اخبار و رویدادها: آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شاهرود

آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شاهرود
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳- ۲۰:۱۹:۱۰

آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شاهرود

به مناسبت هفته پژوهش، در روز دوشنبه 24 آذر ماه جاری از پژوهشگران برتر دانشگاه شاهرود تقدیر شد.


 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شاهرود، پیش از ظهر امروز دوشنبه 24 آذر ماه، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شاهرود به مناسبت هفته پژوهش در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن،نفت و ژئوفیزیک این دانشگاه  برگزار گردید.

این آئین با حضور ریاست دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح، مهندس هاشمی فرماندار شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه شاهرود، اساتید، اعضای هیات علمی، پژوهشگران برتر دانشگاه و اصحاب رسانه برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر علی دستفان، معاون پژوهشی دانشگاه شاهرود به بیان خلاصه ای از عملکرد پژوهشی دانشگاه از آبان 92 لغایت آبان 93 پرداخت و به 57 طرح مصوب، 20 جلد کتاب منتشر شده، مجموع 1398 مقاله چاپ شده توسط اعضای هیات علمی و 463 مقاله ISI  و ISC  چاپ شده در سال گذشته  اشاره کرد.

دکتر علی دستفان، افزایش مبلغ حمایتی را یکی از دلایل حضور بیشتر اعضای هیات علمی در کنفرانس ها دانست. وی با اشاره به 5 مجله دارای مجوز علمی-پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: دانشگاه شاهرود جزو دانشگاه هایی است که 5 مجله آن در سایت وزارت علوم به عنوان مجله فعال شناخته شده است.

دکتر دستفان ضمن اشاره به پژوهشکده ها و تفاهم نامه های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی برای انجام طرح های پژوهشی، به بیان تغییراتی در برخی از آیین نامه ها و دستورالعمل ها پرداخت و گفت:  از جمله اهداف معاونت پژوهشی دانشگاه، به روز کردن  آیین نامه ها و دستورالعمل های تصویب شده می باشد.وی با تاکید بر فعالیت های صورت گرفته در کتابخانه و مرکز کامپیوتر در یک سال گذشته،  به 60هزار کتاب فارسی و 19هزار کتاب لاتین در کتابخانه دانشگاه شاهرود اشاره کرد. وی همچنین انعقاد تفاهم نامه با سایر سازمانها در طی یک سال گذشته را از جمله فعالیت های عمده حوزه پژوهش دانشگاه دانست و در ادامه به اهداف و برنامه های آتی این حوزه پرداخت.

در ادامه ریاست دانشگاه شاهرود، ضمن خیر مقدم و تبریک روز و هفته پژوهش، این روز را از جمله روز های پر افتخار دانشگاه دانست و گفت: این جلسه به افتخار روز و هفته پژوهش برپا شده است و من احترام قلبی خود را به شما پیشتازان پژوهش تقدیم می کنم.

دکتر محمد مهدی فاتح ضمن تشکر از دست اندر کاران پژوهش دانشگاه، گفت: به لطف خدا دانشگاه در راستای سیاست های نظام، که همان احترام به پژوهش، تبدیل پژوهش به محصول و عرضه آن به بازار است عمل خواهد کرد.

وی با تاکید بر انجام طرح ها و همکاری های مشترک در سطح ملی، فضای کار در دانشگاه شاهرود را گسترده دانست و اذعان کرد: در چند ماه گذشته، به برکت تشکیل جلسات متعدد در تهران، شاهد رشد قابل توجه در عرصه های مختلف علمی-پژوهشی بوده ایم.

دکتر فاتح با اشاره به رشد بودجه دانشگاه شاهرود و قرار گرفتن دانشگاه در وضعیت عادی عنوان کرد: قرارداد های متعددی در چند ماهه اخیر صورت گرفته و نگاه ما به فراهم کردن زیرساخت های مناسب جهت کار حرفه ای است. رییس دانشگاه در همین راستا به برگزاری جلسات دانشگاه شاهرود با وزارت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه نیرو اشاره کرد.

وی ارائه یک مقاله حرفه ای توسط اعضای هیات علمی را را به عنوان یک تابلو برای دانشگاه عنوان کرد و بزرگترین اقدام را برای پژوهشگران، توسعه کارهای تحت وب، فعالیت ها و معرفی دانشگاه در سطح ملی دانست.

در ادامه این آیین از 28 پژوهشگر برتر و 3 تن از فعالان حوزه ارتباط با صنعت تقدیر و همچنین از خدمات ارزنده دکتر نادری و دکتر افتخاری که به درجه بازنشستگی نایل آمدند تقدیر و تشکر شد.

 

12345



نظرات قبلی (1)