اخبار و رویدادها: رونمایی ازکتاب«جنگل ابر»اثرحسن شهنما؛دردوازدهمین نمایشگاه کتاب کشور

رونمایی ازکتاب«جنگل ابر»اثرحسن شهنما؛دردوازدهمین نمایشگاه کتاب کشور
یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳- ۱۰:۴۴:۴۱

رونمایی ازکتاب«جنگل ابر»اثرحسن شهنما؛دردوازدهمین نمایشگاه کتاب کشور

در دوازدهمین نمایشگاه کتاب کشور در شاهرود از کتاب«جنگل ابر» با حضور حسن شهنما مولف و عکاس این کتاب، مسئولان محلی و مردم رونمایی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود،  حسن شهنما نویسنده کتاب «جنگل ابر» در گفتگو با خبرنگار رو ابط عمومی می گوید: این کتاب  مجموعه ای از عکس های جنگل ابر شاهرود به عنوان زیباترین جنگل قدیمی ایران است.

وی با بیان اینکه مقدمه این کتاب که معرفی اجمالی از جنگل ابر است به دو زبان فارسی و انگلیسی است گفت: موقعیت این جنگل که در فاصله بسیار کوتاهی از مناطق کوهستانی و سرد و خشک بیابانی قرار گرفته آن را به صورت یک پدیده منحصر به فرد در آورده است. این هنرمند شاهرودی  بیان کرد: وقتی بر بالای خط الراس معروف به چشمه  مریم می ایستیم، گویی روی نقشه  به وسیله یک خط کش مرز دو ناحیه را از هم جدا کرده اند. دقیقا در شمال خط الراس، مراتع سرسبز و جنگل های انبوه است و در سمت جنوب، بیابان و تا جایی چشم کار می کند، علفزار و کوه های خشک و با عظمت دیده می شوند. وی ادامه داد: به همین دلیل گیاهان و جانوران منطقه تنوع عجیبی داشته که در هیچ یک از جنگل های ایران دیده نشده است. درختان موجود در این جنگل از  نوع درختان آزاد، برگ انجیری، توسکای، ممرز، نمدار، ملچ، بلوط و بلند مازو  است.

مولف و عکاس کتاب «جنگل ابر» جنگل را از بزرگ ترین نعمت های خداوند و با ارزش ترین سرمایه های کشور دانست و  از همه دوستداران طبیعت خواست با حفظ این نعمت خدادادی قدردان پروردگار مهربان باشند.

حسن شهنما کارمند روابط عمومی دانشگاه  شاهرود، تا کنون 14 اثر  در رابطه با جاذبه های این شهرستان به چاپ رسانده است.

 

12345