اخبار و رویدادها: زغالسنگ سوخت گذشته و آینده

زغالسنگ سوخت گذشته و آینده
یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵- ۱۳:۴۱:۴۱



دبیر علمی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران از زغالسنگ به عنوان سوخت گذشته و آینده یاد کرد و گفت: به لحاظ تولید انرژی و سایر کاربردهایش در صنعت از مهمترین منابع معدنی جهان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد عطایی با بیان این که زغالسنگ سوخت گذشته و آینده است و به لحاظ تولید انرژی و سایر کاربردهایش در صنعت از مهمترین منابع معدنی جهان شناخته می شود افزود: امروزه بیش از 80 درصد مصرف زغالسنگ برای تولید برق، بخار در صنایع، حمل و نقل یا سوخت و فراورده های متالوژی و ... به کار می رود.

وی تصریح کرد: امروزه استخراج زغالسنگ به صورت بخش مهمی در اقتصاد و صنعت بسیاری از کشورها درآمده که نه تنها از آن ها به عنوان منبع مهم انرژی برای برطرف کردن نیاز صنایع داخلی استفاده می شود بلکه برای دستیابی به ارزهای خارجی نیز دارای اهمیت است.

دبیر علمی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران تاکید کرد: توجه به ویژه گی های این صنعت و آمار مربوط به ذخایر، تولید و مصرف زغالسنگ در جهان بیانگر گستره این صنعت در جهان و جایگاه کشور ایران در این عرصه است.

عطایی گفت: ایران جز کشورهای غنی از انواع انرژی است و منابع عظیم سوخت های فسیلی در آن به وفور یافت می شود و ذخایر فراوان نفت و گاز و ثروت های عظیم که در دل خاک و روی زمین نهفته است موجب شده کشور ایران از نظر تامین انرژی تا حدی خودکفا بوده و به کشورهای دیگر محتاج نباشد.

وی با بیان این که استفاده از زغالسنگ فرصتی را به کشور خواهد داد که زمان لازم برای توسعه و سرمایه گزاری در سایر انواع انرژی به دست آید افزود: سوخت های فسیلی دیگر مثل نفت و گاز آزاد شده و با ارزش افزوده بیشتر، درآمد ارزی بیشتری را نصیب کشور می سازد.

دبیر علمی سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران ابراز داشت: در حال حاضر به دلیل تلاش و کوشش محققان و اندیشمندان در دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و واحدهای صنعتی، رشد علمی کشور در تولید علم، نوآوری و فناوری در صنعت زغالسنگ از موفقیت چشمگیری برخوردار است.


کلمات کلیدی: #سومین کنگره ملی زغالسنگ ایران
12345