اخبار و رویدادها: تشییع پیکرحاج مجید یونسیان بر روی دستان مردم شاهرود(+گزارش تصویری)

تشییع پیکرحاج مجید یونسیان بر روی دستان مردم شاهرود(+گزارش تصویری)
یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴- ۱۴:۲۰:۳۲



مردم شاهرود پیکر مطهر حاج مجید یونسیان جانباخته فاجعه منا را بر روی دستانشان تشییع و وی را تا گلزار شهدای شاهرود بدرقه کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، امروز طی مراسمی پیکر مطهر حاج مجید یونسیان کارشناس فرهنگی این دانشگاه در میان دستان انبوهی از دوستداران و همشهریانش تشییع و در گلزار شهدا و در جوار شهید مجید یونسیان، عموی شهیدش به خاک سپرده شد.




مردم شاهرود با چشمانی پر از اشک و قلبی مالامال از اندوه و غم با شعارهایی همچون" لااله الا الله"، "مرگ بر آمریکا"،"شهید راهت ادامه دارد"، "آل سعود خادم  آمریکا است از غاصبان مکه و منا است"، "آل سعود آل ابوسفیان است فاجعه منا دلیل آن است" و"مرگ بر سعودی صهیونیسم" فاجعه منا را محکوم و به همه دشمنان اسلام اعلام کردند که نور خدا خاموش شدنی نیست.

این مراسم از کانون فرهنگی بسیج شاهرود با شعار "لااله الا الله" آغاز و با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود تا چهار راه نادر ادامه پیدا کرد و پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر، در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

لکه ننگ فاجعه منا هرگز از دامن سعودی ها پاک نمی شود

کامران نجفی دانشجوی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن محکوم کردن فاجعه منا گفت: سعودی های لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارند و باید اداره کعبه به کشورهای اسلامی سپرده شود.

وی فاجعه منا را نتیجه سهل انگاری مسئولان رده بالای عربستان دانست و اظهار داشت: این لکه ننگ هرگز از دامن سعودی ها پاک نخواهد شد.

آل سعود لیاقت میزبانی حج را ندارد

فریده صدیقی خبرنگار هفته نامه قشلاق گفت: فاجعه منا در اثر بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود رقم خورد و به همه جهانیان ثابت شده که این دولت لیاقت میزبانی حج را ندارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به علت بی تدبیری دولت آل سعود، بسیاری از هم وطنانمان جان باختند و باید دولت عربستان در این خصوص پاسخگو باشد.

صدیقی اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه کشورهای اسلامی در این فاجعه بزرگ محکوم کردن بی‌تدبیری‌ دولتمردان آل سعود است و باید کشورهای اسلامی با وحدت و همدلی، پیام مسلمانان جهان و داغداران این حادثه بزرگ را به گوش جهانیان به ویژه دولتمردان آل سعود برسانند.

ملت های مسلمان برای چاره اندیشی اداره حرمین شریفین متحد شوند

 فاطمه فرومدی شهروند شاهرود هم  تصریح کرد:  خاک و خون کشیده شدن مومنان مهاجر الی‌الله را که در پی بی‌کفایتی عربستان به وقوع پیوست و اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورد را محکوم می‌کنیم و خواستار اتحاد ملت‌های مسلمان برای چاره‌اندیشی اداره حرمین شریفین، هستیم.

وی اضافه کرد:  باید تمامی کشورهای اسلامی کشتار مردم بی‌پناه یمن به دست آل‌سعود و دشمنی همراه با نیرنگ و فریب‌کاری که در واقع‌ همان دشمنی صهیونیستی- آمریکایی است را محکوم و خواستار مجازات سخت عاملان این فاجعه تاسف بار شوند.

آل سعود اداره حج را به اهلش بسپارد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هم حجاج را سفیران جمهوری اسلامی و تشیع دانست و افزود: فاجعه تاسف بار منا بی لیاقتی و بی تدبیری آل سعود را برای هم ما آشکار کرد.

جان محمد خوب پور افزود: همه ما در مراسم تشییع پیکر این شهید شرکت کردیم تا به آل سعود بگوییم اداره حج را رها و آن را به اهلش بسپارند. وی تصریح کرد: کشتن مسلمانان جهان که با راز و نیاز با پروردگار در مکه گرد هم آماده بودند، یک جنایت بسیار بزرگ و فراموش نشدنی است.

همچنین مراسم بزرگداشت و ختم این مهاجر الی الله امروز در محل حسینیه و مدرسه قلعه از ساعت 14.30الی 16.30 برگزار می‌شود.

آیین وداع با این کارمند دانشگاه شاهرود و دانشجوی شاهرودی جان باخته در فاجعه منا شب گذشته در حرم شهدای گمنام زادگاهش شاهرود برگزار شد.

با بازگشت پیکر این جان باخته منا، پیکر تمامی قربانیان استان سمنان در فجایع منا و مکه به موطن اسلامی بازگشتند.

 




































12345