اخبار و رویدادها: مشارکت فعال دانشگاه صنعتی شاهرود در طرح 5 ساله پژوهشی گرنت صنعت از وزارت نیرو

مشارکت فعال دانشگاه صنعتی شاهرود در طرح 5 ساله پژوهشی گرنت صنعت از وزارت نیرو
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵- ۱۲:۲۶:۱۷



مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود از مشارکت فعال این دانشگاه در طرح 5 ساله پژوهشی گرنت صنعت از وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمود نوروزی با بیان اینکه این دانشگاه در طرح 5 ساله پژوهشی گرنت صنعت از وزارت نیرو مشارکت فعال دارد افزود :در سال گذشته پژوهشگاه نیرو اقدام به ایجاد طرح پژوهشی جهت حمایت از اعضای هیات علمی فعال در صنعت نیرو کرده است.

وی هدف از این طرح را  تربیت اعضای هیات علمی نخبه و صاحب نظر در یک زمینه پژوهشی خاص مورد نیاز وزارت نیرو دانست و اظهار داشت: پژوهشگاه نیرو به مدت 5 سال فعالیت های پژوهشی اساتید مربوطه را مورد حمایت مالی مستقیم قرار می دهد.

دکتر نوروزی مبلغ حمایت ر ا  به میزان یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال به شکل گرنت صنعت برای حمایت از هر طرح مصوب عنوان کرد و گفت: این طرح برای تعداد محدودی از دانشگاه های کشور (12 دانشگاه و عمدتا شامل دانشگاه های مستقر در تهران) اجرا شده که با حمایت رییس و تلاشهای معاونت پژوهشی و فناوری، دانشگاه صنعتی شاهرود نیز به عنوان یکی از دانشگاه های مجری انتخاب شده است.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد: از پاییز سال 94، حدود 50 طرح برای پژوهشگاه نیرو ارسال شده که  از لحاظ تعداد طرح های ارسالی، دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه سوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 طرح از سوی پژوهشگاه نیرو مورد پذیرش قطعی واقع شده و 5 طرح نیز از سوی کمیسیون های مربوطه بازنگری شده است.

دکتر نوروزی خاطر نشان کرد: امید است که در آینده با تلاش های مجدانه اعضای هیات علمی و مسئولین دانشگاه، سهم قابل توجهی از طرح مذکور به دانشگاه صنعتی شاهرود اختصاص پیدا کند.

12345