اخبار و رویدادها: تشریح برنامه های تدفین شهدای گمنام در یادمان شهدای دانشگاه شاهرود

تشریح برنامه های تدفین شهدای گمنام در یادمان شهدای دانشگاه شاهرود
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۱۳:۲۵:۴۸

تشریح برنامه های تدفین شهدای گمنام در یادمان شهدای دانشگاه شاهرود

اولین مراسم تدفین دو شهید گمنام با همکاری معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه شاهرود، 16 و 17 اردیبهشت ماه جاری برگزار می گردد.

دکترمهدی برادران مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه شاهرود، با اشاره به اهمیت حفظ ارزش های دفاع مقدس در حوزه فرهنگی و ایجاد فضای معنوی و اثرات خوبی که برای دانشجویان خواهد داشت، حفظ این ارزش ها را بر حوزه فرهنگی دانشگاه ها واجب دانست و گفت: دانشگاه شاهرود نیز با شکل گیری پردیس مهندسی فناوری های نوین، در ابتدای تاسیس و در طراحی اولیه، تاکید به ایجاد یادمانی برای شهدای گمنام داشته است که در این خصوص با توجه به تقاضاهای مکرر از جانب مسئولین شهرستان  و دانشگاه شاهرود، به لطف خدا پس از دو سال پیگیری این افتخار نصیب دانشگاه شاهرود شد.

دکتر برادران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و اینکه هیچ حادثه ای در دنیا اتفاقی نیست و همه چیز در ید قدرت خداوند است، خاطر نشان کرد: قطعا چنین رویدادهایی در این وسعت مشکلات خاص خود را دارد، اما بسیار جالب است که در این موضوع تمامی کارها به خوبی پیش رفته و هر فردی در تلاش برای بهتر برگزار شدن این مراسم است، به طوری که احساس می شود این مراسم همراهی خود شهدا را نیز به دنبال دارد.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه شاهرود گفت: شهدا جایگاه با عظمتی دارند، به ویژه شهدایی که مظلومانه در جنگ نابرابر و در بدترین شرایط منطقه ای با دفاع جانانه، نگذاشتند ذره ای از خاک وطن به دست دشمنان بیفتد.

وی همچنین شهیدان را متعلق به همه ی جامعه دانست و افزود: هر فرد مسلمان باید مقام شهدا را ارج نهاده و در مسیر تفکر، باور و اندیشه دینی آنان گام بردارد.

دانشگاه شاهرود متولی برگزاری مراسم دو تن از شهدای گمنام

به گفته دکتر مهدی برادران، دانشگاه شاهرود متولی برگزاری این مراسم می باشد و برای برگزاری مراسمی در شان شهدا، شش کمیته به همراه یک مسئول از دانشگاه که هر کدام وظایف مشخصی دارند و یک مسئول از بسیج دانشجویی در این برنامه دخیل هستند و این کمیته ها در نهایت با شورای تامین شهرستان نیز هماهنگ خواهند شد. در این زمینه کمیته جستجوی مفقودین زیر نظر بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در حال فعالیت می باشد.

دانشجویان بسیجی در اجرای این مراسم نوک پیکان می باشند

دکتر برادران با اشاره به اینکه مراسم تدفین دو شهید گمنام از سوی ریاست دانشگاه شاهرود به معاونت فرهنگی دانشگاه واگذار شده  است، نقش بسیج که زیر نظر معاونت فرهنگی است را بارز دانست و خاطر نشان کرد: در این مراسم به خصوص در بخش کارهای اجرایی دانشجویان بسیجی نوک پیکان هستند.

وی در ادامه ضمن اعلام آمادگی معاونت فرهنگی دانشگاه شاهرود جهت برگزاری پرشکوه این مراسم به تشریح برنامه های این آیین پرداخت و گفت: نماینده ای با اختیار تام از دانشگاه دوشنبه 15 اردیبهشت ماه در تهران پیکرهای دو شهید گمنام را تحویل گرفته و به شهرستان منتقل می کند و مراسم استقبال از شهدای گمنام با حضور دانشگاهیان و عموم مردم ساعت 11 صبح سه شنبه، 16 اردیبهشت ماه از درب مقابل سلف سرویس دانشگاه شاهرود با فضاسازی مناسب و گلباران، با مشایعت افراد به مسجد پیامبر اعظم دانشگاه شاهرود (ص) منتقل می شوند.

به گفته مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه شاهرود، پیکر دو شهید گمنام در مسجد دانشگاه شاهرود طوری قرار خواهد گرفت تا برادران و خواهران بتوانند با فراغ بال به زیارت این دو پیکر بپردازند.

پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پیکرهای شهدای گمنام تا نماز مغرب و عشاء جهت زیارت عموم مردم و دانشگاهیان محترم در مسجد پیامبر اعظم (ص) خواهد بود. سپس مراسم شب وداع با شهدا را از ساعت 20:30 سه شنبه در سالن ورزشی دانشگاه شاهرود با حضور سخنران و مداح کشوری خواهیم داشت و در ادامه حضور پیکرهای شهدا در مسجد دانشگاه جهت زیارت و مناجات سحری در کنار پیکرهای شهدا از ساعت 1 بامداد الی 4 صبح روز چهارشنبه 17 اردیبهشت خواهد بود.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه شاهرود با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمی در شان شهدا، خاطر نشان کرد: تجمع و تشییع عمومی با حضور آحاد مردم شهیدپرور شاهرود از کانون بسیج شهرستان واقع در خیابان امام (ره)، از ساعت 9 صبح چهارشنبه 17 اردیبهشت آغاز و ادامه مراسم تشییع تا یادمان شهدای گمنام دانشگاه شاهرود واقع در خیابان ورودی پردیس دانشگاه و روبروی دانشگاه پیام نور همراه با برگزاری نماز بر پیکر شهدا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام و المسلمین ترابی و تدفین شهدا در یادمان، ساعت 10:30 چهارشنبه خواهد بود.

دکتر برادران گفت: برنامه یادبود شهدای گمنام چهارشنبه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود با حضور مردم شهیدپرور شاهرود برگزار می شود.

وی همچنین با امید به مساعد بودن شرایط جوی و برای فاصله نگرفتن از زمان تدفین، از برگزاری مراسم دعای کمیل پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه، با حضور علاقه مندان و دانشجویان در مزار شهدای گمنام خبر داد.

 

 

 

12345