اخبار و رویدادها: گشایش نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه همایش ملی گردشگری شاهرود

گشایش نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه همایش ملی گردشگری شاهرود
چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴- ۱۱:۳۱:۰۳



دبیر همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود از گشایش نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه برگزاری این همایش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر حبیب الله قاسمی افزود: در حاشیه برگزاری همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود، نمایشگاه صنایع دستی با 20 غرفه برپا شده است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه، هنرهای اصیل شهرستان شاهرود از جمله سفال و سرامیک گلیم، جاجیم، دستبافته های سنتی، منبت کاری، سوزن دوزی، البسه محلی و نمدمالی در معرض دید بازدید کنندگان و مهمانان همایش قرار گرفته است.

قاسمی هدف از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه برگزاری همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود را آشنا کردن میهمانان و شرکت کنندگان با سوغات، هنر و صنایع دستی شهرستان، معرفی قابلیت ها و جاذبه های گردشگری شاهرود و نیز تشویق هنرمندان محلی جهت ارتقای سطح فعالیت های هنری بیان کرد.

دبیر همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود اظهار داشت: همچنین در حاشیه این همایش گروه های موسیقی محلی نقاط مختلف شهرستان و کشور  از جمله کالپوش، خارتوران، تربت جام و علی آباد کتول به اجرای برنامه می پردازند.

وی برپایی نمایشگاه عکس در حاشیه برگزاری همایش  را از دیگر اقداماتی برشمرد که با هدف معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان شاهرود  انجام شده و افزود: در این نمایشگاه یکصد تصویر از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

همایش ملی توسعه گردشگری شهرستان شاهرود از امروز چهارم شهریور ماه در تالار شقایق های دانشگاه شاهرود آغاز و تا جمعه ششم این ماه ادامه دارد.

12345