اخبار و رویدادها: پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی در ISC ثبت و نمایه شد.

پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی در ISC ثبت و نمایه شد.
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵- ۲۱:۳۳:۲۳

پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی در ISC ثبت و نمایه شد.

نشریه علمی-پژوهشی پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی دانشگاه صنعتی شاهرود، در بهمن ماه سال جاری در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و نمایه شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، نشریه علمی-پژوهشی پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی در بهمن ماه سال جاری در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و نمایه شد.

رئیس دانشکده معدن، نفت و ژئوفیزیک و مدیر مسئول نشریه علمی-پژوهشی پژوهش­ های ژئوفیزیک کاربردی در گزارشی به کارشناس روابط عمومی اعلام کرد: این نشریه در سال گذشته از کمیسیون بررسی نشریات علمی دفتر سیاست­گذاری و برنامه­ ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مورخ 20/3/1394 با اعتبار علمی- پژوهشی به صورت دو فصلنامه در سال مجوز نشر گرفت و تاکنون 4 شماره از آن به چاپ رسیده است. این نشریه در بهمن ماه سال جاری و در کمتر از یک سال و نیم فعالیت خود از زمان کسب مجوز انتشار، در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و نمایه­ شد.

دکتر عرب امیری مدیر مسئول نشریه علمی- پژوهشی پژوهش­ های ژئوفیزیک کاربردی در خصوص هدف از انتشار نشریه افزود: هدف اصلی این نشریه، شناساندن فعالیت‌ها و ایده های جدید پژوهشی در حیطه ژئوفیزیک کاربردی (اکتشافی) و علوم وابسته در قالب مقالات علمی- پژوهشی است. بنابراین چاپ آخرین دستاوردهای پژوهشی جدید، اصیل و بدیع (دارای نوآوری) در سطح ملی جهت ارتقای کاربردی علم ژئوفیزیک و افزایش سطح دانش و توانایی پژوهشی افراد متخصص در این زمینه از مهم­ترین اهداف این نشریه محسوب می­شود. ایشان افزود: با توجه به حیطه ژئوفیزیک کاربردی، محدوده موضوعی مقالات این نشریه اختصاص به بخش­های مختلف ژئوفیزیک کاربردی در زمینه اکتشاف منابع زیرزمینی از جمله مواد معدنی، منابع هیدروکربوری، آبهای زیرزمینی و منابع زمین­­ گرمایی و نیز کاربردهای متنوع مهندسی، زیست­ محیطی، زمین­ شناسی و باستان شناسی دارد.

 دکتر عرب امیری اذعان داشت که مقالات دریافتی برای این مجله در طی این مدت در شاخه­ های مختلف ژئوفیزیک کاربردی مانند لرزه­ شناسی،  گرانی‌ سنجی، ژئومغناطیس، ژئوالکتریک و الکترومغناطیس بوده و در این مدت نشریه در 6 نمایه معتبر بین­ المللی ثبت و نمایه­ شده است و دفتر نشریه پژوهش­ های ژئوفیزیک کاربردی درخواست نمایه­ سازی این نشریه را در بیش از 15 نمایه معتبر بین ­المللی دیگر در دستور کار خود دارد.

شایان ذکر است سردبیر این نشریه با آقای دکتر ابوالقاسم کامکار روحانی و کارشناس نشریه آقای مهندس امیر صفاری هستند.

 

12345