اخبار و رویدادها: گزارش خبری تکمیلی از نشست رسانه ای دکتر محمدمهدی فاتح

گزارش خبری تکمیلی از نشست رسانه ای دکتر محمدمهدی فاتح
سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳- ۱۳:۵۷:۳۸

گزارش خبری تکمیلی از نشست رسانه ای دکتر محمدمهدی فاتح

برگزاری دومین نشست خبری سرپرست دانشگاه شاهرود با اصحاب رسانه

سرپرست دانشگاه شاهرود به مناسبت هفته دولت، در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد.

به مناسبت هفته دولت سرپرست دانشگاه شاهرود، در جلسه ای پیش از ظهر دوشنبه 3 شهریور ماه جاری، در محل تالار کوثر این دانشگاه، در خصوص ارائه فعالیت های انجام شده در چند ماهه اخیر دانشگاه شاهرود، با اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدا این دیدار صمیمی سرپرست دانشگاه شاهرود ضمن تبریک هفته دولت به رئیس جمهور و دولتمردان، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و از زحمات دکتر فرجی دانا در مدت تصدی وزارت علوم تقدیر کرد و به دکتر نجفی به خاطر قبول مسئولیت سرپرستی وزارت علوم تبریک گفت. وی با ابراز خرسندی از دومین نشست خبری، رسانه را امکان مناسبی، در مسیر پیشرفت، اصلاح کار و اطلاع مردم از پتانسیل های موجود و بالا بردن سطح بهره وری در راستای جهت گیری بهتر کار مسئولین عنوان کرد و گفت: دانشگاه از ارتباط نزدیک با رسانه ها استقبال می کند.

دکتر محمد مهدی فاتح دانشگاه را یک نهاد علمی دانست و با توجه به اینکه دانشگاه شاهرود در سال تحصیلی پیش رو ظرفیت پذیرش 1905 نفر در مقطع کارشناسی، 1856 نفر کارشناسی ارشد و 200 نفر دکتری را دارا می باشد و با وجود آمار قابل توجه، پذیرش در مجموع 3961 نفر دانشجو در سال جاری، خاطر نشان کرد: دانشگاه شاهرود به عنوان یک نهاد علمی امکان خوبی را برای مردم شهرستان فراهم نموده است.

برای رشد فضای دانشگاهی باید مدیریت را بهبود بخشید

دکتر فاتح ضمن تشکر از همکاری کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهرود، به اهمیت رشد کیفی دانشگاه، علاوه بر رشد کمی اشاره کرد و بهبود فضای مدیریت را لازمه پیشرفت فضای دانشگاه دانست و گفت: برای بهبود مجموعه باید علاوه بر بهبود فضای مدیریتی به سمت وحدت، همبستگی و مهربانی رفت و اهداف مقدس، منافع و مصالح ملی را به منافع شخصی اولویت بخشید.

وی با اشاره به این که در چند ماه اخیر فعالیت های زیر ساختی در عرصه مدیریت دانشگاه شاهرود صورت پذیرفته، مدیریت علمی را بر پایه خرد جمعی و استفاده از کار کارشناسی و نیروی متخصص و توجه به آیین نامه ها عنوان کرد و افزود: حرکت دانشگاه شاهرود در راستای اجرای قانون و توجه به آن و پیاده سازی قوانین است.

وی اجرای دقیق آئین نامه های اعضاء هیأت علمی و اعضاء غیرهیأت علمی را ضروری دانست و اجرای این آئین نامه ها را از جمله برنامه های موفق دانشگاه در این مدت عنوان کرد که باعث ایجاد امید، انگیزه، شور و نشاط در کارکنان و پیشبرد برنامه ها و اهداف دیگر شده است.

سرپرست دانشگاه شاهرود در این جلسه به تدوین فرآیندهای اجرایی در کل دانشگاه، توسعه سیستم سازی در عرصه دانشگاه، مشخص کردن شرح وظایف برای بخش های مختلف، مدیریت سلسله مراتبی در فضایی علمی و به حداقل رساندن چالش در واحدها اشاره کرد و ارتقاء محیط دانشگاه را از چنین رهگذرهایی دانست.

