اخبار و رویدادها: جانبازان و ایثارگران دانشگاه شاهرود تجلیل شدند

جانبازان و ایثارگران دانشگاه شاهرود تجلیل شدند
شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴- ۱۵:۴۰:۵۳



طی آئینی با حضور رئیس و هیات رئیسه دانشگاه شاهرود از جانبازان و ایثارگران این دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح در آئین تجلیل از جانبازان و ایثارگران این دانشگاه که همزمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز در سالن کوثر برگزار شد گفت: جانبازان و ایثارگران صاحبان اصلی این انقلاب هستند.




رئیس دانشگاه شاهرود با بیان اینکه ایثارگری یعنی کار فقط برای رضای خدا تصریح کرد: ایثارگری افتخار بزرگی است و تمام ملت ایران مدیون این جایگاه است.

وی اظهار داشت: اگر کار برای رضای خدا نباشد و فقط برای خوشنودی افراد انجام شود جز خستگی، ناامیدی و دلسردی نصیب فرد نخواهد شد.

دکتر فاتح همچنین با تبریک سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افزود: سوم خرداد یاد آور ایثارگری، مردانگی ها و غیرت مردم سرزمین ماست.

رئیس دانشگاه شاهرود با اشاره به آغاز عملیات تعمیر و بازسازی جاده اردوگاه آموزشی دانشگاه شاهرود در روز ولادت امام حسین علیه السلام و قبول زحمت آن توسط آقای علیرضا ابراهیمیان جانباز دفاع مقدس و یکی از خیرین شاهرودی، با تقدیر از آقای ابراهیمیان این کار ارزشمند را نمونه ای از فداکاری های ایثارگران ذکر کرد. وی مطرح نمود که با ایثارگری می توان این جایگاه را حفظ نمود و اگر فردی آن را عنوانی برای کسب امتیاز تلقی کند به این جایگاه ضربه زده است. او گفت البته وظیفه ما مسئولین است که در تکریم ایثارگران بکوشیم و  از تلاش های ایثارگران و کارکنان جانبازان دانشگاه شاهرود تقدیر نمود.   

وی در بخش دیگری با بیان اینکه به دلیل رشد پانزده درصدی اعتبار هزینه ای سال 93 نسبت به سال 92 با 10 میلیارد کسری بودجه مواجه بودیم افزود: خوشبختانه با استعانت خداوند، کمک سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم، درآمدزایی دانشگاه و صرفه جویی این مشکل هم حل شد و با پشتیبانی معاونین دانشگاه، روسای دانشکده ها و همکاری همه استادان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه از این چالش با موفقیت عبور کردیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود هم در این جلسه با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز افزود: امام سجاد (ع) می فرماید برای عباس در روز قیامت منزلتی است که همه شهداء به منزلت آن بزرگوار غبطه می خورند.

حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی  با بیان اینکه ایثارگری هایی که حضرت عباس(ع) در صحنه کربلا انجام داد بر کسی پوشیده نیست افزود: در روایات داریم که یکی از بهترین کرامت های انسانی ایثار است.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن خطاب به ایثارگران می گوید نترسید و حزن و اندوه نداشته باشید که بهشت وعده گاه شماست.

فندرسکی با بیان اینکه در مقابل کلمه ایثار، بخل قرار دارد گفت: انسان بخیل حاضر نیست که از داشته های خود به خاطر دیگری بگذرد در صورتی که ایثارگر حتی جان خود را نیز به خاطر دیگران فدا می کند.

43 نفر از کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه شاهرود جانباز، ایثارگر و فرزند شهید هستند.

12345