اخبار و رویدادها: بررسی مأموریت گرا شدن دانشگاه شاهرود در شورای دانشگاه

بررسی مأموریت گرا شدن دانشگاه شاهرود در شورای دانشگاه
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴- ۱۲:۱۷:۴۶



در چهارمین جلسه شورای دانشگاه شاهرود مأموریت گراشدن این دانشگاه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، رئیس دانشگاه شاهرود در ابتدای چهارمین جلسه شورای این دانشگاه که در سالن کوثر برگزار شد، گزارشی از پیشرفت های دانشگاه را ارائه کرد و با اشاره به جلسه دیدار رؤسای دانشگاه ها با رهبر معظم انقلاب در مورد فعالیت های فرهنگی، مأموریت گرا نمودن دانشگاه ها و تولید علم و فناوری و  رشد علمی توضیحاتی داد.

دکتر محمدمهدی فاتح در ادامه به جایگاه ارزنده دانشگاه به عنوان یک نهاد ملی و مستقل اشاره کرد و بر اهمیت مأموریت گرا نمودن دانشگاه شاهرود در پاسخ به نیاز جامعه و توجه به اسناد بالادستی به ویژه نقشه جامع علمی کشور تأکید نمود.

رئیس هیأت ممیزه دانشگاه شاهرود با تبریک به همکارانی که در جلسه اخیر هیات ممیزه از استادیاری به دانشیاری ارتقاء یافته اند گفت که ارتقا هر هیات علمی همانا ارتقای دانشگاه است. ایشان از همکاران خواست که با ارائه مقالات ISI و طرح های تحقیقاتی به  ارتقاء جایگاه دانشگاه سرعت بخشند.

وی سپس به تفاوت آیین نامه ارتقاء جدید و مقایسه آن با آیین نامه قدیم پرداخت که از آن جمله می توان به تغییر در ترکیب اعضای کمیسیون فرهنگی هیات ممیزه اشاره کرد.

دکتر فاتح با بیان اینکه در ترکیب جدید کمیسیون فرهنگی، رئیس دانشگاه به عنوان رئیس کمیسیون شرکت می کند اظهار داشت:  حضور تمام وقت اعضای هیات علمی و رعایت نظم و کیفیت آموزشی به عنوان شرط لازم  و افزایش سقف امتیازات پژوهشی مقالات ژورنالی و طرح های پژوهشی و راهنمایی دانشجویان ارشد و دکتری مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر فاتح همچنین بر بهبود نسبت استاد به دانشجو و زمینه سازی جذب بیشتر هیات علمی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه شاهرود با اشاره به پیشرفت های عمرانی این دانشگاه گفت: تکمیل و تجهیز کتابخانه،  سالن غذاخوری، مرکز کامپیوتر و خوابگاه پسران، تکمیل اردوگاه آموزشی دانشگاه، افزایش ظرفیت خوابگاهی،ساخت دانشکده های برق، کشاورزی، مکانیک و مواد، ساخت مجوعه ورزشی، توسعه فضای سبز و تعمیرات اساسی خوابگاه های پسران ۴ و ۵ از اقداماتی است که با همدلی و همراهی همه همکاران حاصل شده است.

در ادامه، شورای دانشگاه به بحث و بررسی ماموریت گرا شدن دانشگاه پرداخت.

12345