اخبار و رویدادها: برگزاری مراسم احیای شب قدر در دانشگاه شاهرود

برگزاری مراسم احیای شب قدر در دانشگاه شاهرود
شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴- ۱۳:۱۵:۳۰

برگزاری مراسم  احیای شب قدر در دانشگاه شاهرود

مراسم احیای شب قدر در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه شاهرود برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، مراسم  احیای شب های نوزهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله ) دانشگاه و مراسم شب بیست و یکم نیز در مجتمع مسکونی اساتید این دانشگاه برگزار می شود.

این مراسم همزمان با شب های احیاء از ساعت 22 و 30 دقیقه آغاز و تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد.

شب قدر (لیله القدر) شبی است که بنا به اعتقاد مسلمانان در آن شب قرآن نازل شده و از هزار ماه برتر است.

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

 عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.

 

.

12345