اخبار و رویدادها: گرامیداشت روز کارمند در دانشگاه شاهرود

گرامیداشت روز کارمند در دانشگاه شاهرود
یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴- ۱۳:۰۲:۴۹

گرامیداشت روز کارمند در دانشگاه شاهرود

طی مراسمی به مناسبت هفته دولت و روز کارمند با حضوررئیس و مسئولین دانشگاه شاهرود از کارمندان این دانشگاه تجلیل شد.

رئیس دانشگاه شاهرود در این مراسم که روز شنبه 7 شهریور ماه در تالار اجتماعات دانشکده مهندسی معدن برگزار شد، با تبریک هفته دولت و روز کارمند و خجسته میلاد حضرت ثامن الحجج (ع)، پیشرفت قابل توجه دانشگاه را مرهون لطف و همکاری صمیمانه و خدمات و زحمات بی دریغ کلیه کارکنان دانشگاه دانست و با اشاره به زحمات و تلاش های هر یک از حوزه ها و معاونت ها و دانشکده های دانشگاه از یکایک کارمندان و همکاران دانشگاهی تقدیر و تشکر کرد. دکتر محمدمهدی فاتح با اشاره به این که اگر نیت کارها برای رضای خدا باشد در این صورت کار گم نمی شود و از بین نخواهد رفت با ذکر حدیثی از امام رضا گفت که بهترین خصلت، انجام کارهای نیک، فریادرسی درماندگان و برآوردن آرزوی آرزومندان است.

دکتر محمدمهدی فاتح گفت: باید فعالیت های مان را برای ماندن در عرصه رقابت با سایر دانشگاه ها افزایش دهیم و برای حفظ و ارتقاء جایگاه دانشگاه تلاشمان را بیشتر کنیم. وی با تأکید بر برجسته سازی و تقویت مزیت های رقابتی دانشگاه شاهرود گفت که اردوگاه آموزشی یک مزیت کلیدی برای دانشگاه شاهرود محسوب می شود و امکان برگزاری اردوهای دانشجویی در طبیعت جذاب، برخورداری از معدن آموزشی و تشکیل یک پارک ژئوتوریسم را فراهم نموده است. وی همچنین با تشکر از همه دست اندرکاران پروژه بهسازی جاده و اردوگاه آموزشی دانشگاه از آقای علیرضا ابراهیمیان یکی از خیرین شاهرودی به صورت ویژه تقدیر کرد. رئیس دانشگاه تاکید نمود که برای ارتقای دانشگاه، توسعه زیرساخت ها از قبیل توسعه فضاهای آموزشی، آزمایشگاه ها، سالن های ورزشی و همایش، توسعه زیرساخت و پهنای باند اینترنت، جذب اعضای هیأت علمی، افزایش رشته های کاربردی و پرتقاضا و توسعه پژوهش های کاربردی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

دکتر فاتح با اشاره به روند خوب اجرای کلیه امور در معاونت های دانشگاه گزارش کوتاهی از اهم اقدامات انجام شده در دانشگاه ارائه کرد. همکاری پژوهشی با سازمان های ملی و انجام ده ها قرارداد پژوهشی، افزایش 6 رشته کارشناسی، 2 رشته ارشد و 2 رشته دکتری، انجام زیر ساخت های عمرانی از قبیل احداث ساختمان های دانشکده برق، دانشکده مکانیک و مواد، مجوعه ورزشی و پروژه باغ ایرانی، ساخت دانشکده کشاورزی، محوطه سازی، تکمیل کتابخانه، تکمیل و تجهیز مرکز رایانه، تکمیل و تجهیز خوابگاه، برگزاری بیش از 10 آزمون ملی در دانشگاه از جمله مواردی بود که دکتر فاتح به صورت گذرا به آن ها اشاره کرد و از زحمات همه همکاران پرتلاش حوزه های مربوطه تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با استناد به آیه 94 سوره انبیاء که می فرماید: «پس هر کس که کار شایسته انجام دهد و مؤمن هم باشد برای تلاش او ناسپاسی نخواهد بود و مائیم که به سود او ثبت می کنیم »، گفت: خداوند اجر هیچ عملی را بی پاسخ نمی گذارد و تلاش شما کارکنان خدوم دانشگاه در مسیر خدمت به مردم و انجام وظایف شغلی خود به نیت رضای خدا قطعاً مأجور است.

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی همچنین با تبریک خجسته ایام دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، از زحمات و تلاش های کارکنان دانشگاه تقدیر کرد و هفته دولت و روز کارمند را به آنان تبریک گفت.

معاون اداری و مالی دانشگاه شاهرود نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت و روز کارمند از زحمات و تلاش های همکاران دانشگاهی خود تشکر کرد و با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات حوزه مسئولیت خود طی دو سال گذشته، از تدوین فرآیندهای اجرایی امور اداری و مالی، اجرای آئین نامه های چهارگانه و تشکیل کارگروه های مربوطه، تشکیل بیش از 104 جلسه در موضوعات مختلف کارگروه های مربوط به این آئین نامه ها شامل کارگروه های طبقه بندی مشاغل، کمیته منتخب ارزشیابی، بررسی سختی کار و استخدام، ارتقاء بیش از 30 نفر از همکاران به مراتب بالاتر، تسهیل و روان سازی در روند بررسی پرونده های ارتقاء، بررسی و به نتیجه رساندن موضوع سختی کار، پیگیری درخواست همکاران قراردادی برای ارتقاء از طریق وزارت متبوع به عنوان بخشی از اهم اقدامات انجام شده طی یک سال و نیم گذشته یاد کرد.

دکتر محمدعلی مولایی همچنین با اشاره به موضوع تعیین کارمند نمونه تصریح کرد:  باتوجه به حجم زیاد کارها، تعیین کارمند نمونه تاکنون نهایی نشده ولی مقدمات این امر به انجام رسیده و قول می دهیم طی 3-2 ماه آینده نشست دیگری را با کارمندان برگزار کنیم که هم کارمندان نمونه معرفی شوند و هم سؤالات و ابهامات همکاران محترم طی جلسه ای پاسخ داده شود.

12345