اخبار و رویدادها: گام بلند دانشگاه صنعتی شاهرود در ارتباط با صنایع

گام بلند دانشگاه صنعتی شاهرود در ارتباط با صنایع
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴- ۰۸:۰۲:۲۸

گام بلند دانشگاه صنعتی شاهرود در ارتباط با صنایع

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود: دانشگاه با پژوهشگاه نیرو، پژوهشگاه صنعت نفت ایران،پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز، شرکت عملیات اکتشاف نفت، سازمان صنایع هوایی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران، قطار شهری مشهد همکاری می نماید.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: با صنعتی شدن این دانشگاه، حرکت بسوی تولید دانش و فناوری، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و اساتید و رابطه  با صنعت تقویت شده است.

صنعتی شدن دانشگاه: حرکت بسوی تولید دانش و فناوری 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی افزود: دانشگاه صنعتی شاهرود تا کنون با 9 صنعت بزرگ کشور تفاهم نامه همکارهای مشترک امضاء کرده است. وی افزود با همکاری و همدلی و روحیه بالایی که در همکاران عزیزم می بینم و فضای مساعدی که صنعتی شدن دانشگاه فراهم کرده است موفقیت های ارزنده ای در تولید دانش و فناوری کسب خواهیم کرد. 

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود امضای تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه نیرو، پژوهشگاه صنعت نفت ایران، پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز، شرکت عملیات اکتشاف نفت، سازمان صنایع هوایی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران، قطار شهری مشهد، و شرکت سیم و کابل مغان را از اقدامات دانشگاه صنعتی شاهرود در ارتباط با صنایع برشمرد.

 همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با سازمان صنایع هوایی و دریایی کشور

 در جلسه مشترک دانشگاه صنعتی  شاهرود و سازمان صنایع هوایی کشور تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی بین دانشگاه و سازمان صنایع هوایی کشور به امضاء رسید.

تشکیل پژوهشکده تخصصی مورد نیاز سازمان دریایی کشور در دانشگاه و تجهیز آزمایشگاه تخصصی توسط سازمان در پژوهشکده مذکور، کار بر  اولویت های پژوهشی سازمان و همکاری گسترده اجرای طرح های پژوهشی و پایان نامه های دکتری با دریافت پژوهانه و پایان نامه های ارشد و همکاری آموزشی را می توان از موارد تفاهم نامه همکاری با سازمان صنایع دریایی ذکر کرد.

همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با پژوهشگاه نیرو جهت تربیت هیات علمی متخصص

دانشگاه صنعتی  شاهرود اقدام به عقد تفاهم نامه با پژوهشگاه نیرو جهت تربیت نیروی متخصص در صنعت برق کشور کرده  و تا کنون بیش از 40 عنوان پیشنهاد پژوهشی در رشته های مختلف برای پژوهشکده نیرو ارسال شده است.

پژوهشگاه نیرو درصدد است تا طی یک طرح پنج ساله تعدادی اعضای هیات علمی نخبه و صاحب نظر در زمینه صنعت برق کشور تربیت کند. این طرح به شکل اعطای گرنت (پژوهانه) صنعت به طرح های پژوهشی منتخب صورت خواهد گرفت و در مجموع پژوهانه یک میلیارد ریالی طی مدت پنج سال به طرح منتخب تخصیص می یابد.

همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با پژوهشکده ازدیاد برداشت نفت و گاز 

با تاکید بر بومی سازی و تجاری سازی فناوری های نوظهور در زمینه نفت و گاز در کشور، تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز کشور به مدت دو سال به امضاء رسیده است.

بررسی و شناسایی نیازها و اولویت های پژوهشی، طرح های پژوهشی بنیادی، کاربردی و توسعه ای و انتقال و همکاری های پژوهشی آموزشی به منظور ارتقای کیفیت فعالیت های پژوهشی و فناوری، ارائه خدمات علمی، تخصصی و آزمایشگاهی در این تفاهم نامه آمده است.

همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت عملیات اکتشاف نفت

در راستای تامین نیازمندی های تحقیقاتی و تجهیزاتی شرکت در اجرای پروژه های اکتشافی منابع نفت و گاز و استفاده از توان علمی، آموزشی، پژوهشی و تجهیزاتی دانشگاه صنعتی شاهرود تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه با شرکت عملیات اکتشاف نفت به امضاء رسید.

در این تفاهم نامه شرکت عملیات اکتشاف نفت متعهد شده تا نیازمندی ها و مطالبات علمی- فناورانه و آموزشی مورد نیاز حال و آینده شرکت را استخراج و جهت حمایت از اجرای آن ها در قالب پروژه، موضوعات پایان نامه و رساله های پژوهشی و دوره های آموزشی از طریق هسته ها و  قطب های شرکت  به دانشگاه ارائه دهند.

برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها، همایش ها، نشست ها،مسابقات علمی ، بازدیدهای علمی اساتید و پژوهشگران همکار شرکت از مراکز تحقیقاتی و ارائه خدمات علمی و تجهیزات تحقیقاتی مورد نیاز جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک مطابق توافق موردی را می توان از دیگر محورهای این تفاهم نامه برشمرد.

همکاری فناورانه دانشگاه صنعتی شاهرود با پژوهشگاه صنعت نفت ایران

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی شاهرود با پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه های مشترک امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی امضا شده است.  شناسایی و تعریف پروژه های دانشجویی مورد نیاز و ارائه خدمات علمی و آزمایشگاهی و همکاری طرفین در جهت افزایش انتشارات علمی، کمک به پژوهشگاه صنعت نفت در برگزاری دوره های دکترای آموزشی، معرفی کارشناسان منتخب در قالب پروژه ها و طرح های پژوهشگاه در چارچوب آیین نامه دکترای پژوهش محور از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با قطاری شهری مشهد و حومه

تفاهم نامه همکاری با شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد و حومه در زمینه های متنوع علمی-پژوهشی امضا شده است.

همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با شرکت سیم و کابل مغان

دانشگاه صنعتی شاهرود علاوه بر فعالیت در سطح ملی، درصدد ارتقای ارتباط پژوهشی با صنایع استان سمنان و به ویژه شهرستان شاهرود نیز بوده و پژوهشکده سیم و کابل با مشارکت دانشگاه صنعتی شاهرود و شرکت سیم و کابل مغان تاسیس و شروع به فعالیت کرده است.

12345



نظرات قبلی (1)