وجود 178 رشته و گرایش، نشان از ظرفیت بزرگ دانشگاه شاهرود

وی از جمله سیاست های اصلی وزارت علوم را ایجاد رشته های مورد نیاز و تقاضامحور عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه شاهرود در حال حاضر دارای 33 رشته کارشناسی، 107 رشته کارشناسی ارشد و 38 رشته دکتری بوده و در صدد افزودن رشته های پرکاربرد می باشد که از جمله آن ایجاد 4 رشته، دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی، کارشناسی مهندسی متالوژی و مواد، کارشناسی ارشد مهندسی مواد مرکب و کارشناسی ارشد ریاضی را می توان عنوان کرد. وی این تعداد رشته و گرایش را نشان از ظرفیت بزرگ دانشگاه و شهرستان دانست.

دانشگاه شاهرود به عنوان یک سازمان موثر در راستای سیاست های مقام معظم رهبری و سیاست های راهبردی وزارت علوم، قدم های مهمی در بحث پژوهش، فناوری و تجاری سازی محصولات پژوهشی برداشته و فعالیت های خود را در این زمینه گسترش خواهد داد. همچنین به دنبال این اصل، دانشگاه شاهرود در جهت بهره بردن از ظرفیت دانشگاه در فعالیت های مشترک و انجام طرح های تحقیقاتی و تعیین اولویت های تحقیقاتی، خدمت رسانی و افزایش ارتقای مهارت در دانشگاه جلسات متعددی با ارگان های مختلف برگزار نموده که از آن جمله می توان به افتتاح مرکز ارتقای مهارت و تجهیز آن، ایجاد تفاهم نامه مشترک بین دانشگاه شاهرود و برق منطقه ای استان سمنان در جهت تجهیز تنها آزمایشگاه سیمولاتور استان اشاره کرد.

دکتر فاتح به وجود زمینه ها و امکاناتی از قبیل پهنای باند 235 مگابایت، 8 مجله علمی پژوهشی، یک سوپر کامپیوتر ماکرو با 838 پردازنده و آزمایشگاه های مجهز علمی و تحقیقاتی که در عرصه پژوهش خدمت رسانی می کنند در دانشگاه شاهرود اشاره کرد و ضمن ابراز امیدواری در خصوص ادامه روند پیشرفت این دانشگاه، شمه ای از فعالیت ها و عملکرد خود در مدت 5 ماه گذشته را برشمرد.

وی به عنوان نمونه ای از فعالیت در بخش های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و عمرانی به تصویب 14 طرح پژوهشی، عقد 19 قرارداد با صنعت در عرصه های مختلف، 7 مورد ترجمه و تالیف کتاب، برگزاری چند کنگره مهم در جهت فعالیت های علمی پژوهشی و ایجاد عرصه تبادل افکار، تکمیل خوابگاه ها، راه اندازی کتابخانه و محوطه سازی در پردیس مهندسی فناوری، تجهیز سلف مرکزی، احداث تعداد قابل توجهی پارکینگ مسقف برای اعضای هیأت علمی، تکمیل ساختمان های نیمه کاره، تشکیل جلسات متعدد و مراجعات مختلف به وزارت، تقدیر از بانوان دانشگاه، برگزاری مراسم با شکوه تدفین دو شهید گمنام، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی، اردوی جهادی بسیج دانشجویی در منطقه محروم کالپوش و روستاهای تلوبین و گلستان، برگزاری کارگاه های آموزشی، فرهنگی و مشاوره ای در زمینه های ازدواج و اعتیاد، تجلیل از اساتید نمونه در هفته معلم و مراسم تقدیر از بانوان شاغل در دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه یک نهاد فرهنگی است و با توجه به اینکه رکن اصلی توسعه نیروی انسانی می باشد، قدرشناسی در دانشگاه باید در فضایی کاملا فرهنگی انجام شود و در راستای پیشرفت هرچه بیشتر، باید سطح بهره مندی و رضایتمندی را افزایش داد و این فرمول کار است.

 سرپرست دانشگاه شاهرود همچنین با توجه به وجود زمینه مناسب برای سرمایه گذاری و تسهیلات برای خوابگاه سازی و همکاری خیرین با دانشگاه در ابعاد و زمینه های مختلف، از رسانه ها خواست تا در زمینه ساخت خوابگاه های دانشجویی و مسجد در پردیس فناوری به خیرین و شهروندان شاهرودی اطلاع رسانی کنند.

در ادامه این جلسه که با استقبال خوب خبرنگاران از خبرگزاری های مختلف همراه بود، سرپرست دانشگاه شاهرود، دکتر محمد مهدی فاتح به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران در خصوص فعالیت های گذشته و آتی دانشگاه شاهرود پاسخ داد.



12345