اخبار و رویدادها: بازدید روابط عمومی دانشگاه شاهرود از دو پژوهشکده این دانشگاه

بازدید روابط عمومی دانشگاه شاهرود از دو پژوهشکده این دانشگاه
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳- ۱۳:۲۲:۰۴



روابط عمومی دانشگاه شاهرود طی دیدار صمیمی از دو پژوهشکده این دانشگاه بازدید نمود.



مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شاهرود، دکتر محسن نظری به همراه کارشناسان این مجموعه پیش از ظهر یکشنبه، 4 آبان ماه جاری طی دیداری صمیمی از این دو حوزه  بازدید نمودند.

در ابتدای این دیدار دکتر دارابی، مسئول پژوهشکده پیشران های شناور،  ضمن تشکر از حضور روابط عمومی دانشگاه، به بیان نیاز ها و مشکلات موجود در این مجموعه پرداخت و گفت: پژوهشکده ها مرکزی برای تجمع دانش، کار حرفه ای و عملیاتی است که باید صادر کننده محصول در راستای رفع نیازهای کشور باشد و تجمع دانش و تکنولوژی از اهداف اصلی پژوهشکده است. 

دکتر دارابی اذعان نمود: دارا بودن چارت سازمانی مشخص، ماندگار بودن نیروهای کیفی در پژوهشکده ها و داشتن امکانات کافی از جمله مواردی است که به رونق پژوهشکده ها کمک می کند.

وی همچنین با توجه به اهمیت جایگاه پژوهشکده ها در محیط های دانشگاهی، خاطر نشان کرد: با توجه به مباحث شرکت های دانش بنیان و اهمیت آن در سطح کشور، سیاسگذاری پژوهشی دانشگاه می تواند با حضور پژوهشگران و پژوهشکده ها صورت پذیرد و در راستای پخته شدن امور پژوهشی، کارهای پژوهشی از قالب فردی خارج و به پژوهشکده ها به عنوان بانک اطلاعاتی واگذار گردد.

دکتر الفی، مسئول پژوهشکده اتوماسیون و هوش مصنوعی، در این دیدار با اشاره به وجود این پژوهشکده بر اساس یک نیاز درونی گفت: خوشبختانه این پژوهشکده بر اساس سیاست های دنبال شده توانست به صورت رسمی و قطعی مطرح گردد.

دکتر الفی همچنین با تاکید بر اهمیت و جایگاه پژوهشکده ها، خواستار ارجاع مسائل پژوهشی و پیگیری موارد مرتبط با صنعت به این بخش شد و  گفت: معرفی هدفمند این پژوهشکده ها به سازمان های مختلف می تواند حمایت معنوی برای این بخش به حساب بیاید.


12345