اخبار و رویدادها: طراحی و ساخت حفاظ سرنگ حاوی رادیوداروها در دانشگاه

طراحی و ساخت حفاظ سرنگ حاوی رادیوداروها در دانشگاه
یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵- ۱۴:۴۸:۵۸

طراحی و ساخت حفاظ سرنگ حاوی رادیوداروها در دانشگاه

با همکاری دانشگاه صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، حفاظ سرنگ حاوی رادیوداروها در مراکز پزشکی هسته‌ای، طراحی و ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود و به نقل از دکتر محمدرضا شجاعی دانشیار فیزیک هسته‌ای دانشگاه، مراحل طراحی و ساخت حفاظ سرنگ حاوی رادیوداروها در مراکز پزشکی هسته‌ای، در قالب پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه محمودرضا یحیائی صورت پذیرفت.

دکتر شجاعی با اشاره به انجام این کار پژوهشی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته در این طرح موفق به طراحی و ساخت حفاظ برای سرنگ حاوی رادیودارو Tc-MIBI m۹۹ جهت استفاده کارکنان، برای کاهش پرتوگیری در مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان شاهرود شده ایم.

دانشیار فیزیک هسته‌ای دانشگاه همچنین افزود: با استفاده از این ابزار پرتوگیری سالیانه کارکنان با استفاده از حفاظ طراحی شده به مقدار 15/88 درصد کاهش می‌یابد.

این کار پژوهشی مشترک، با همکاری دکتر محمدرضا شجاعی دانشیار فیزیک هسته‌ای دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان استاد راهنما، دکتر امیررضا خراسانچی متخصص و مسئول بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود به عنوان استاد مشاور و همچنین دکتر سید علی آقایان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود انجام گرفته است.

 

12345