اخبار و رویدادها: امکان تدریس اساتید خارج از کشور در دانشگاه شاهرود فراهم شد

امکان تدریس اساتید خارج از کشور در دانشگاه شاهرود فراهم شد
سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳- ۱۱:۱۵:۴۸

امکان تدریس اساتید خارج از کشور در دانشگاه شاهرود فراهم شد

مدیر روابط بین الملل دانشگاه شاهرود گفت:این امکان فراهم شد که در صورت دعوت از اساتید و محققان برجسته ایرانی خارج از کشور، هزینه ایاب و ذهاب توسط وزارت متبوع پرداخت شود.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه شاهرود با اعلام این خبر گفت: با پیگیری انجام شده از سوی دفتر روابط بین الملل دانشگاه و مذاکرات انجام شده این دفتر با مرکز همکاری های بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این امکان فراهم شد که در صورت دعوت از اساتید و محققان برجسته ایرانی خارج از کشور جهت حداقل یک هفته- 12 ساعت تدریس در دانشگاه، هزینه بلیط ایاب و ذهاب توسط وزارت متبوع پرداخت شود.

وی افزود: در صورت تدریس دو هفته ای (24 ساعت) در دانشگاه شاهرود، علاوه بر مدرس، هزینه یک نفر همراه نیز پرداخت می شود.

 دکتر محسن نظری ضمن تشریح فلوچارت اجرایی نهایی شده با مرکز همکاری های بین الملل وزارت علوم تأکید کرد: حداقل یک ماه قبل از ورود، برنامه تدریس، رزومه استاد، موافقت استاد مدعو پس از تایید معاونت آموزشی، از طرف دفتر روابط بین الملل به وزارت ارسال می شود ،کمیته ای در وزارت، حمایت های مربوط را تصویب می کند و پس از پایان دوره گزارش کاملی از دوره به وزارت علوم ارسال می شود.

 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شاهرود از اعضای هیات علمی که در زمینه های مختلف با محققان و استادان ایرانی خارج از کشور ارتباط دارند، درخواست کرد تا در این راستا اقدام نموده و برای تکمیل مراحل اداری به دفتر روابط بین الملل مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: در صورتی که هر یک از همکاران، مشخصات و ایمیل استاد مدعو را به این دفتر ارسال نمایند، انجام مراحل اخذ ویزا جهت دعوت، تدریس و زمان بندی مذاکرات به صورت رسمی با استاد مدعو، انجام شده و اطلاع رسانی می گردد. 

12345