اخبار و رویدادها: دانشگاه شاهرود ورود دانشجویان جدید را گرامی داشت

دانشگاه شاهرود ورود دانشجویان جدید را گرامی داشت
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴- ۱۴:۲۸:۳۲

 دانشگاه شاهرود ورود دانشجویان جدید را گرامی داشت

دانشگاه شاهرود طی آئینی ورود دانشجویان جدید را گرامی داشت

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه شاهرود،  دکتر محمد مهدی فاتح  در مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه که در تالار شقایق ها برگزار شد، ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به دانشجویان افزود: تلاش و کوشش شما جهت ورود به دانشگاه و قبول شدن در کنکور شایسته تقدیر است.

دکتر محمد مهدی فاتح افزود: پیش روی شما منابع و امکانات خوبی از جمله اساتید مجرب، فضاهای آموزشی، آزمایشگاه های مجهز و کلاس های درسی در دانشگاه شاهرود فراهم است و تلاش شما را می طلبد که با استفاده خوب از آنها ان شاء الله در آینده به یک فرد برجسته علمی برای کشور تبدیل شوید.

وی با بیان این که لحظه به لحظه فضای دانشگاه برای شما میدان رقابت است و بازار کار نیز به فرد کارآزموده و مجرب نیاز دارد اظهار داشت: فضای دانشگاه و همه منابع منحصرا در اختیار دانشجویان قرار گرفته و دانشجو هست  که باید با تلاش و کوشش فراوان از این فضا و فعالیت های فوق برنامه در جهت ارتقاء مهارت های خود استفاده کند.

وی تصریح کرد:  هر حضوری در کلاس و بهره مندی از استاد، مشارکت در بحث علمی و فعالیت های فوق برنامه برای دانشجو موفقیتی است که می تواند او را در ردیف فارغ التحصیلان خوب دانشگاه قرار دهد.

رییس دانشگاه شاهرود همچنین با تاکید بر توجه دانشجویان به دستور العمل ها و آئین نامه های دانشگاه گفت: دانشجویان سعی کنند از همین ابتدا در برنامه های فرهنگی که به مناسبت های مختلف در دانشگاه تدارک دیده می شود شرکت داشته باشند.

دکتر فاتح برگزاری اردوی ورودی های جدید در اردوگاه آموزشی دانشگاه شاهرود، 15 مهر ویژه دانشجویان دختر و 16 مهر ویژه دانشجویان پسر با اجرای برنامه های متنوع تفریحی، ورزشی و صرف ناهار را از جمله برنامه های فرهنگی این دانشگاه بیان کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود هم دراین آئین با تاکید بر فضیلت علم در احادیث و روایات اسلامی افزود: امام علی(ع) فرمودند: «کسى که به جاده علم و دانش قدم نهد خداوند او را به سوى بهشت رهنمون خواهد شد، و فرشتگان بال و پر خویش را با میل و رغبت زیر پاهاى اهل علم مى گسترانند و تمام موجودات آسمان و زمین، حتّى ماهیان دریا، براى طالب علم استغفار مى کنند».

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی اظهار داشت: متاسفانه برخی  از دانشجویان زمانی  که وارد دانشگاه می شوند دارای یک برنامه منظم و دقیق  نبوده و درگیر برخی مسائل از جمله مشکلات عاطفی می شوند و فراموش می کنند که برای درس خواندن وارد دانشگاه شدند.

وی تصریح کرد: دانشجویی که فاقد نظم و انضباط بوده و یک برنامه دقیق درسی برای زندگی خود نداشته باشد در بهترین دانشگاهای دنیا نیز نمی تواند پیشرفت کند.

در ادامه برنامه دکتر احسنی طهرانی مدیر امور دانشجویی، دکتر درخشان مدیر امور آموزشی و دکتر ایزدی فرد مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه به تشریح آئین نامه و مقررات دانشگاه پرداختند.

اجرای موسیقی و پخش تیزر معرفی حوزه ها و معاونت های مختلف دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

12345