اخبار و رویدادها: دکترفاتح: اردوهای جهادی تجربه‌‏ای برای شناخت مشکلات کشور است

دکترفاتح: اردوهای جهادی تجربه‌‏ای برای شناخت مشکلات کشور است
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳- ۱۳:۴۴:۰۹

دکترفاتح: اردوهای جهادی تجربه‌‏ای برای شناخت مشکلات کشور است

سرپرست دانشگاه شاهرود گفت: برگزاری اردوهای جهادی سبب آشنایی با مناطق محروم می‌شود و آنها را از مشکلات کشور آگاه می‌سازد.

دکتر محمدمهدی فاتح در جمع اهالی روستای محروم گلستان در بخش کالپوش شهرستان میامی و در حسینیه روستا در سخنانی با اشاره به اهمیت خدمت به مناطق محروم اظهار داشت: خدمت به مردم محروم روستاهای کشور یکی از اهداف انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار کبیر انقلاب بوده و امروز نیز این اهمیت همچنان بر دولت‌مردان به عنوان یک تکلیف مطرح است.

وی افزود: خدمت‌‏رسانی یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است که اسلام عزیز بر آن تأکید فراوان دارد و همه کارگزاران و دولت‌مردان وظیفه خود را خدمت به مردم و به خصوص مناطق محروم می‏‌دانند.

سرپرست دانشگاه شاهرود با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی بسیج بیان کرد: برگزاری این اردوها سبب ایجاد ارتباط بین دانشجویان و آشنایی با مناطق دوردست و محروم می‏‌شود و آنها را از مشکلات کشور آگاه می‏‌سازد.

وی تصریح کرد: دانشجویان که رنج سفر و دوری از خانواده را تحمل می‏‌کنند، در تلاش هستند تا به وظیفه انسانی و الهی خود در خدمت به دیگران و عمران و آبادانی کشور خود عمل کنند.

دکتر فاتح بیان کرد: در اردوهای جهادی، دانشجو کار گروهی و همکاری را می‏‌آموزد و با سختی‏‌ها و مشکلات آشنا می‌‏شود و در کنار آن، تمرین کار و تلاش همراه با خدمت به دیگران را تجربه می‌‏کند.

سرپرست دانشگاه شاهرود با تقدیر از فعالیت دانشجویان جهادگر اظهار کرد: تلاش در سنگر علم و دانش و در کنار آن کسب معرفت و تجربه و کار و خدمت به هم‌نوع یک تجربه گرانقدر است که باید قدر آن را دانست.

دکتر فاتح با تأکید بر همکاری و همیاری در برطرف کردن مشکلات جامعه عنوان کرد: دانشگاه مکان تعلیم و تربیت دانشجویانی است که در کنار علم و دانش، در عمل نیز آن را به کار گرفته و تلاش خود را برای خدمت به جامعه گذاشته‌‏اند.

سرپرست دانشگاه شاهرود و هیأت همراه در ادامه از برنامه‏‌های اردوهای جهادی دانشگاه شاهرود در روستاهای تلوبین، گلستان و حق‏الخواجه بازدید کردند و از نزدیک با برنامه‏ های فرهنگی، تربیتی و عمرانی دانشجویان جهادی آشنا شدند و همت و کار آنان را مورد تقدیر قرار دادند.

لازم به ذکر است اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‏‌های شاهرود از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 

12345