اخبار و رویدادها: تسهیلات دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شاهرود

تسهیلات دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شاهرود
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵- ۰۸:۵۶:۰۷

تسهیلات دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی شاهرود

دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود با هدف شناسایی، حمایت و هدایت دانشجویان ممتاز زیر نظر معاونت آموزشی دانشگاه فعالیت می کند.

دکتر سعیده فردوسی مدیر گروه استعداد های درخشان دانشگاه صنعتی شاهرود در گفتگو با کارشناس روابط عمومی دانشگاه به ارائه گزارشی در خصوص تسهیلات دانشجویان ممتاز این دانشگاه پرداخت.

دکتر فردوسی با بیان این که این گروه زیر نظر معاونت آموزشی فعالیت می کند، افزود: شناسایی، حمایت و هدایت دانشجویان ممتاز دانشگاه و فراهم کردن امکانات رفاهی و آموزشی برای اعتلای سطح علمی آنها و ارائه تسهیلات خاص تحت شرایط آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه هدف اصلی گروه استعدادهای درخشان دانشگاه است.

وی در خصوص ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز در مقاطع بالاتر که تحت عنوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اجرا می شود گفت: هر ساله دانشگاه صنعتی شاهرود طی اطلاعیه ای فراخوان پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه را اعلام می کند و بیش از صد متقاضی که همگی از دانشجویان ممتاز هستند تعدادی را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به صورت بدون آزمون می پذیرد.

دکتر فردوسی اعطای خدمات رفاهی به خصوص خوابگاه به دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان را یکی دیگر از تسهیلات این گروه عنوان نمود و افزود: اعطای وام تحصیلی تا دو برابر سقف مجاز یکی دیگر از تسهیلات اختصاص داده شده به دانشجویان ممتاز می باشد و اقدامات لازم جهت اختصاص وام و معرفی به صندوق رفاه توسط گروه استعدادهای درخشان انجام می شود. همچنین در پایان هر نیمسال تحصیلی اسامی دانشجویان ممتاز نوبت دوم جهت استفاده از تخفیف شهریه به امور مالی داشگاه اعلام می گردد.

ایشان با اشاره به حمایت از دانشجویان ممتاز جهت شرکت در مسابقات و المپیادهای علمی خاطر نشان کرد: کلیه اقدامات لازم جهت ثبت نام و اعزام دانشجویان به جشنواره ها، مسابقات و المپیادهای دانشجویی در طی هر سال تحصیلی نیز از جمله اقدامات گروه استعدادهای درخشان است. در این راستا تعدادی از این دانشجویان موفق به کسب افتخار شده و به برگزیدگان این مسابقات با اعطای لوح سپاس و هدیه تقدیر می شود.

12345