اخبار و رویدادها: دکتر فاتح خواستار ایجاد فضای کار پژوهشی برای اعضای هیات علمی شد

دکتر فاتح خواستار ایجاد فضای کار پژوهشی برای اعضای هیات علمی شد
سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳- ۰۹:۴۳:۰۲

دکتر فاتح خواستار ایجاد فضای کار پژوهشی برای اعضای هیات علمی شد

اولین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه در سال 93، یکشنبه 31 فروردین ماه برگزار گردید.

اولین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه در سال 93، یکشنبه 31 فروردین ماه برگزار گردید. دکتر علی اکبر پویان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، در ابتدای جلسه، گزارشی از عملکرد شورای پژوهشی دانشگاه ارائه کرد و دستاوردهای دانشگاه در زمینه های مختلف از جمله انجام طرح های پژوهشی، قراردادهای برون دانشگاهی و ارتباط با صنعت را تشریح کرد.

دکتر محمد مهدی فاتح نیز در اولین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه حضور یافت و همزمانی این نشست با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را مطرح و این روز را تبریک و تهنیت گفت.

سرپرست دانشگاه شاهرود با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی سرمایه دانشگاه هستند، تصریح کرد: گفتمان باید عوض شود و مسئولان اجرایی باید فضای کار پژوهشی را برای اعضای هیات علمی آماده کنند و آزمایشگاه های تحقیقاتی که بسیار مهم است، در دست اعضای هیات علمی قرار گیرد و شان و منزلت و جایگاهشان دیده شود.

وی با انتقاد نسبت به عدم تبدیل علم به فناوری گفت: چرا ارتباط با مراکز رشد کم رنگ است؟، و چرا همه جا می شنویم ارتباط با صنعت ضعیف است؟ و راه حل را مهارت در کار آموزی و کارورزی دانست و خاطر نشان کرد: کارآموزی در دانشگاه ایراد دارد، محتوای دروس کافی نیست و نیاز به مهارت آموزی وجود دارد. دکتر فاتح همچنین تاکید کرد آموزش های فنی و حرفه ای باید در سطح مدرسه پایه گذاری شود و ما یک ضعف اساسی در این قسمت داریم و باید در دانشگاه فضایی برای کسب تجربه دانشجو فراهم گردد.

سرپرست دانشگاه در این جلسه، تسهیل مراحل اجرایی را خواستار شد و بر توسعه اتوماسیون تاکید کرد.

دکتر فاتح با اشاره به اهمیت تفاهم نامه با مراکز پژوهش های مجلس و ارتباط با شهرستان، نماینده شهر را سرمایه ای دانست که باید از آن استفاده کرد، وی همچنین خواستار قدرتمند ظاهر شدن تیم اجرایی دانشگاه در زمینه پژوهش و برقراری ارتباطات شد.

درادامه این نشست، دکتر فاتح پس از بحث و تبادل نظر پیرامون شورای پژوهشی دانشگاه و چالش های موجود، توان دانشگاه را بالا دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه شرکت های دانش بنیان بحث روز است و بودجه های خوبی دارند و پروژهای بسیار خوبی را انجام می دهند، مسیر ها را هموار و سیستم سازی می کنیم و تجاری سازی محصولات را توسط شرکت های دانش بنیان  انجام می دهیم.

12345