اخبار و رویدادها: نشست مشترک شرکت توانیر و برق منطقه ای سمنان با دانشگاه

نشست مشترک شرکت توانیر و برق منطقه ای سمنان با دانشگاه
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵- ۱۵:۱۰:۲۶

نشست مشترک شرکت توانیر و برق منطقه ای سمنان با دانشگاه

نشست مشترک مدیر کل شرکت توانیر، معاونین و مدیر برق منطقه ای سمنان با رئیس دانشگاه و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشکده های برق و مکانیک در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، روز دوشنبه 13 دی ماه جاری نشست مشترک مدیرکل شرکت توانیر و معاونین به همراه مدیر کل شرکت برق منطقه ای سمنان با رئیس دانشگاه و اعضای هیأت علمی دانشکده برق در محل سالن اجتماعات معاونت پژوهشی واقع در پردیس فناوری های نوین برگزار گردید.

 

درابتدای این نشست که به همت معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار گردید، دکتر دستفان معاون پژوهشی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و اعضای حاضر با تشکر از آقای دکتر تقوایی و همراهان به خاطر حضور در دانشگاه و حمایت در تجهیز آزمایشگاه سیملاتور برق، هدف از این جلسه را بیان ظرفیت های دانشگاه عنوان نمود.

دکتر نوروزی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه پیرامون توانمندیهای علمی، آزمایشگاهی و تجهیزات کارگاهی دانشگاه و همچنین قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی و میزان فعالیتهای مدیریت ارتباط با صنعت گزارش مبسوطی ارائه دادند.

در ادامه دکتر فاتح رئیس دانشگاه ضمن خوش آمد گویی و تشکر از مهمانان به بیان ظرفیت دانشکده برق با توجه به ارتباط این جلسه و طرح های موجود در دانشگاه درخصوص ارتباط با صنعت پراخت و با اشاره به ضرورت تشکیل این جلسات و آشنایی با ظرفیت های موجود در دانشگاه گفت: برگزای این جلسات گونه سبب هم اندیشی، شاناخت بیشتر دانشگاه و معضلات و مسایل صنعت و پیگیری و ارائه راهکار برای رفع مشکلات می گردد.

eftetah azmayesgah bargh 3

 

عامل تحول ساز، نیروی انسانی با انگیزه است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به اینکه دانشگاه در راستای ساماندهی و آمایش آموزش عالی، بحث فناوری و تولید را در دستور کار خود قرار داده اذعان داشت: عامل تحول ساز، نیروی انسانی با انگیزه است و امیدوارم با وجود اعضای هیأت علمی با انگیزه دانشگاه در این راستا اقدامات مفیدی انجام شود.

افتتاح پنجمین آزمایشگاه درسطح دانشگاه ها.

در ادامه جلسه دکتر تقوایی مدیر کل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه صنعتی شاهرود و با اشاره به افتتاح آزمایشگاه سیملاتور برق بیان داشت: این پنجمین آزمایشگاه در سطح دانشگاه ها است که افتتاح می شود، ایشان وجود این گونه آزمایشگاه ها را کمک بزرگی در ایجاد تکنولوزی جدید برق و استفاده در کشور دانست و با توجه به وجود طرح های تعریف شده در سامانه شرکت توانیر از تمامی اعضای هیأت علمی در راستای پروژه های تعریف شده همکاری لازم را خواستار شد.

مدیر کل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر خاطر نشان کرد: پژوهشگاه نیرو به این نتیجه رسیده است که برای ارائه طرح و پیشرفت کار برای اساتید گرنت درنظر گرفته شود تا با نظارت و حمایت دانشگاه طرح ها انجام شود.

همچنین ایشان ضمن تبریک به دانشگاه به جهت کسب مقام هشتم تیم رباتیک در سطح جهان بیان داشت: ما در مجموعه خود کمیته ای با کارگروه های مختلفی در زمینه رباتیک داریم، امید است در آینده از پتانسیل تیم رباتیک دانشگاه جهت همکاری بهره مند گردیم.

مهندس رجبی مدیرکل انفورماتیک شرکت توانیر، ضمن خرسندی از آشنایی بیشتر با دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: دانشگاه ها باید با صنایع اصلی کشور ارتباط تنگاتنگ داشته باشند تا بتوانند نیاز های صنعت را برطرف نمایند. وی با توجه به اینکه در دانشگاه ها آمادگی خوبی از جهت نیروی نرم افزاری، سخت افزاری و همچنین وجود آزمایشگاه مهم و مرجع وجود دارد از انجام تست محصولات این صنعت در مجموعه انشگاهی کشور ابراز خرسندی کرد.

سیاست های شرکت توانیر استفاده از تمام ظرفیت های علمی دانشگاه در مجموعه های وابسته به خود است.

در ادامه مهندس صباغ مدیر عامل برق منطقه ای استان سمنان، با بیان غنیمت شمردن این فرصت گفت: ما امیدواریم در بحث پیشبرد صنعت برق کشور، پروپوزال های اجرایی به دفتر تحقیقات ارسال گردد تا بتوانیم مشکلات موجود در صنعت برق را برطرف نماییم.

درپایان این نشست آزمایشگاه شبیه سازقدرت (سیملاتور) در دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان پنجمین آزمایشگاه در سطح دانشگاه های کشور با حضور دکتر تقوایی مدیرکل تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر، مهندس رجبی مدیرکل انفورماتیک شرکت توانیر، مهندس صباغ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان و دکتر محمدمهدی فاتح رئیس دانشگاه ،دکتر دستفان معاون پژوهش وفناوری دانشگاه به همراه جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده های برق و مکانیک افتتاح شد.

12345