اخبار و رویدادها: دیدار صمیمانه پروفسور خاقانی با دکتر فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود

دیدار صمیمانه پروفسور خاقانی با دکتر فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳- ۱۷:۵۵:۳۲

دیدار صمیمانه پروفسور خاقانی با دکتر فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود

پروفسور محمد خاقانی یکی از بزرگترین جراحان و متخصصان قلب و عروق با دکتر محمد مهدی فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود دیدار و گفتگو کرد.

صبح امروز چهارشنبه 27 فروردین پروفسور محمد خاقانی یکی از بزرگ ترین جراحان و متخصصان قلب و عروق دنیا با دکتر محمد مهدی فاتح سرپرست دانشگاه شاهرود در دفتر ریاست دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار که با حضور دکتر محمد علی مولائی معاون اداری و مالی، دکتر محسن نظری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از دانشگاهیان برگزار شد، دکتر فاتح، چالش های پیش روی حوزه پژوهش و تحقیقات در ایران را در مقایسه با دیگر کشورها تشریح کرد.

وی با اشاره به رتبه شانزدهم ایران در تولید علم، تبدیل علم به فناوری، تجاری سازی محصولات، جذب سرمایه گذار و بازاریابی را از جمله مسائل پیش روی پژوهش در ایران دانست و اظهار امیدواری کرد، دانشگاهیان ما بتوانند این مشکلات و چالش ها را پشت سر بگذارند.

دکتر محمد خاقانی نیز ضمن ابراز خرسندی از اقبال عمومی جوانان و مردم ایران به علم و فناوری و این که ایران جزء معدود کشورهایی است که پتانسیل جهش های بزرگ را دارد، گفت: بیش از 58 درصد دانشجویان ما خانم ها هستند و این موضوع  بسیار خوبی است، چرا که مادران تحصیل کرده، نسل آینده ما را تربیت می کنند.

وی با اشاره به این که ایران استعداد بسیار زیادی هم از جهت نیروی انسانی و هم از لحاظ منابع دارد، تصریح کرد: ایران آتیه خیلی روشنی دارد و پشتکاری که در ایرانیان هست در سراسر دنیا باعث پیشرفت آنها شده است.

پروفسور خاقانی ضمن اشاره به زندگی نامه و مختصری از سوابق علمی و اجرایی خود، گفت: متوسط سطح مردم ایران از جهت درک علمی در سال های اخیر بسیار رشد کرده و این در حالی است که این موضوع از جهت آموزشی در مردم آمریکا رو به افول است. وی با اشاره به چالش های پیش روی کشورهای توسعه یافته، مانند مشکل کمبود منابع آب، خواستار تفکر عمیق تر در مسیر پیشرفت و توسعه ایران شد.

این استاد دانشگاه آمریکا شک کردن در موضوعات و فرضیات متعارف علمی را نقطه آغازین اکتشافات، اختراعات و ابتکارات و یکی از نکات اساسی در پیشرفت علمی عنوان کرد و ضمن ذکر نمونه هایی از جهش های علمی در علوم پزشکی، جراحی و دیگر علوم، پشتکار و تلاش مستمر و خستگی ناپذیر را مهم ترین اصل پیشرفت علمی دانست و افزود: هوش مهم است ولی نبوغ یعنی پشتکار و این پشتکار است که در پیشرفت انسان نقش اساسی را ایفاء می کند.

در این دیدار زمینه های همکاری و تعامل علمی و پژوهشی دانشگاه شاهرود با استادان و صاحبنظران دانشگاه های آمریکا در بخش های علوم پزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه بررسی شد و پروفسور خاقانی با ابراز علاقه نسبت به زمینه سازی برای انجام هرگونه ارتباط علمی و پژوهشی، نسبت به مشاوره پزشکی تخصصی و انجام اعمال جراحی قلب و عروق به صورت رایگان برای هموطنان و همشهریان خود اعلام آمادگی کرد.

دکتر فاتح در پایان ضمن ابراز خرسندی و تشکر از حضور پروفسور خاقانی در دانشگاه شاهرود خطاب به وی گفت: امروز یک روز خوب برای دانشگاه ما بود که شما این روز را ورق زدید.

شایان ذکر است پروفسور محمد خاقانی، استاد دانشگاه Michigan State آمریکا، علاوه بر مدارج علمی، عضو کالج جراحان آمریکا، عضو آکادمی پزشکی سلطنتی کانادا، عضو انجمن قلب آمریکا، عضو جامعه جراحان قلب و عروق، دارای برد تخصصی، جراح عمومی، جراح قلب و سینه و جراح قلب و عروق بوده و از اساتید مشهور پزشکی دنیا محسوب می شود که بیش از 38000 ساعت عمل جراحی قلب و بیش از 10000 عمل قلب را طی 35 سال خدمت و تلاش مستمر علمی و پزشکی به جامعه جهانی ارائه کرده و اکنون یکی از متبحرترین و باتجربه ترین پزشکان این حوزه فوق تخصصی در سطح جهان است که یکی از سرمایه های علمی بزرگ برای شهرستان شاهرود محسوب می شود. وی در سال 1347 از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است.پروفسور خاقانی هم اکنون مشغول تحصیل و تحقیق در دوره دکتری ریاضی نیز  می باشد. وی فارغ التحصیل سال 1347 در رشته پزشکی دانشگاه تهران بوده و دوره جراحی عمومی و جراحی تخصصی قلب را در آمریکا گذرانده است. پروفسور خاقانی دارای چهار فرزند به نام های کیانوش، کتایون، کیانا و کامران می باشد.

 

 

 

 

 


12345