اخبار و رویدادها: نشست مطبوعاتی دبیران سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران با خبرنگاران

نشست مطبوعاتی دبیران سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران با خبرنگاران
دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵- ۱۶:۴۲:۴۵

نشست مطبوعاتی دبیران سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران با خبرنگاران

نشست مطبوعاتی دبیران علمی و اجرایی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، در آستانه برگزاری سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران به میزبانی این دانشگاه، دبیران علمی و اجرایی کنگره نشست مطبوعاتی با خبرنگاران برگزار  و به ارائه برنامه ها و اهداف برگزاری کنگره پرداختند.

دکتر محمد عطایی دبیر علمی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران اعلام کرد این کنگره با هدف بررسی جایگاه زغال سنگ در صنایع برتر ایران، آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعت معدن زغال سنگ، گسترش ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی منطبق بر نیازهای واحدهای صنعتی و ارائه راهکارهایی برای بهبود و ارتقای وضعیت کنونی این صنعت نهم، دهم و یازدهم  شهریورماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شاهرود  برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 172 مقاله از دانشگاه ها،شرکت ها و نهادهای مختلف علمی به دبیرخانه کنگره ملی زغالسنگ ارسال شده است اظهار داشت: هیات داوران از میان مقالات ارسال شده 107 مقاله را جهت ارائه در کنگره انتخاب کرده اند.

دبیر علمی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران اضافه کرد: از تعداد 107 مقاله داوری شده جهت ارائه در کنگره، 87 مقاله در قالب پوستر و 20 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می شود.

دکتر عطایی زمین شناسی و اکتشاف، استخراج،مکانیک سنگ،خدمات فنی،ایمنی،بهداشت و محیط زیست،فرآوری و موضوعات وابسته را از جمله سرفصل های مقالات سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود عنوان کرد.

وی برگزاری میزگرد تخصصی تحت عنوان""بحران معادن زغالسنگ و راهکارهای خروج از بحران" با حضور 80 نفر از  مسئولین،مدیران و صاحب نظران صنعت زغالسنگ را از مهمترین برنامه های سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران عنوان کرد و گفت: این روزهابه خاطر بحران صنغت زغالسنگ کشور، معادن تعطیل، صدها معدنچی بیکار و طومار شرکت ها نیز در هم پیچیده شده و ادامه این رویه باعث خواهد شد شهرک ها و روستاهای معدنی کشور متروک شده و صدای موتور کارخانه ها خاموش شود.

دبیر علمی سومین کنگره ملی زغالسنگ  ایران ادامه داد: به خاطر این بحران، دبیرخانه کنگره ملی زغالسنگ  بر آن شد این میزگرد تخصصی را با هداف ارائه راهکارهای ارزشمند و انعکاس آن به مسئولین به امید باز شدن دریچه ای به افق روشن برگزار کند.

دکتر عطایی برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان"اصول طراحی تهویه معادن زیرزمینی با استفاده از نرم افزار VENTSIM،برگزاری دوره آموزشی تحت عنوان"آشنایی با فناوری “UCG”، برگزاری دوره آموزشی با حضور  دکتر علی میرزا قربانعلی محقق دانشگاه ولونگونگ استرالیا، برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان "ارزیابی سیستم ایمنی، بهداشت و محیط زیست در معادن زیرزمینی با همکاری شرکت بین المللی ایمن سازان هیرو  و برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان" اصول طراحی معادن زیر زمینی با استفاده از نرم افزار Datamine باحضور فیلیپ تورس لیته از کشور انگلستان از دیگر برنامه های این کنگره است.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی به تجمیع تجربیات،برقراری ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و محققین و علم آموزان، اراده آموزش های نوین و کاربردی، معرفی آخرین ابداعات و تحولات در ابزارهای تحقیقاتی و تکنولوژی روز و ایجاد زمینه ای برای فعالیت های جمعی کمک شایانی می کند.

دبیر علمی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران ادامه داد: در این کارگاه ها تلاش شده با استفاده از تجربیات سایر کشورها بتوان بحران ها را با شناخت و سرعت بیشتری پشت سر گذاشت،علم و عمل همگام شود و دانشجویان و پژوهشگران آموزش های کاربردی و اجرایی را فرا بگیرند.

دکتر عطایی افزود: همچنین در حاشیه برگزاری کنگره، نمایشگاه تخصصی در قالب 21 غرفه برپا می شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت های سازنده،مشاوران،موسسات تحقیقاتی و پژوهشی و موسسات عمومی و سازمان ها ایجاد خواهد کرد تا آخرین دستاوردها،فن آوری ها و محصولات خود را به بازدید کنندگان و مشتریان ارائه کنند.

 

دکتر فرهنگ سرشکی دبیر اجرایی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران نیز در این نشست به حضور 9 نفر از مهمانان خارجی در این کنگره اشاره کرد و افزود: ورجی دادسنکو از اوکراین، رامیل سایتوف از روسیه، الکساندر کورتوآلی ازگرجستان، مانوئل آلژاندرو باروس از اسپانیا، اولگ ویتوشکو از اوکراین، فیلپ تورس لیته از انگلستان، ناجی عزیز ، ماریا جئوانا و علی میرزا قربانعلی هر سه از کشور استرالیا مهمانان خارجی حاضر در کنگره هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مهمانان خارجی،مدیران ارشد وزارتخانه، مدیران صنعت زغالسنگ ایران ،مسئولان ارشد استانی و شهرستانی و 400 نفر از کارشناسان دانشگاه ها،موسسات آموزشی عالی و شرکت ها نیز در این کنگره شرکت دارند.

دکتر سرشکی با اشاره به اهداف دعوت از  برخی کشورها جهت حضور  در سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: به دنبال فرستادن دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت به اوکراین و استرالیا هستیم.

دبیر اجرایی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران با بیان اینکه  درخلال برگزاری این کنگره موافقت نامه بین دانشگاه صنعتی  و شرکت Datamine منعقد می شود افزود: به دنبال گرفتن نمایندگی  Datamine  (نرم افزار اصول و طراحی معادن زیر زمینی) هستیم تا به عنوان قطب مورد تایید این کمپانی در خاور میانه قرار بگیریم.

 

12345