اخبار و رویدادها: تحصیل 200 دانشجو در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود

تحصیل 200 دانشجو در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود
دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴- ۱۲:۴۰:۳۵



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه شاهرود از تحصیل 200دانشجو در این حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، حجت الاسلام سید علی رضا میرباقری با بیان اینکه 200 دانشجو در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان این دانشگاه در حال تحصیل هستند افزود: دانشجویان در این مرکز 60 واحد درسی را از جمله  کلام اسلامی و اعتقادات با رویکرد جدید کلامی، فقه و احکام اسلامی، معارف قرآن، جریان شناسی فکری و فرهنگی و سیاسی، تاریخ اسلام، سیره ی معصومین (ع)، آشنایی با فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی و مکاتب غرب می گذرانند و در کنار آنها با دروس پایه برای ورود به معارف مکتب اهل البیت (ع)مانند صرف، نحو، منطق و اصول فقه آشنا می شوند.

وی انجام فعالیت های پژوهشی، برگزاری اردوهای زبارتی وسیاحتی، طرح تدبر در قرآن، برگزاری مراسم معنوی مانند مراسم دعا، سوگواری و اعتکاف را از دیگر برنامه های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود برشمرد.

میرباقری اظهار داشت: کتابخانه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه شاهرود با سه هزار جلد کتاب در سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام با هدف ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو، عمق بخشی معرفت و اعتقادات دینی و ارتقاء تحلیل و فعالیت فرهنگی دانشجویان با توجه به اهداف  تمدن اسلامی فعالیت می کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه شاهرود با بیان اینکه این مرکز جهت تابستان یکسری دروس را به صورت مجازی ارائه می دهد گفت: دروس تاریخ ١و٢و٣ در ترم تایستان به صورت مجازی و درس کلام اسلامی ١ در صورت رسیدن حدنصاب کلاس به صورت حضوری ارائه خواهد شد.

وی آشنایی با رایانه و یادگیری الکترونیکی ودسترسی به اینترنت با سرعت حداقلی 256 کیلوبایت  را از ملزومات دروس مجازی دانست.

میرباقری تلاش جهت غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان را  از اهداف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شاهرود ذکر کرد و افزود: در صورت رسیدن افرادی ثبت نامی به حد نصاب کلاس هایی از جمله منطق و فلسفه اسلامی، سبک زندگی، احکام بانوان، امر به معروف و نهی از منکر، تحلیل سیاسی، کلام و پرسش و پاسخ اعتقادی و تفسیر برگزار می شود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه شاهرود در پایان خاطر نشان کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی سایت به آدرس  http://shahrood.hodat.ir مراجعه کنند.

کلیه دانشگاهیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه مند به مباحث دینی می توانند در این مرکز ثبت نام نماید و به دانش آموختگان پس از گذراندن 68 واحد درسی گواهی تحصیل دروس معارف دینی اعطاء می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی واحد های ارائه شده حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با دروس معارف دینی معادل سازی می شود و دین‌پژوه دانشجو پس از گذراندن دروس حوزه، نمرات خود را به دانشگاه ارائه می دهد تا به‌جای دروس معارف دانشگاه ثبت شود.

 

 

12345