اخبار و رویدادها: دیدار صمیمانه کارمندان با رئیس دانشگاه شاهرود

دیدار صمیمانه کارمندان با رئیس دانشگاه شاهرود
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳- ۱۷:۵۵:۱۹

دیدار صمیمانه کارمندان با رئیس دانشگاه شاهرود

دکتر محمد مهدی فاتح، پیش از ظهر امروز 17 شهریور ماه، طی دیداری صمیمی با کارمندان این دانشگاه، فضای ایجاد شده در 6 ماه گذشته و تغییرات پدید آمده را مطرح کرد.

دکتر فاتح ابتدا ضمن تبریک روز کارمند، فضای رو به پیشرفت این دانشگاه را طی چند ماه اخیر مدیون همکاری اعضای هیأت علمی و کارمندان دلسوز این دانشگاه دانست و تاکید کرد: این همکاری ها، سبب تحولات رو به پیشرفت دانشگاه شاهرود در بخش های آموزش، پژوهش، فرهنگی، دانشجویی و عمرانی گردیده است.

چرخه امور اجرایی در هر بخش شکل گرفت

رئیس دانشگاه شاهرود با اشاره به اهمیت تدوین و ثبت کلیه فرآیندها و چرخه اجرایی امور دانشگاه گفت: به همت کارمندان و مدیران، فعالیت های زیرساختی در دانشگاه آغاز و چرخه های عملیاتی جهت اجرای امور در فضای مدیریت تهیه گردیده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به درخواست کارکنان دانشگاه شاهرود از این پس بر اساس آیین نامه ها و مقررات خواهد بود، خاطر نشان کرد: بخش هایی که از لحاظ ساختار تشکیلاتی دچار مشکل بودند اصلاح و به همت کارشناسان خوب دانشگاه شاهرود، سازمان و تشکیلات تاثیرگذار برای آینده تعیین گردید.

توجه به نیروی انسانی در اولویت است

دکتر فاتح اجرایی شدن آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی را از جمله فعالیت های اساسی در 6 ماه گذشته عنوان کرد و گفت: با پیگیری های انجام گرفته از کارشناسان خرد تا مدیران ارشد، فرمول کار مشخص گردید و در انتظار به ثمر نشستن اقدامات صورت گرفته هستیم.

وی با اشاره به پیش بینی و  ترمیم پایه بودجه دانشگاه، فضای خوبی برای سال آینده پیش بینی کرد و گفت: بحث بودجه، تشکیلات و سیستم سازی از جمله فعالیت های اساسی است که در این دوره صورت گرفته است.

با کمک شما دانشگاه را به پیش می بریم

دکتر فاتح در این دیدار به اهمیت اعتماد و احترام به نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: از زحمات تمامی افراد تقدیر می کنم، زیرا همت شما کارمندان و مدیران سبب گردیده تا فضا به سمتی رود که افراد مؤثر بهتر دیده شوند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد: دانشگاه شاهرود با نشاط و انگیزه به صورت همه جانبه پیش برود.

رئیس دانشگاه شاهرود ضمن تبریک ایام ولادت حضرت امام رضا(ع) با بیان حدیثی از این امام همام، بر صداقت و امانتداری و اهمیت کسب روزی حلال تاکید کرد و براساس روایتی از حضرت علی (ع) تأکید کرد: عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست، پس همگی در راستای پیش بردن امور ارباب رجوع به دور از اتلاف وقت تلاش کنیم.

وی طی گزارشی از عملکرد 6 ماه گذشته از حوزه عمرانی دانشگاه به بخشی از پروژه ها از جمله: تکمیل کتابخانه مرکزی و خوابگاه پسران در پردیس فناوری، اتمام ساختمان مرکز ارتقاء، ایجاد پارکینگ های مسقف و  آسفالت خیابان های پردیس مهندسی و فناوری، آغاز عملیات اجرایی پروژه دانشکده مهندسی برق، تعمیرات اساسی در پردیس مرکزی دانشگاه مانند آشپزخانه سلف سرویس و بوفه خصوصی، تعویض و بازسازی کامل کفپوش سالن ورزشی انقلاب، اصلاح نحوه آب رسانی فضای سبز و زمین چمن دانشگاه، نصب آسانسور در سازمان مرکزی اشاره کرد و در حوزه های اداری و مالی اجرای آئین نامه اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی و افزایش حقوق کارمندان و اعضای هیأت علمی را از توفیقات دانشگاه دانست.

دکتر فاتح در حوزه پژوهشی و فناوری افزایش پهنای باند اینترنت، استمرار قراردادهای کلان ملی و برقراری ارتباط های مؤثر با ارگان های متعدد و انعقاد قراردادهای پژوهشی و در حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی به پذیرش نزدیک به 4000 دانشجو در سال تحصیلی جاری، اینترنتی شدن کامل فرآیند ثبت نام دانشجویان ورودی جدید، واریز شهریه و درخواست وام  و برگزاری برنامه ها و مراسم متعدد فرهنگی همچون مراسم باشکوه تشییع و تدفین و بزرگداشت شهدای گمنام، اعتکاف دانشجویی  و ... اشاره کرد.

هر عضو هیأت علمی یک رکن است

دکتر فاتح تعداد دقیق دانشجویان ورودی جدید را 3961 نفر اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش دانشجو در دانشگاه، نیاز به توسعه بیشتر می باشد و منزلت دانشگاه به بزرگی و بزرگی دانشگاه به تعداد هیأت علمی است.

وی دانشگاه را در قالبی منظم و سیستم ارزیابی را عملیاتی دانست و گفت: ارزشیابی ملاک بسیاری از تصمیم سازی ها است و در فضای مدیریت حرف اول را می زند.

دکتر فاتح ضمن درخواست از همکاران برای طرح مسائل و مشکلات خود در ساعات ملاقات عمومی دفتر و انتقال سؤالات و پرسش های خود از طریق روابط عمومی به رئیس و معاونان دانشگاه، از تلاش های بی وقفه معاونت ها، بالاخص معاونت اداری و مالی، اعضای هیأت علمی و کارمندان در پیشبرد اهداف دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار دکتر محمد علی مولایی معاون اداری و مالی دانشگاه، با بیان اینکه در سال آینده دانشگاه از نظر اعتبارات وضعیت مطلوب تری خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: همکاران هر مشکلی که داشتند مراجعه کنند و مطمئن باشند در حد توان و در چارچوب آیین نامه های چهارگانه به در خواست ها رسیدگی می شود.

وی با امید به ایجاد و استمرار فضایی توام با صداقت و محبت در بین همکاران دانشگاهی عنوان کرد: همکاران در صورت احساس نیاز نسبت به تغییر و جابجایی، درخواست جابجایی های اثر بخش خود را در راستای افزایش بهره وری اعلام کنند تا پس از رسیدگی در صورت امکان این تغییر صورت پذیرد.

 

 

 

 

12345