اخبار و رویدادها: دکتر فاتح: هدف ما افزایش سرعت پیشرفت دانشگاه است

دکتر فاتح: هدف ما افزایش سرعت پیشرفت دانشگاه است
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳- ۱۱:۴۲:۴۳

دکتر فاتح: هدف ما افزایش سرعت پیشرفت دانشگاه است

سرپرست دانشگاه شاهرود در نشست مشترک با مسئولان بسیج دانشجویی استان و شهرستان با اشاره به مسأله اقتصاد و مدیریت جهادی، بر تربیت کارشناسان ماهر و مهارت آموزی در کنار تحصیل علم تأکید کرد.

سرپرست دانشگاه شاهرود در نشست مشترک با مسئولان بسیج دانشجویی استان و شهرستان با اشاره به مسأله اقتصاد و مدیریت جهادی آموزش های دانشگاهی را در این راستا ناکافی دانست و بر بازنگری متون درسی در راستای تربیت کارشناسان ماهر و مهارت آموزی در کنار تحصیل علم تأکید کرد.

دکتر محمد مهدی فاتح در این دیدار که سه شنبه 26 فروردین در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، با اشاره به رتبه شانزدهم ایران در تولید علم دنیا گفت: ما در تولید علم موفق بوده ایم ولی در بحث تجاری سازی و تبدیل علم به فناوری باید تلاش بیشتر کرده و به محصول فکر کنیم.

وی با اشاره به تربیت تعداد زیاد دانشجو در سال های اخیر، گفت: چرا دانشجویان کارآمد نشده اند و چرا کشور با وجود این تعداد دانشجو به لحاظ علمی و فناوری متحول نشده است؟

دکتر فاتح در پاسخ به این سؤال، برنامه ریزی را شرط اصلی برای موفقیت در همه این امور دانست و با اشاره به موضوع عزم ملی گفت: توجه به تقویت همبستگی ملی بسیار مهم است و باید مصالح و منافع ملی در اولویت قرار گیرد.

وی با تأکید بر همبستگی، پایه عزم ملی را وحدت عنوان کرد و گفت: چالش اصلی کشور ما بحث مدیریت است و کار جمعی ، جامع نگری، قانون مداری و رجوع به قانون در همه امور لازم است.

استاد مهندسی برق دانشگاه شاهرود با تأکید بر اخلاق مداری در انجام امور، یک مؤلفه مدیریت جهادی را مدیریت جمعی و کار بر مبنای مشورت، احترام به نظر نیروها و استفاده از کارشناسان عنوان کرد و اذعان داشت: باید جایگاه نخبگان و اعضای هیأت علمی ارتقاء یابد که در این صورت جایگاه علم و دانش بالا می رود و در نهایت موجب رشد علمی و فناوری کشور خواهد شد.

دکتر فاتح در ادامه با اشاره به ارتقاء کیفی آموزش گفت: دانشجو باید تشویق شود و فضا جهت کار علمی باز باشد. وی اهمیت انجمن های علمی و نقش آنان در ارتقاء مهارت های آموزشی دانشجویان توسط انجمن های علمی و اطلاع دانشجویان از چالش ها و نیازهای کشور را یادآور شد و افزود:دانشجوی ما باید عالم، ماهر و کارآمد باشد و مسئولان فرهنگی دین باوری و خداباوری را باید با روش های جذاب برای دانشجویان تبلیغ کنند.

وی با نادرست خواندن نگاه های سیاسی - امنیتی به دانشجویان ، این گونه نگاه های تحقیرآمیز را موجب دلسردی دانشجویان دانست و افزود: باید به نشاط دانشجو توجه شود و با همه جانبه نگری، کلیه ابعاد علمی، فرهنگی، ورزشی و اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر فاتح با اشاره به تغییر مدیریت دانشگاه گفت: این تغییر در دانشگاه به بهترین شیوه انجام شد و هدف ما افزایش سرعت پیشرفت دانشگاه است.

مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال، محوری ترین برنامه بسیج دانشجویی در حوزه اقتصاد را اردوهای جهادی عنوان کرد و گفت: بسیج دانشجویی پیشگام این اردوها است و در این اردوها دانشجویان بسیجی با حضور در مناطق محروم، به محرومیت زدایی و فرهنگ سازی حول محور اقتصاد مقاومتی به نحوی که این موضوع به یک گفتمان غالب تبدیل شود، می پردازند.  

داریوش جلالی با اشاره به دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی تحت عنوان طرح و لایت، این دوره را تا حدودی جبران کننده خلأ دروس علوم انسانی در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در عرصه فرهنگ دیدگاه های مقام معظم رهبری، جهت دهی و عملکرد ایشان راهنمای ماست.

وی اولین اقدام مقام معظم رهبری پس از سخنرانی در مشهد مقدس در سفر به مناطق جنگی را نشان دهنده اهمیت موضوع جهاد و ترویج فرهنگ جهادی عنوان کرد و گفت: با فرهنگ جهادی 8 سال دفاع مقدس ، جنگ 33 روزه و جنگ سوریه به پیش رفت و اکنون نیز در همه عرصه ها باید فرهنگ جهادی نهادینه شود.

دکتر هادی قربانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شاهرود نیز با اشاره به هماهنگی و تعامل خوب و سازنده بسیج و دانشگاه از مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه در این خصوص تشکر ویژه کرد و بر پاسخگویی به شبهات و جذب حداکثری دانشجویان تأکید کرد.

 

12345