اخبار و رویدادها: برگزاری نشست خبری سرپرست دانشگاه شاهرود بارسانه ها همزمان با هفته دولت

برگزاری نشست خبری سرپرست دانشگاه شاهرود بارسانه ها همزمان با هفته دولت
دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳- ۱۳:۵۹:۰۹

برگزاری نشست خبری سرپرست دانشگاه شاهرود بارسانه ها همزمان با هفته دولت

دکتر محمدمهدی فاتح صبح امروز دوشنبه سوم شهریور همزمان با هفته دولت دومین نشست خبری خود را با اصحاب رسانه برگزار کرد.

در این نشست که با حضور خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری ها و صدا و سیما در تالار کوثر این دانشگاه از ساعت 10 صبح آغاز و تا 12 ادامه داشت، دکتر فاتح با تبریک هفته دولت به رئیس جمهور و دولتمردان، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و از زحمات آقای دکتر فرجی دانا در مدت تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  تقدیر کرد و به آقای دکتر نجفی به خاطر قبول مسئولیت سرپرستی وزارت علوم تبریک گفت.

سرپرست دانشگاه شاهرود ضمن تشکر از خبرنگاران، از رسانه به عنوان یک امکان بسیارخوب برای معرفی دستاوردهای دانشگاه به مردم یاد کرد و نسبت به تقویت هرچه بیشتر ارتباط بین دانشگاه و رسانه ها ابراز علاقه مندی کرد و گفت: دانشگاه از ارتباط نزدیک با رسانه ها استقبال می کند. وی اظهار امیداواری نمود که خوب است رسانه مانند آینه باشد تا  سیمای خود را در آن ببینیم. وی با اشاره به اهمیت فضای نقد و انتقاد گفت: اگر مشخص نشود ما چه عیب و ایرادی داریم چگونه می توانیم خود را به جای بهتری برسانیم.

دکتر فاتح ادامه داد: دانشگاه یک نهاد ملی است ولی بخش بزرگی از استفاده کنندگان از خدمات دانشگاه، شهروندان عزیز شاهرودی هستند که من به آنان به خاطر امکانی که دانشگاه برایشان فراهم کرده است تبریک می گویم.

سرپرست دانشگاه شاهرود اعلام نمود که امسال مطابق با دفترچه سازمان سنجش، این دانشگاه در سال تحصیلی پیش رو در مقطع کارشناسی 1905 دانشجو، در کارشناسی ارشد 1856 دانشجو و در مقطع دکتری 200 دانشجو که جمعاً 3961 دانشجو را پذیرش می کند.
دکتر فاتح ضمن تشکر ویژه از همکاران دانشگاهی خود اعم از اعضاء هیأت علمی و کارمندان به دلیل همکاری خوب در پیشبرد اهداف دانشگاه اذعان کرد: در بحث مدیریت کلان دانشگاه ارتقاء کیفی را هدف قرار داده ایم و در این راستا باید  مدیریت  را بهبود دهیم.

وی با اشاره به این که در مدت حدود 5 ماه مسئولیت،  نگاه خود را متوجه امور زیرساختی همچون سازمان و تشکیلات، نیروی انسانی، بودجه، تخصص ها و مدیریت ها نموده است، تأکید کرد: مدیریت بر مبنای خرد جمعی، کار کارشناسی، واگذاری امور به نیروهای متخصص و توجه به اجرای آئین نامه ها از جمله برنامه هایی بوده است که به آن توجه شده است.

وی اجرای آئین نامه های اعضاء هیأت علمی و اعضاء غیرهیأت علمی را ضروری خواند و آن را از جمله برنامه های موفق دانشگاه در این مدت عنوان کرد که باعث ایجاد امید و انگیزه و شور و نشاط در کارکنان و پیشبرد برنامه ها و اهداف دانشگاه شده است. وی مطرح کرد که دانشگاه به سیستم سازی اهتمام نموده و نوشتن چرخه های امور اجرایی را موجب تسهیل و تسریع اجرای امور دانست.

دکتر فاتح با تأکید بر این که همراه با رشد کیفی به رشد کمی هم توجه می شود گفت: هر رشته ای که در کشور پرکاربرد و مورد نیاز باشد را پیگیری و بررسی و تقاضا کرده تا انشا الله به رشته های دانشگاه اضافه شود.

وی دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی، کارشناسی ارشد مهندسی مواد مرکب، کارشناسی ارشد ریاضی را از جمله رشته های تازه تاسیس عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر 38 رشته دکتری، 107 رشته کارشناسی ارشد و 33 رشته کارشناسی در این دانشگاه فعال است و این تعداد رشته و گرایش نشان از ظرفیت بزرگی است که در دانشگاه و شهرستان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه در ادامه ضمن ارائه گزارش مبسوطی از کلیه فعالیت های انجام شده  طی ماه های گذشته در بخش های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و عمرانی از برگزاری مراسم باشکوه تشییع و تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه، مراسم معنوی اعتکاف،اردوی جهادی بسیج دانشجویی در روستاهای تلوبین و گلستان منطقه محروم کالپوش، برگزاری کارگاه های آموزشی، فرهنگی و مشاوره ای در زمینه های ازدواج و اعتیاد و فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه به عنوان نمونه هایی از امور انجام شده در بخش های فرهنگی و دانشجویی یاد کرد.

وی با بیان نگرانی خانواده ها بخاطر کمبود خوابگاه دانشجویی از خیرین برای ساختن خوابگاه دانشجویان دعوت نمود. ایشان از موسسه عمرانی فرهنگی شاهرود در احداث خوابگاه دانشجویان با ظرفیت ۱۰۰۰ نفره تقدیر نمود. همچنین با توجه به وجود زمینه مناسب برای سرمایه گذاری و تسهیلات برای خوابگاه سازی و همکاری خیرین با دانشگاه در ابعاد و زمینه های مختلف، از رسانه ها خواست تا در زمینه ساخت خوابگاه های دانشجویی و مسجد در پردیس فناوری به خیرین و شهروندان شاهرودی اطلاع رسانی کنند.


12345