اخبار و رویدادها: دکتر محمد حسین رجبی دوانی: ولایت فقیه محور جامعه اسلامی است

دکتر محمد حسین رجبی دوانی: ولایت فقیه محور جامعه اسلامی است
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵- ۱۲:۴۸:۳۱

دکتر محمد حسین رجبی دوانی: ولایت فقیه محور جامعه اسلامی است

کارشناس تاریخ اسلام و مشاور مجموعه مختارنامه ضمن اشاره به عدل، محوریت جامعه بودن، قدرت و تعالی جامعه به عنوان شئون ولایت فقیه، گفت: ولایت محوریت جامعه اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد حسین رجبی دوانی در جلسه هم اندیشی اساتید و در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود با تاکید بر اینکه ولایت فقیه محور جامعه اسلامی است افزود: اینکه اسلام توانست یک هزار و ۴۰۰ سال بماند و منسوخ نشود یکی از علایم حقانیت این دین مبین است چرا که اگر حق نبود، خدای متعال دین دیگری را پس از آن می آورد.

وی با بیان اینکه پس از حضرت محمد(ص) باید ادامه راه اسلام میسر می شد و تدبیر این مهم در دین اسلام ولایت است اظهار داشت: در رابطه با انقلاب اسلامی ایران نیز بر خلاف حرف های بسیاری در خارج و داخل از کشور که پس از وفات امام خمینی(ره) کشور دوباره به ورطه نابودی می افتد، جایگزینی مقام معظم رهبری، آب پاکی را بر دست همه این معاندان ریخت و نه تنها انقلاب شکست نخورد بلکه در این ۳۷ سال قوی تر نیز شد.

مدرس دانشگاه تهران، ولایت فقیه را محور وحدت دانست و اظهار داشت: ولایت فقیه باید محور وحدت باشد و این محوریت دومین شان ولایت فقیه پس از مرجعیت است که خداوند در قرآن می فرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید که در این زمینه نیز بسیاری از تفاسیر اهل بیت(ع) و ولایت فقیه را همان ریسمان الهی می دانند که محوریت اتحاد و همدلی در جامعه اسلامی هستند.

دکتر رجبی دوانی ابراز داشت: ولایت فقیه می بایست علم، دانش و توان مدیریت و حکومت برجامعه را داشته باشد تا بتوانیم مدیریت و توانایی را در زمره شئون ولایت فقیه در جامعه اسلامی برشماریم.

وی اقامه عدالت را از دیگر ویژگی های ولایت فقیه ذکر کرد و گفت: در حاکمیت ولایت فقیه معنا پیدا می کند علی(ع) تنها امامی است که پس از پیامبر(ص) توانست چند سالی حکومت کند و حتی بدترین دشمنان او نیز امروز به درایت و عدالت علی(ع) اعتراف می کنند و سیاست های او را عادلانه می پنداشتند.

دکتر رجبی دوانی آخرین شان و وظیفه ولایت فقیه در جامعه را سعادت بشری دانست و ابراز داشت: بهترین حکومت ها در عالیترین سطوح به دنبال این هستند که در جامعه امنیت را ارتقاء بخشند اما ولایت فقیه در سایه این ارتقاء به دنیال سعادت اخروی مردم جامعه نیز است.

 

12345