اخبار و رویدادها: غرب کشور هدف برنامه اکتشافی ایمیدرو برای ۹۴

غرب کشور هدف برنامه اکتشافی ایمیدرو برای ۹۴
یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴- ۱۸:۲۰:۴۹



رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه این سازمان برای انجام فعالیت های اکتشافی در مناطق غربی خبر داد.


 به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان که درباره برنامه های اکتشافی سال جدید سخن می گفت، تصریح کرد: در سال 94 عملیات اکتشاف معادن در استان های کردستان، زنجان و آذربایجان شرقی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت نیز مجوز انجام فعالیت های اکتشافی در این مناطق را صادر کرده است.

کرباسیان یادآور شد: سال 93 فعالیت اکتشافی همچون ژئوفیزیک هوایی در نیمه شرقی کشور و در استان های خراسان جنوبی،‌ سیستان و بلوچستان،‌ کرمان،‌ یزد و شرق اصفهان انجام شد.

به گفته وی سال 93 تنها در منطقه سنگان 12 هزار کیلومتر مربع فعالیت های اکتشافی انجام شد و بودجه صرف شده در این ناحیه معدنی به 80 میلیارد ریال رسید.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به اثرات اولیه برنامه اکتشافی ایمیدرو اشاره کرد و گفت: گزارش های اولیه پیش روی ما نشان می دهد که حداقل یک معدن بزرگ سنگ آهن در منطقه سنگان کشف خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال های گذشته تنها یک هفتم از مساحت کشور تحت طرح های اکتشافی قرار گرفته در حالی که توانمندی های معدنی کشور بیش از ارقامی است که هم اکنون به آنها اشاره می شود.

کرباسیان تصریح کرد: با اتمام برنامه اکشافی جدید (که از زمستان سال 92 آغاز شده و به مدت 3 سال ادامه خواهد یافت) احتمال اینکه در سال های آینده واردکننده سنگ آهن شویم کمرنگ می شود.

منبع خبر: http://www.minews.ir/fa/doc/news/23260/
12345