر نشان كرد به منظور اجرای پروژه ها در مهلت مقرر باید كشب درآمد فعال باشیم و مشكلات كمبود فضای آموزشی را باید از طریق كسب درآمد های اختصاصی رفع كنیم . ایشان ضمن تاكید بر اهمیت پژوهش و انتشار مقالات ISI خواستار استفاده از ظرفیت هیأت علمی وابسته شد و بیان نمود: هریك از اعضای هیأت علمی باید به عنوان یك مدیر تحقیقاتی عمل كند و از امكانات موجود به خوبی در ارتقاء دانشگاه استفاده نماید.

در ادامه جلسه دكتر علی دستفان معاون پژوهشی دانشگاه به بیان آماری درخصوص تعداد مقالات دانشگاه در نمایه های ISI و Scopus و میزان شاخص H دانشكده و دانشگاه توضیحاتی ارائه دادند و بر پیگیری اساتید در چاپ مقالات معتبر تاكید كردند. سپس دكتر ناصری گودرزی معاون آموزشی دانشگاه، دكتر رمضان رمضانی معاون دانشجویی و دكتر محمدعلی مولایی معاون اداری ومالی به سوالات مطرح شده از جانب اعضای هیات علمی در حوزه تخصصی خود پاسخ دادند.

12345